Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Palisade Canyon door RobVille
Vandaag om 22:37:58
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:36:59
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Frans Peeters
Vandaag om 22:33:14
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Gert Arkema
Vandaag om 22:32:07
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 22:05:31
C12c rijtuig door TonM
Vandaag om 22:04:03
Een leuke vrachtwagen door Hasenwald
Vandaag om 21:27:40
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 21:17:31
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin. door Jeronimos
Vandaag om 20:52:06
De prachtige reeksen van Bemo door R1954
Vandaag om 20:28:50
Tankinstallaties voor dieseltreinen door Benelux795
Vandaag om 20:22:11
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door puntenglijder
Vandaag om 20:16:03
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Pauldg
Vandaag om 19:58:03
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door Matthijsfh
Vandaag om 19:49:26
Beneluxspoor Forum Modulebaan is te zien bij Carmeliet op stoom in 2025. door NS264
Vandaag om 19:46:22
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door peterha
Vandaag om 19:30:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 19:06:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 18:57:52
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 18:22:54
Leubachtalbahn door einte
Vandaag om 15:55:48
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 15:38:11
De dingen die je kan maken uit een plaat. door bask185
Vandaag om 15:28:18
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 15:21:36
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:08:57
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 14:26:28
Au bord de la Cèze door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:52:31
Bauarbeiten im gange door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 13:47:24
Ketelwagens, welke hebben jullie? door KNed
Vandaag om 12:27:57
Seinschakelaar door Trein033
Vandaag om 12:08:49
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Hennie
Vandaag om 11:26:32
  

Auteur Topic: Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht  (gelezen 19706 keer)

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #45 Gepost op: 20 November 2010, 13:51:18 »
Nee, zolang je rode seinen (mits natuurlijk met een lastgeving STS (stoptonend sein)) niet sneller dan met 40 km/u passeert, dan kan dat.

grt, Carlo
Wie gaf die aanwijzing dan af ? De Post was ontruimt !!!!  ;)
trouwens maarn heeft aan de kant utrecht een bediend sein, daarvoor staan Pseinen dus kan je zonder contact treindienstleider passeren
word in een normale dst niet gedaan maar deze avond was niet iets normaals dus denk dat mcn zelf de beslissing hebben genomen om treinen dicht achter alkaar te zetten.
Rijden op zicht voorbij Psein en stoppen achter je voorganger.  ;)

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #46 Gepost op: 20 November 2010, 14:34:21 »
Ja natuurlijk, was even in de war. Dacht dat Maarten de situatie van vandaag bedoelde, las het niet goed. Mag je overigens als mcn helemaal zelfstandig besluiten om P-seinen te passeren? Je moet toch eerst toestemming krijgen bij de eerste van de reeks P-seinen? Of was er zelfs geen contact met Utrecht mogelijk en nam men de beslissing om door te rijden zelfstandig? Dát zou wel heel bijzonder zijn, 'wilde' treinen!
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 796
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #47 Gepost op: 20 November 2010, 15:36:44 »
Op zicht, en dan via de Maliebaan zou handig geweest zijn voor een aantal treinen.
Maar daar dat kan tegenwoordig ook  niet meer.
« Laatst bewerkt op: 20 November 2010, 16:02:24 door Alexander. Reden: schrijffout »

Gert1

  • Gast
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #48 Gepost op: 20 November 2010, 15:43:32 »
Hoe zit het eigenlijk met Maarm Goederen? Het oude stationsgebouw daar is toch ooit ingericht als backup voor het geval Utrecht uitvalt?
Of ben ik helemaal in de bonen en bestond die situatie alleen in de koude oorlog?

Situatie op de spoorlijn Arnhem - Utrecht was gisterenavond inderdaad een puinhoop. Sommige treinstellen stonden inderdaad midden in de rimboe.
Andere bij stations. Ik zag zelfs een SLT waavan de binnenverlichting gedoofd was, terwijl andere treinstellen compleet leeg waren, maar wel alle binnenverlichting nog aan hadden.

mvg,
Gert

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #49 Gepost op: 20 November 2010, 16:04:18 »
Ja natuurlijk, was even in de war. Dacht dat Maarten de situatie van vandaag bedoelde, las het niet goed. Mag je overigens als mcn helemaal zelfstandig besluiten om P-seinen te passeren? Je moet toch eerst toestemming krijgen bij de eerste van de reeks P-seinen? Of was er zelfs geen contact met Utrecht mogelijk en nam men de beslissing om door te rijden zelfstandig? Dát zou wel heel bijzonder zijn, 'wilde' treinen!

Als je totaal geen contact krijgt met Post T zowel via GSM-R(in trein), Gsm klant/ofvan je eigen, vaste telefoon mag je zelf besluiten om verder te rijden opzicht.

Geloof mij is een rare sistuatie hoor als je geen contact krijgt met Post T, seinen maar rood blijven en het erg lang duurt zonder dat je ook maar enige info krijgt van welke persoon dan ook, je gaat dan vanalles in je hoofd halen.
« Laatst bewerkt op: 20 November 2010, 16:06:46 door rene w. »

Dpc Fo

  • Offline Offline
  • Berichten: 1515
    • Mijn fotosite
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #50 Gepost op: 20 November 2010, 16:06:11 »
Ok, dank voor de info. Is wel uitzonderlijk, toch?
Zonder dwarsliggers geen spoorlijn

Groeten, Carlo

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #51 Gepost op: 20 November 2010, 16:08:20 »
Ja meestal krijg je toch gewoon contact met post T (let wel bij normale situatie's)

Gert1

  • Gast
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #52 Gepost op: 20 November 2010, 16:25:18 »
Geloof mij is een rare sistuatie hoor als je geen contact krijgt met Post T, seinen maar rood blijven en het erg lang duurt zonder dat je ook maar enige info krijgt van welke persoon dan ook, je gaat dan vanalles in je hoofd halen.

Ik me voorstellen dat je dan het liefste naar de andere van de trein zou willen lopen om de andere kant op te gaan rijden...

mvg,
Gert

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8609
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #53 Gepost op: 20 November 2010, 18:47:58 »
Iemand van Tweakers.net is handig ingesprongen op "Utrecht".

http://f3m.me/liftdeck/

Een site waarmee mensen kunnen twitteren als ze vervoer zoeken of bereid zijn om te rijden.

Let op de slogan.
Jeroen

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26821
    • Pagina van klaas
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #54 Gepost op: 20 November 2010, 18:52:16 »
Die slogan is onterecht. Mensen begrijpen nog steeds niet het verschil tussen NS en Prorail.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3188
    • SpoorObjecten
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #55 Gepost op: 20 November 2010, 19:07:10 »
je kan dat de gemiddelde nederlander niet kwalijk nemen dat daar verschil in tussen zit ;)

Illya Vaes

  • Offline Offline
  • Berichten: 1913
  • H0 NS 1953-nu, H0m Bernina, H0e Ybbstal/MzB
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #56 Gepost op: 20 November 2010, 19:59:37 »
Zeker wel, want elke keer als je zegt dat het niet hetzelfde is, verdomt men het om te luisteren "naar dat soort details"
We herdefiniëren NS gewoon tot de Nederlandse spoorwegen (met kleine s), verstaan daar de hele spoorsector onder en presto, de zondebok is weer beschikbaar.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22567
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #57 Gepost op: 20 November 2010, 20:10:00 »
Ze zoeken op twitter niet naar een zondebok, maar naar een slogan die werkt. Deze werkt.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Tjalling

  • Offline Offline
  • Berichten: 3487
    • modulebaan.nl
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #58 Gepost op: 20 November 2010, 21:15:38 »
Die slogan klopt toch wel?
Volgens mij is dit hetzelfde als iets kopen bij een winkel dat stuk gaat door een fabricage-fout: Je stelt de winkelier aansprakelijk, die gaat dat verder afhandelen met de fabrikant.

Hier geldt hetzelfde: De NS levert niet wat beloofd is (transport). De oorzaak van het niet leveren is voor de klant/ reiziger verder niet relevant.
Als de NS meteen voldoende bussen (had kunnen) inzet(ten) was die site nooit ontstaan, dan waren de mensen allang thuis geweest.

Ik heb wel de indruk dat er een enorme prestatie geleverd is door de mensen die het probleem op moeten lossen dat er vandaag weer treinen gaan rijden. (y)

Groet,
Tjalling
modulebaan.nl

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:Brand in een relaissysteem van de verkeersleiding van Prorail Utrecht
« Reactie #59 Gepost op: 20 November 2010, 21:15:54 »
Die slogan is onterecht. Mensen begrijpen nog steeds niet het verschil tussen NS en Prorail.

Inderdaad Klaas, ik erger me er mateloos op dat mensen de schuld aan de NS geven als er weer een storing o.i.d. aan de hand is terwijl ze er helemaal niks aan kunnen doen.  >:(  >:(  >:(

Dit is ook weer een probleem van Prorail, waar de NS weer de dupe van is.

Dat is mijn mening erover.

Gr. Rick