Als je met je auto niet verder kan, omdat de weg is afgesloten, ligt dat aan jou, aan de dealer waar je hem gekocht hebt of aan de instantie die de weg afsluit?
Als je met je auto niet verder kan, omdat de weg is afgesloten, ligt dat aan jou, aan de dealer waar je hem gekocht hebt of aan de instantie die de weg afsluit?Als je met een bus niet verder kan, omdat de weg is afgesloten, ligt dat aan jou, aan de vervoerder die de bus inzet of aan de instantie die de weg afsluit?Als je met je trein niet verder kan, omdat de spoorweg is afgesloten, ligt dat aan jou, aan NS of aan prorail die de spoorweg afsluit?
De brandweer heeft alles ontruimd en toen was er niemand meer het treinverkeer te regelen. Waarschijnlijk is er buiten die mogelijkheid gerekend. Er moeten twee fysieke locaties om het treinverkeer te kunnen regelen. Het station Maliebaan kan op zich een aardige noodvoorziening worden voor het geval heel CS moet worden ontruimd.
Als ik met bus of trein reis koop ik een vervoersbewijs. Als de betreffende dienst vervolgens niet geleverd wordt, dan heeft de verkoper een ondeugdelijk product verkocht.
Op die dienst kan je aanspraak blijven maken, je moest nu alleen een dag wachten.
De oplossing is kinderlijk eenvoudig. Koppel dubbelsporig Gouda via Utrecht aan Den Bosch en koppel Amsterdam via Utrecht aan Arnhem en ga op zicht rijden. Vanuit Amersfoort is het wat lastiger, dan maar dubbel enkelspoor met pendelverkeer en kop maken te Utrecht. Binnen een paar uur is zo een nooddienstregeling zonder gebruik van seinen en wissels te leveren.
Gaat in dit geval niet helemaal op. Op die dienst kan je aanspraak blijven maken, je moest nu alleen een dag wachten.
Nee. De dienst die de NS mij vrijdag aanbood was om mij om 16:52 van Amsterdam Centraal naar Arnhem te vervoeren.
Echt? Had jij een kaartje waar op stond met welke trein je mee mocht?
Opnieuw zijn er problemen met het treinverkeer rond Utrecht. Door een aanrijding op Utrecht Centraal rijden er geen treinen tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam en tussen Utrecht en Amersfoort.De Nederlandse Spoorwegen denken dat de problemen tot zeker 23.00 uur zullen duren.Afgelopen nacht waren net de laatste problemen opgelost na de verstoring door een brand in een gebouw van de verkeersleiding. Door die brand, vrijdag aan het eind van de middag, lag het treinverkeer rond Utrecht een dag stil. (Bron NOS.nl)