Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
13 August 2025, 23:55:21
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Kees-Jan
13 August 2025, 23:51:22
De projecten van Ruben (NL H0) door Sikko
13 August 2025, 23:36:52
Bouwbeschrijving Pec ex Dec van FRIE door TonM
13 August 2025, 23:20:35
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door Hans van de Burgt
13 August 2025, 23:08:01
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Steven Loosman
13 August 2025, 22:53:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MichielB
13 August 2025, 22:32:26
Aanpassen baanplan bestaande baan door MichielB
13 August 2025, 22:25:43
Hoeveel treinen op Piko Trafo 55008? door Modeltreinmulder
13 August 2025, 22:23:20
NS2900-serie / Staatsmijnen SM 150-serie (H0) door jandcargo
13 August 2025, 22:19:39
booster vraag door Patrick Smout
13 August 2025, 22:05:38
Aachenau West door MichielB
13 August 2025, 22:02:43
Da's Daz 2 door Huup
13 August 2025, 22:02:43
Industrieel smalspoor inspiratiedraadje door defender
13 August 2025, 21:51:12
Modeltreinwinkels in Berlijn. door grossraumwagen
13 August 2025, 21:45:44
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
13 August 2025, 21:22:09
Nederlandse plattelandssfeer op een zolderkamer door MarcoK1999
13 August 2025, 19:58:23
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
13 August 2025, 19:21:30
Rhätische Bahn in 0m; van Filisur naar Stuls door defender
13 August 2025, 19:08:33
Molenbaan (werktitel) door defender
13 August 2025, 19:03:45
BR-18.6 Schaal-0. door Sven
13 August 2025, 18:23:28
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door tijgernootje
13 August 2025, 17:42:24
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Huup
13 August 2025, 17:29:32
US diorama in H0 door Wim Vink
13 August 2025, 16:47:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
13 August 2025, 16:40:13
Artitec vierdeurs stalen D door gtw6016
13 August 2025, 16:34:00
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Hans van de Burgt
13 August 2025, 16:30:02
Rijnstraat door Huup
13 August 2025, 15:47:38
Göhrener Viaduct, een begin, Project 13 door Ronald Halma
13 August 2025, 15:40:21
DDAR op basis van een Artitec DDM door Gerco van Beelen
13 August 2025, 15:23:07

Auteur Topic: de bouw van moduul de "Franklin Rail Compagnie" nabij het dorpje Rose Garden  (gelezen 44441 keer)

Herwim Frank

• Offline Offline
  • De Franklin Rail Compagnie
Re:de bouw van moduul de "Franklin Rail Compagnie" nabij het dorpje Rose Garden
« Reactie #135 Gepost op: 03 March 2013, 15:04:40 »
Hallo
Zo heb er even wat vaart achter gezet dus hierbij mijn eerste beschrijving van het bekleden van mijn
stenen brug.

Bruggen
In Franklin land komen 2 bruggen voor, de bedoeling is om een metalen bascuul brug en een stenen brug aan te leggen.
Het  traject over de stenen brug zal ook gebruikt worden voor lokaal vervoer via auto, handkar en lopend van de haven naar de achter liggende industrie in het stadje Rose Garden.
Dat betekend dat de bovenlaag van deze brug ook geschikt moet zijn voor de toen nog schaarse auto en voetgangers verkeer van haven gebied naar de overkant van het kanaal.
De brug aan de achterzijde van de moduuls zal de stenen brug worden en de voorste de bascuul brug.

De Stenen Brug in wording.

Deze brug zal dus bekleed moeten worden met een stenen bestrating aan de bovenkant en een stenen bekleding
aan de zijkanten, deze bekleding aan de zijkanten hebben een heel ander structuur en vorm dan de bestrating aan de boven kant. Dit wordt mijn eerste ervaring met DAS klei en gipse pilaren gegoten in de bekende mallen van Anita Decor.

De bestrating zal van DAS klei gemaakt worden daar de dunne en flexibele klei laag makkelijker is aan te brengen en te vormen tussen de rails etc.
Wel dienen de bielzen tussen de rails verwijdert te worden, gelukkig heb ik de raileinden vast gesoldeerd op pertinax plaat met koper laag, dit i.v.m. de overgang naar het andere moduul dus daardoor blijft de vorm en loop van de rails aardig zoals
ik de rails wil laten lopen over de brug had ik dat niet dan vallen de railstaven alle kanten uit zodra je de bielzen ertussenuit haalt.

Ik ben begonnen met het maken van een stempel om op die manier makkelijker en sneller een straatstenen motief te drukken in de repen klei, vervolgens maakte ik stroken klei met de hulp van een rolletje.

Vervolgens paste ik de stroken klei tussen en naast de rails, nadat de stroken passend waren gemaakt haalde ik de stroken even weg om ze opnieuw te plaatsen maar dan met een klein druppeltje houtlijm.
De volgende stap was het stempelen met de gemaakte stempel voor mij hoefde dit niet zo heel nauwkeurig daar bestrating in die tijd (1935-1940) niet zo heel strak gelegd werd zoals dat nu gebeurd en het waren ook geen stenen muren dan zijn er heel andere regels.

Op een gegeven moment begint de bestrating al aardig vorm te krijgen.

De volgende stap was het laatste koperen deel nog van deze bestrating te voorzien.
Op de voorgrond is al de eerste pilaar van gips te zien waarvan ik al een jaar geleden een paar gegoten had als proef, ik dacht laat ik die maar bewaren je weet nooit wanneer ik deze kan gebruiken, nu dus.

De pilaren waren te lang en er moest aan de achterkant ongeveer 1cm onder de boven rand een inkeping komen om
de pilaar tegen de zijkant van de brug aan te kunnen lijmen.

Zo dat is het voorlopig, ben nu bezig met een 8 tal pilaren te gieten en daar ik van die smalle een mal heb met maar
één pilaar dan begrijpen jullie dat ik de komende twee dagen aan het gieten ben.

Tot de volgende keer
Herwim

Herwim is op 20-11-2016 overleden.

Het is een zegen om elke dag mee te mogen delen met jullie
kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor
http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,54820.0.html

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #136 Gepost op: 07 March 2013, 11:36:56 »
Zo het volgende stukje van mijn stenen brug

Nadat ik alle steunpilaren gegoten had kon ik deze passen, meten en plaatsen.

Ik had een paar oude pilaren gegoten een jaar geleden en de rest waren gisteren gegoten.
Voor degene die ook iets dergelijks willen doen, gegoten delen die ± 80% droog zijn, zijn nog makkelijker te bewerken
dan die palen van een jaar geleden die dus kurk en kurk droog zijn.
Deze laatste hebben een grotere breekkans.

Vervolgens de delen geplaatst boven de bogen en tussen de pilaren.

Foto spreekt voor zich

De volgende stap en voorlopig de laatste stap met klei voor de brug.
De zijkanten tussen de pilaren gemetseld.

Zo de volgende stap wordt het schilderen wordt nog een hele klus om de juiste kleuren en verhoudingen
te maken en tevens daarbij de brug ook verouderen.
Mochten jullie daar aanwijzingen voor hebben dan hoor ik ze graag.
Maar eerst morgen naar ONTRAX.
Tot ziens of hoors,

Herwim

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #137 Gepost op: 07 March 2013, 12:21:54 »
Citaat
Zo de volgende stap wordt het schilderen wordt nog een hele klus om de juiste kleuren en verhoudingen
te maken en tevens daarbij de brug ook verouderen.
Mochten jullie daar aanwijzingen voor hebben dan hoor ik ze graag.

Eerst even insmeren met voorstrijkmiddel Herwim. Dat voorkomt dat de kleur te snel in de ondergrond trekt. Met voorstrijkmiddel erop kan je de verf altijd nog met een natte lap er gedeeltelijk afvegen.

Gr. Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #138 Gepost op: 07 March 2013, 13:06:42 »
Hallo Jaap

Bedankt voor deze tip had ik inderdaad niet aan gedacht.
Misschien tot morgen op ONTRAX

gr,
Herwim

Kleine aanvulling.
Hallo Jaap
Heb meteen die voorstrijk gehaald bij MULTIMATE en heb het inmiddels al aangebracht.
« Laatst bewerkt op: 07 March 2013, 15:19:37 door Herwim Frank »

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #139 Gepost op: 11 March 2013, 19:55:50 »
Hallo

Hierbij nog even een eind foto van de stenen brug.

Zo dat was het weer voor deze keer.
« Laatst bewerkt op: 11 March 2013, 20:01:10 door Herwim Frank »

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

hannes62

• N-Spoor, Era III / IV, DR5000, DR4018, DR4088CS, ITrain
  • Offline Offline
  • Bouwt Hochenstadt
    • Modelspoorbaan Hochenstadt
« Reactie #140 Gepost op: 11 March 2013, 20:29:38 »
Ziet er fantastisch uit Herwim  (y)
Ik volg dit draadje met heel veel plezier!

Groeten
Hans
Spoorse groeten,

Hans

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #141 Gepost op: 11 March 2013, 20:59:43 »
Hallo Hans

Fijn dat je een goed gevoel krijgt bij het lezen van mijn verhaal en bouw van dit moduul.
Mijn moduul heeft voor mij een diepere achtergrond maar dat heb je vast wel in het begin gelezen
daarbij, ik leer ook nog steeds van anderen zoals bijv.van de banen die weer op ONTRAX te zien waren
en ik hoop dat ik met mijn eenvoudige kennis en ervaring (al is dat inmiddels ook al een 55 jaar
geleden dat ik hier echt mee begon) anderen ook kan helpen.
Maar die 55 jaar zijn wel een aantal keren een behoorlijke tijd onderbroken geweest bijv.militaire dienst 24 maanden, verliefd worden en trouwen, kinderen m.... en krijgen, allemaal momenten dat de hobby op een laag puntje stond hoor en niet te vergeten budget was ook niet altijd toereikend.
Het is gewoon een geweldige hobby waarbij ik mijn interesse in techniek, natuur en een foto grafisch oog kan botvieren.
Ik hoop snel weer een volgend stukje te kunnen schrijven.
Met vr.gr.
Herwim

« Laatst bewerkt op: 12 March 2013, 02:06:31 door Herwim Frank »

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

tijgernootje

• Offline Offline
  • Treinen ontsporen niet,dan ligt de rails verkeerd
    • treinen foto's 1 op 1 zowel modern als museum spul
« Reactie #142 Gepost op: 11 March 2013, 21:13:59 »
Tijd is relatief.
Zolang de starter van het verhaal maar een update plaatst komt alles goed.
(dit natuurlijk in welk tempo dan ook)
Met vr gr

Floris

Harzwald Hafen Bahn,de bouw.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=94249.0

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #143 Gepost op: 11 March 2013, 21:17:06 »
He Hallo Floris

Leuk je ook weer te (zien) lezen.
Ben je ook naar Ontrax geweest ?

Herwim

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

Herwim Frank

• Offline Offline
« Reactie #144 Gepost op: 26 May 2013, 19:47:05 »
Hallo allemaal.

Daar ben ik weer heeft even weer geduurd dat ik mijn vervolg van deze bouw hier kwijt kon maar dat had te maken met een aantal onvoorziene zaken in mijn moduul bouw, wilt u weten wat lees dan verder.
Het kan zijn dat sommige delen van de tekst u al bekend voorkomt maar dat komt omdat ik een paar aparte topics gestart had i.v.m.de bouw van een stenen brug plus ik kopieer soms stukken uit een Word file daar ik ook nog bezig ben met het opzetten van een boek werkje over mijn moduul bouw.

Hier gaan we dan

De eerste schilder beurt

Ziet er goed uit toch maar !!

Toen deed zich een groot probleem voor, bij het proefrijden met een paar locomotieven (met name 4 assers) en dan heb ik het niet over het traject over de brug maar gewoon elders op het linker moduul ontspoorden deze loks met een grote regelmaat. ( ik had nog niet eerder proef gereden met deze loks)
Ik had besloten om een nieuwe draaischijf te plaatsen (verder op kan je in het hoofdstuk “draaischijf “ hier meer over lezen) ook nieuwe wissel aandrijvingen waren een optie dit alles omdat de bestaande draaischijf van het merk Atlas en de wissel aandrijvingen van het merk Fulgurex behoorlijk veel lawaai maakte, de draaischijf was trouwens van zeer eenvoudige uitvoering en daar had ik al een tijdje spijt van.

Oude Atlas draaischijf

Nieuwe Roco draaischijf

Maar toen begon de ellende, de nieuwe draaischijf was geplaatst en één spoor bleek niet goed uit te komen naar het overgangsspoor  waar tevens een Engelse wissel in verwerkt was, het vervolg was dus Engelse wissel een slag draaien en dat kwam op zich goed uit moest toch ook de aandrijving vernieuwen.

Maar toen kwam ik er ook achter dat de boog in mijn spoortraject naar de Bascuulbrug te krap was en dat was de hoofdreden dat de locomotieven ontspoorden, de typen met vaste assen (vooral de D opstelling dus) werden uit de rails gedrukt.
Dus dan ook maar dat traject ruimer leggen dat had weer als gevolg dat mijn aansluiting van mijn Bascuulbrug niet meer klopte, de brug moest verlegd worden en dat was toch een hele klus en ook weer voor het spoortraject daarachter op het rechter moduul.

Maar toen ontstond er een visueel probleem, doordat de brug verplaatst werd kwamen de 2 bruggen dichter bij elkaar te liggen.

Oude opstelling

Nieuwe opstelling

Was dit nu een zelfde brug geweest als de achterste dan was dat minder erg maar nu overheerste de Bascuul brug t.o.v. de stenen brug, dus ik had de keus Bascuulbrug vervangen of stenen brug weg.
Nu heb ik een kleinzoon van 4 jaar Joran en die vond de Bascuulbrug toch wel erg mooi en dat heeft bij mij de doorslag gegeven zie hieronder.

Dus de aanhef van “ In Franklin land komen 2 bruggen voor, de bedoeling is om een metalen Bascuulbrug en een stenen boogbrug aan te leggen “ gaat niet meer op, in Franklin land komt 1 brug voor maar wel een hele mooie volgens mijn kleinzoon en daar ben ik het zeker mee eens.

De huizen op de achtergrond (de voorstad)
Om meer diepte te creëren op één van de modules heb ik besloten om aan de achterzijde van het tweede moduul op de achterwand een industrie stad te schilderen, vage kleuren en meer naar de voorgrond steeds duidelijker contouren om uiteindelijk over te gaan in de echte gebouwen.
Om de diepte nog beter te krijgen is het handig bouw pakketten te gebruiken die door midden gezaagd kunnen worden of in een andere hoek door gezaagd kunnen worden en waarbij dus de 2 helften naast elkaar of met andere er tussen geplaatst kunnen worden met de juiste achtergrond zodat de diepte nog meer geaccentueerd wordt en niet juist door hun volle afmeting de diepte werking te niet doet, de achterwand is hierbij heel bepalend voor de diepte werking.

Op een beurs een paar CD roms gekocht met div.achtergrond voorbeelden, wat heb ik daar een spijt van.
Een huizenrij met een veel te mooie blauwe lucht (een totale blauwe lucht zonder wolken), veel te mooi omdat ik mijn moduul wil bouwen in een herfstachtige sfeer met een donkere wolken lucht.
Na een paar proef afdrukken gemaakt te hebben heb ik  besloten zelf de achtergrond te schilderen en hierbij gebruik te maken van uitgeknipte MZZ achtergrond platen. ( Kom ik later nog op terug)

Hieronder een paar foto voorbeelden die ik zelf uit mijn keuken en huiskamer raam heb genomen als voorbeeld voor het wolkendek.

De fabriekspanden en huizen zijn afkomstig van oude gebouwen van mijn vorige baan, de eerste verbouwing heeft plaats gevonden, tussen al dit geweld van zware industrie was er ook nog plaats voor een fiets en auto traject (Hier kom ik later ook weer op terug)

Het merk waarvan ik ooit gelezen heb dat deze huisjes geschikt zouden zijn voor achtergrond huisjes, zijn de bouwpakketjes van Kit Nord.
Al gouw een paar aangeschaft om dit uit te proberen, ze zijn niet goedkoop maar wel de moeite waard.
Nu dat halveren viel erg tegen leek mij nadat ik het eerste huisje had uitgepakt zeker omdat ze voor 90% uit gipsen onderdelen vervaardigd zijn dus dit vergt wel een bepaalde benadering en techniek om dit zonder niet al teveel kleerscheuren te volbrengen. (moet dit in de praktijk nog uitproberen)

Het probleem bij het halveren van huizen is dat als je naar deze opstelling kijkt je op bepaalde plekken altijd de afgesneden contouren ziet aan de achterkant van de huizen dit moet ik camoufleren met binnen die gezichtsvelden bijv. een schoorsteen of dakkapel aan te brengen en door te laten lopen over het gezichtsveld heen.
Ook kan je dit camoufleren door de huizen niet op de nok zijde van het dak te halveren maar iets verder naar achteren zodat de scheidingslijn van voren bijna niet te zien is, betekend wel dat van de helft die je over houd de scheidingslijn aan de voorkant komt te liggen dus het overgebleven dak zal aangepast moeten worden of niet meer gebruikt.

Wat belangrijk is, is het rekening houden met het regionale karakter van de streek, dit bereik je door bijv. rekening te houden met de volgende aspecten. Huizen hebben vaak gepleisterde muren beschilderd in zwemende gele pastel tinten, metselwerk en breukstenen waarbij  de bakstenen erachter dan zichtbaar worden, ook de kleur van wit, bruin, geel, rood en crème kom je regelmatig tegen op de muren. (en dan praat ik nu over de omgeving waar mijn vrouw en ik graag naar toe gingen)
Steile daken en veel schoorstenen met uiteenlopende kappen, overal luiken vaak bruine kleur.
De ramen zijn vaak omlijst door brede kozijnen of stenen lijsten.
Genoeg zaken dus om op te letten bij de bouw van deze gezellige achtergrond huizen en fabriekspanden.

Maar waar plaats ik deze huizen van Kit Nord nu het plan het laatste half jaar zo gewijzigd is en daardoor meer industrie gekomen is dan dat ik in eerste instantie had gepland.
Er zit een café bij en in een haven gebied moet toch altijd een café aanwezig zijn om de broodnodige dorst te lessen dus daar verzinnen we wel wat op.

De achtergrond schildering
Ik had al aangegeven dat door een juiste achtergrond te maken, creëren we een beeld met diepte die er voor zorgt dat de modellen op de voorgrond opgaan in een aanvaardbaar tafereel met een diepte zoals we met onze ogen dagelijks waarnemen in de vrije natuur en die in mijn geval het uiterlijk geeft van een voorstad in een groot industrie gebied.
Om te voorkomen dat slagschaduwen van grote gebouwen en schoorstenen op de achtergrond plaat te voorschijn komen is het handig om een vrije strook ruimte van ± 12 cm te houden tussen achtergrond plaat en achter rand van het moduul.
Dit heb ik gedaan door op de achterkant van mijn moduul een balkje te plaatsen met afstand beugels, in dit balkje zit een gleuf gevreesd waar de achtergrond plaat (5mm spaanplaat) in geschoven wordt.
De achtergrond plaat heb ik in eerste instantie beschilderd met een heel licht blauwe laag, daarna verschillende witte dunne lagen die van boven af steeds sterker aangebracht worden naar beneden toe.
Met middel grijs of blauwgroen kunnen we nog wat glooiende afscheiding op 1/3 van de onderkant creëren zodat je een overgang krijgt van lucht naar de grond laag.
Vervolgens heb ik met achtergrond platen van MZZ die ik in stukken heb geknipt een voorstelling gecreëerd die het voorstad deel moet voorstellen, deze delen worden over geschilderd plus een eigen interpretatie van een industrie voorstadje in de verte, zelf geschilderd. (wat ik hier beschreven heb moet ik nog uitvoeren)

Met dubbelzijdig plak band plaats ik deze stukken op de juiste plek op de achterwand, door het gebruik van dubbelzijdig plakband zijn de stukken nog te verschuiven.
De definitieve plek is pas goed te bepalen als alle achtergrond huizen etc. op z’n plek staan, als de definitieve plek is bepaald worden de stukken definitief verwijderd en wordt het motief dus nageschilderd, er gaat niets boven een zelf geschilderd achtergrond.
Daarna een deel van de achtergrond overschilderen met een hele dunne witte washlaag om een wazige mist effect te krijgen dit vergroot de diepte in het geheel, hieronder een eerste foto hoe de achtergrond opgezet wordt, het schilderen van de achtergrond zoals hierboven beschreven moet ik nog uitvoeren.

De betrating in de voorstad en bij verschillende industrie gebouwen

Wat een schrik rijd er een grote vrachtauto de straat in en stopt bij mijn huis.
12000 stenen kwam de schauffeur brengen ja ik had nou eenmaal besloten om sommige straten cq fabrieks terreinen te bestraten en daar heb je veel stenen voor nodig.

Gelukkig het waren mijn bestelde 12000 stenen in de schaal 1: 87 tjonge wat klein dat wordt pincetten werk.

De methode die ik ga gebruiken is een methode die ik gelezen heb in het boekje van Jack Le Plat.
In het midden van de straat brengen we een strook karton van 1mm dik aan voor de welving in het wegdek. Het geheel links en rechts en over het karton wordt nu opgevuld met een dunne gips laag licht grijs van kleur.
Vanaf het midden rond af laten lopen naar de stoep toe.
De volgende bewerking is het oplichten van de grijze kleur met een lichte witte zweem laag d.m.v. het aanbrengen van een witte gouache laagje met de spons terwijl de gips laag nog nat is.
De daarop volgende bewerking wordt het leggen van de stenen in dezelfde nog natte gekleurde gips laag.

Een werk verslag plus foto’s volgen later.

Zo dit was weer een stuk verslag van mijn bouw "De Franklin Rail Compagnie "
Tot de volgende keer
Herwim

PS: Ik loop met plannen om deze topic te sluiten en het vervolg van mijn bouwverslag in
      aparte hoofdstukken verder te beschrijven, ik heb zelf het idee dat deze topic te lang gaat worden en
      onsamenhangend wordt.
      Het komt voor dat ik dingen dubbel opschrijf omdat dat op dat moment aan de orde komt bij de       
      veranderingen die ik maak en dat kan vervelend zijn voor jullie als lezer.
      Graag hoor ik jullie mening hier over.

« Laatst bewerkt op: 27 May 2013, 07:55:34 door Herwim Frank »

kennis over deze hobby.
Hartelijk dank daarvoor

gvandersel

• HCC!m maar toch Selectrix (RMX)
  • Offline Offline
  • Als het maar elektrisch is.
    • Homepage Gerard van der Sel
« Reactie #145 Gepost op: 27 May 2013, 19:57:15 »
Lekker doorgaan in een topic. Dan kunnen we makkelijker het grote verband zien door door de topic heen te bladeren.
Ziet er trouwens gelikt uit.

Groet,

Gerard van der Sel.
Holzburg (IIIb/IVa) schaal N.
Kijk ook eens bij de bouw en lees de avonturen.

Speedy

• Offline Offline
  • Trains Planes & Automobiles
« Reactie #146 Gepost op: 27 May 2013, 20:19:09 »
Hallo Herwim,
Mag ik vragen waar je die klinkers gekocht hebt. Zéér interessant.

Groet,

Robert Jan

Peter S

• Offline Offline
« Reactie #147 Gepost op: 27 May 2013, 20:46:02 »
Citaat
Mag ik vragen waar je die klinkers gekocht hebt. Zéér interessant.

Ik heb ze gezien bij: http://www.landbouwschaalmodellen.nl/advanced_search_result.php?keywords=1%3A87&osCsid=13b1a07a9cea4f9358cd3769ed66455b&x=-658&y=-1221

Groet, Peter

Speedy

• Offline Offline
  • Trains Planes & Automobiles
« Reactie #148 Gepost op: 27 May 2013, 20:53:36 »
@Peter;

Bedankt voor de link! Dit is wat ik zoek.

Groet,

Robert Jan

Remystoom

• Offline Offline
  • Bestuur MSG-Drechtsteden
« Reactie #149 Gepost op: 27 May 2013, 20:59:27 »
Ziet er al goed uit!
Ben benieuwd naar het resultaat! ;)

Grtjes Remy
Vrijwilliger Veluwsche Stoomtrein Maatschappij. Favoriete Dampflok: Serie Br 52,52.80.81 enz,50.35-36,50 en 01.10