.................maar lees ffe m'n post hiervoor aub, misschien...............?
Op je vraag hoe aan te sluiten, kijk op http://www.uhlenbrock.de en zoek dan de 67810 op, let op niet de 67800, die is niet zo handig om te gebruiken. Je leest dan het volgende:Hier kunnen 4 servo's op, eentje zie je in het plaatje al aangesloten. Verder is er +/- aansluiting voor de digitaalstroom en +/- aansluiting voor de aandrijfstroom van de servo's. Tot slot vindt je voor elke servo 1 extra schakeluitgang waarmee het hartstuk gepolariseerd kan worden; wel zo handig bij 2-rail bedrijf. Het ompolen van het hartstuk kan bijvoorbeeld tijdens het omgooien van het wissel precies in de middenstand van de wisseltong plaatsvinden, dus nooit kortsluiting. Ook kun je per servo de mate van uitslag (dus de weg) exact programmeren en snelheid van bewegen. Dit gaat met CV's.Ik hoop je zo een stuk op weg geholpen te hebben.
Voor mij is het ook nog nieuw maar ben kennelijk iets verder dan jij. Binnenkort ga ik de servo's met decoder uittesten. Ik hoor je ervaringen ook graag.Groet,Ferry (alias burtonbouwer)
valt me overigens op dat er geen duidelijke "afspraken" of richtlijnen zijn voor het aansluiten van wissels!
Hoi Jos en anderen,Er is natuurlijk ook nog de servoaandrijving van ESU.Groet,Bert
Ja hoor, dat is hem helemaal! Hartstukpolarisering staat er niet op, maar dat is simpel nog 2 draadjes trekken per wissel tussen decoder en wissel.Groet,Ferry
Bedoel je dit?Gr. Jos