bedankt voor je antwoord, wat ik echter ooit gehoord heb is dat er diverse electrisch materieel met diverse koppeling hoogte rondreed.Dit kon dus door het hoogte verschil niet gekoppeld rondrijden.Ik hoop nog eens iets te zien, met een foto als bewijs ofzo.
Oh, ik vergat nog een update te geven: de stellen rijden nu best ok zonder met antislipbandjes te strooien. Ik had al eerder de front en sluitseinen op zowel de Mat.'46 als de Hondekop apart per kant schakelbaar gemaakt zodat de seinen aan de gekoppelde kanten uit staan. Heb alleen nog geen binnenverlichting in de Hondekop en omdat de Lopi Fx 3 een bepaalde functie niet ondersteunt brandt een frontsein aan die kant niet mee (het sein wat aan gaat als rangeergang aan staat). Moet even vogelen hoe ik het op kan lossen met mappen.Mvg,Robert
Ja dat weet ik Het kan, in theorie kon al het elektrisch stroomlijn materieel gekoppeld worden en rijden. In de praktijk kwam het niet vaak voor geloof ik. Voor de zekerheid even opgesnord op Wikipedia. Dit vond ik op de pagina van Mat.'46: "Deze series, waarmee Mat '46 in treinschakeling kon rijden, stonden bekend als Mat '35, Mat '36 en Mat '40."Vreemd dat mat. '54 er dan niet bij staat maar volgens mij kon dat gewoon. En mat.'54 kon weer gekoppeld worden met mat.'57. Maar ik weet niet of mat.'57 weer met het oudere materieel gekoppeld kon worden. Edit: oeps, het staat verderop in de tekst: "Door de elektrische en pneumatische verbindingen in de automatische Scharfenbergkoppelingen konden de stellen in treinschakeling rijden met de treinstellen Mat '35, Mat '36, Mat '40 en het later afgeleverde Mat '54." Waarschijnlijk was het eerste stukje geschreven vanuit het perspectief dat de Hondekop (Mat.'54) nog niet bestond bij het ontwerpen van mat.'46.Ik heb nu moeilijkheden om de treinstellen samen te laten rijden zonder dat de antislipbandjes om mijn oren vliegen . Ik moet de snelheid en vertraging op elkaar afstemmen en daar ik maar een stukje spoor van 2 meter tot mijn beschikking heb is dit lastig vind ik. Hoewel beide treinstellen dezelfde aandrijving hebben (BB unit van GM&S). Nadeel van de directe worm aandrijving. Er is vrijwel nul speling in de aandrijving om verschillen op te vangen. Normaal gesproken ben ik geen fan van antislip bandjes maar Mat.'46 heeft het wel nodig vind ik. Anders slipt het ding in de eerste de beste boog of wissel.Mvg,Robert.