Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Roco modellen op aliexpress door Remco vM
Vandaag om 15:21:37
Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 15:14:19
Schroefkoppeling voor H0. door Scratchbuilt
Vandaag om 15:00:02
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Duvel
Vandaag om 14:55:14
sein decoder Z21 10837 programeren door n-driver
Vandaag om 14:44:24
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Ronald69
Vandaag om 14:43:31
Z21 Pro Link en Wifi door n-driver
Vandaag om 14:40:38
De bouw van station Laarbeek H0 door Dave.......
Vandaag om 14:38:26
Duits transport, waar in NL? door grossraumwagen
Vandaag om 14:30:44
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Miniature Holland
Vandaag om 14:22:49
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 13:51:42
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 13:21:35
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:20:34
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
Vandaag om 13:19:13
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Jelmer
Vandaag om 13:14:31
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 13:13:20
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 13:01:48
0n30 diorama: Sedona Verde River Canyon door Hans1963
Vandaag om 12:58:52
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door Besselspoor
Vandaag om 12:43:01
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door borotof
Vandaag om 12:34:07
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 12:33:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:26:11
Spoor S in Europa - Presentatie van spoor S treinen van BUB, JEP en Stadtilm door sncf231e
Vandaag om 12:25:27
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:10:25
PB Models, ICR-rijtuigen door Luc2000
Vandaag om 12:09:16
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door nighttrain1
Vandaag om 12:07:06
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:24:42
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 11:17:54
Raadplaatje door Ronald69
Vandaag om 10:39:08
verschil in montage plaat dieselmotor wagen door edwin1974
Vandaag om 10:28:02
  

Auteur Topic: BNLS spoorkaart DB  (gelezen 151698 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #225 Gepost op: 24 November 2011, 19:10:13 »
De storm houdt aan :( : steeds meer modelbanen worden afgebroken. Gelukkig komen er wel weer andere voor terug, maar dat duurt nog even. Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.


De kaart van Sven (versie 1.21).

Ik begin me af te vragen wat we met deze kaart gaan doen.

1.   Zo houden als die is en eventueel aanvullen met nieuwe banen.
2.   Verdwenen banen vervangen door andere.
3.   De hele kaart vervangen door een nieuwe.
4.   Een andere optie.

Als de keuze valt op optie 2 of 3, zou de oude kaart nog als historische materiaal moeten blijven bestaan om het verband in de oude verhalen te kunnen herleiden.

Wat is jouw mening? :)


Met vriendelijke groet,
Basilicum

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #226 Gepost op: 24 November 2011, 19:24:39 »
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 November 2011, 19:27:55 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #227 Gepost op: 24 November 2011, 19:27:34 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Ik stel voor om de kaart levend te houden. Schrappen waar niet meer heen gereden kan worden en nieuwe plaatsen en eventueel andere routes ervoor in de plaats. Voorheen hebben we ook weleens een lijntje omgelegd.

Persoonlijk zou ik alle plaatsen die ooit bedacht zijn laten staan, maar ik kan me voorstellen dat da voor jullie spel van het treinen versturen naar elkaar wat gaten oplevert. Je zou ook gewoon de plaats kunnen passeren maar negeren, er is geen verslaggever aanwezig.

Ik denk er wel aan om de wapens aan de kant weg te halen om meer ruimte te creëren. Die waren in het begin eigenlijk alleen ter opvulling.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #228 Gepost op: 24 November 2011, 19:28:44 »
Overigens, bij het levend houden kan dat best versie 2 zijn en blijft de huidige als versie 1 behouden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #229 Gepost op: 24 November 2011, 19:57:38 »
Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.

Feuerback is ook dicht.
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Dat levert weer nieuwe kansen op. Die van mij zou er op kunnen, alleen heb ik voorlopig nog alleen periode V materiaal en van wat ik heb, heb ik nog niet veel op andere banen gezien.

Mijn baan ligt tussen Dönsdorf en de franse grens. Ik heb ingetekend hoe het ongeveer ligt, maar eigenlijk iets te dicht bij Dönsdorf. De lijn naar Rothenburg takt af van een doorgaande lijn,. Rothenburg is een kopstation, waar weer een lijn richting Frankrijk gaat. De lijn naar Frankrijk gaat richting Strasbourg/Metz (of zo).



Groeten,
Wim
Grt, Wim

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #230 Gepost op: 24 November 2011, 20:02:20 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Kwestie van berichten tellen...
Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt. Misschien moet het wat opvallender grijs, maar het is maar een suggestie:


Groet,
Michel

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #231 Gepost op: 24 November 2011, 20:53:52 »
Kwestie van berichten tellen...
Leek me het meest logisch, maar wist niet dat iemand daar werkelijk de moeite voor neemt.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #232 Gepost op: 24 November 2011, 22:01:24 »
Is het een idee om iets te bedenken, waardoor alle overgebleven stations direct met elkaar zijn verbonden.
Een soort sternet om maar in de spoorse termen te blijven.
Dus ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.

Groet Peter,

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #233 Gepost op: 24 November 2011, 22:30:27 »
Dan heb je geen landkaart meer, maar een Powerpoint presentatie.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #234 Gepost op: 25 November 2011, 16:04:45 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.
Thx. ;)

Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt.
Dat is een goed idee, Michel. (y)
Zo blijft de huidige kaart behouden en wordt de aandacht gevestigd op de nog rendabele lijnen. Ik zou dan ook de rode kleur van de plaatsen om de gesloten stations heen grijs maken.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Dat lijkt me een goed plan. :) Neem het idee van Michel maar mee.

Ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.

Groet,
Basilicum


Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #235 Gepost op: 25 November 2011, 16:18:46 »
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.
Als we de kaart niet te veel veranderen houdt dat wel in dat jij binenkort aan een Zwarte Zwaan moet als materieel uitbreiding. Das makkelijker als Ruud en in heen en weer willen met de DB Baureihe 10.  ;)  ;D

Maar even zonder al te veel gekheid, jullie hebben gelijk. Ik wil men rechtstreekse verbinding met Baden Baden en Dönsdorf wel graag houden, zou ik misschien naar de vrijgekomen plaats van Neustadt (zie kaart) kunnen?
Dan krijg ik een rechtstreekse verbinding tussen Hochstadt en Schwarzburg en zou mijn kleine station Rheinburg eventueel daartussen in gelegen bij de rode stip ook op de kaart kunnen? Dan is er ook weer een plaatsje extra op de kaart.


Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 25 November 2011, 16:33:59 door Petertrein81 »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #236 Gepost op: 25 November 2011, 17:48:21 »
Lijkt mij een goed idee, dan kan de lijn Dönsdorf-Baden Baden iets rechter worden getrokken, zodat er wat meer ruimte is voor mijn voorgestelde wijziging hier, waarbij de aftakking dan ter hoogte van Hochstadt kan zijn.

Groeten,
Wim
Grt, Wim

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #237 Gepost op: 25 November 2011, 18:30:46 »
De vraag is of er wel plaatsen vrij komen.
Neustadt is (tijdelijk?) uit de running, maar heeft wel een grote historische waarde op de kaart, gezien de vele treinen die daarheen reden. Wat mij betreft blijft deze plaats wel op de kaart, maar met een grijs tintje.

@Peter:
Een zwarte zwaan (Br. 10) is inderdaad nog niet beschikbaar in Dönsdorf. Ik heb er nog geen kunnen schieten. ;)
Als je met deze loc naar Schwarzburg wilt rijden, dan slaan we de reportage in Dönsdorf gewoon over.
Eigenlijk is Bad Bührtal nog vrij, omdat daarheen nog geen treinen zijn gereden (of heb ik het mis?). Is dat een plaatsje voor jou, Peter? Dan heb je alleen geen directe verbinding met Dönsdorf.


Groet,
Basilicum
« Laatst bewerkt op: 25 November 2011, 18:38:22 door Basilicum »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #238 Gepost op: 25 November 2011, 18:43:08 »
Je gaf zelf al aan in de post bovenaan deze bladzijde dat het een optie is om een historische kaart en een actuele kaart te houden. Dat lijkt mij een logische keuze, omdat ook op in het echt op een spoorkaart geen stations worden aangegeven waar geen treinverkeer meer mogelijk is. En een baan die afgebroken is/wordt (zoals Feuerbach en Breitendorf), daar zal geen treinverkeer meer mogelijk zijn. Het nut van die plaatsen op een actuele spoorkaart is er dan niet. En omdat er ook weer nieuwe plaatsen bijkomen, moet er soms toch plek gemaakt worden voor die plaatsen. Anders wordt het op een gegeven moment onoverzichtelijk.

Groet,
Wim
Grt, Wim

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #239 Gepost op: 25 November 2011, 18:46:38 »
Jullie zijn toch afhankelijk van de hand van de almachtige.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.