Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

VERPLAATST: Stukje verenstaal gezocht tussen 0.6 en 1 mm diameter door Duikeend
Vandaag om 23:44:28
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Quinzeedied
Vandaag om 23:30:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 23:14:45
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 23:11:37
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Schachbrett
Vandaag om 23:09:43
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door raymond erdtsieck
Vandaag om 23:02:10
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 23:00:53
Station Roodeschool door Huup
Vandaag om 22:51:55
Raadplaatje door Pauldg
Vandaag om 22:50:46
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Frank 123
Vandaag om 22:46:18
bovenleiding Mader door saskia
Vandaag om 22:34:31
Oude metalen trafo's gebruiken....... door grossraumwagen
Vandaag om 22:25:46
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 22:25:09
Al mijn goede ideeën... door bask185
Vandaag om 22:18:00
Tuinspoor en zo door RK
Vandaag om 22:01:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door ingenium
Vandaag om 21:48:29
US diorama in H0 door JohnRobertGrunn
Vandaag om 21:43:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 21:23:27
lengte blok en bezetmelders door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:10:13
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Vroeger
Vandaag om 21:03:29
3,51° ofzoiets 😉 door Huup
Vandaag om 21:01:23
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Mispoes
Vandaag om 20:59:38
Piko Br 78 door willem2
Vandaag om 20:59:36
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 20:45:18
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Besselspoor
Vandaag om 20:45:03
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III. door MichielB
Vandaag om 19:58:02
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door NS 1100
Vandaag om 19:54:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door martijnhaman
Vandaag om 19:53:46
Schaal N - ca 310x120cm - Hondenbot door Paul552
Vandaag om 19:14:57
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door VAM65
Vandaag om 19:02:56
  

Auteur Topic: BNLS spoorkaart DB  (gelezen 129310 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #225 Gepost op: 24 november 2011, 19:10:13 »
De storm houdt aan :( : steeds meer modelbanen worden afgebroken. Gelukkig komen er wel weer andere voor terug, maar dat duurt nog even. Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.


De kaart van Sven (versie 1.21).

Ik begin me af te vragen wat we met deze kaart gaan doen.

1.   Zo houden als die is en eventueel aanvullen met nieuwe banen.
2.   Verdwenen banen vervangen door andere.
3.   De hele kaart vervangen door een nieuwe.
4.   Een andere optie.

Als de keuze valt op optie 2 of 3, zou de oude kaart nog als historische materiaal moeten blijven bestaan om het verband in de oude verhalen te kunnen herleiden.

Wat is jouw mening? :)


Met vriendelijke groet,
Basilicum

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #226 Gepost op: 24 november 2011, 19:24:39 »
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 november 2011, 19:27:55 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #227 Gepost op: 24 november 2011, 19:27:34 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Ik stel voor om de kaart levend te houden. Schrappen waar niet meer heen gereden kan worden en nieuwe plaatsen en eventueel andere routes ervoor in de plaats. Voorheen hebben we ook weleens een lijntje omgelegd.

Persoonlijk zou ik alle plaatsen die ooit bedacht zijn laten staan, maar ik kan me voorstellen dat da voor jullie spel van het treinen versturen naar elkaar wat gaten oplevert. Je zou ook gewoon de plaats kunnen passeren maar negeren, er is geen verslaggever aanwezig.

Ik denk er wel aan om de wapens aan de kant weg te halen om meer ruimte te creëren. Die waren in het begin eigenlijk alleen ter opvulling.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #228 Gepost op: 24 november 2011, 19:28:44 »
Overigens, bij het levend houden kan dat best versie 2 zijn en blijft de huidige als versie 1 behouden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #229 Gepost op: 24 november 2011, 19:57:38 »
Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.

Feuerback is ook dicht.
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Dat levert weer nieuwe kansen op. Die van mij zou er op kunnen, alleen heb ik voorlopig nog alleen periode V materiaal en van wat ik heb, heb ik nog niet veel op andere banen gezien.

Mijn baan ligt tussen Dönsdorf en de franse grens. Ik heb ingetekend hoe het ongeveer ligt, maar eigenlijk iets te dicht bij Dönsdorf. De lijn naar Rothenburg takt af van een doorgaande lijn,. Rothenburg is een kopstation, waar weer een lijn richting Frankrijk gaat. De lijn naar Frankrijk gaat richting Strasbourg/Metz (of zo).



Groeten,
Wim

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8411
    • Rangeerbanen
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #230 Gepost op: 24 november 2011, 20:02:20 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Kwestie van berichten tellen...
Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt. Misschien moet het wat opvallender grijs, maar het is maar een suggestie:


Groet,
Michel

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #231 Gepost op: 24 november 2011, 20:53:52 »
Kwestie van berichten tellen...
Leek me het meest logisch, maar wist niet dat iemand daar werkelijk de moeite voor neemt.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #232 Gepost op: 24 november 2011, 22:01:24 »
Is het een idee om iets te bedenken, waardoor alle overgebleven stations direct met elkaar zijn verbonden.
Een soort sternet om maar in de spoorse termen te blijven.
Dus ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.

Groet Peter,

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #233 Gepost op: 24 november 2011, 22:30:27 »
Dan heb je geen landkaart meer, maar een Powerpoint presentatie.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #234 Gepost op: 25 november 2011, 16:04:45 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.
Thx. ;)

Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt.
Dat is een goed idee, Michel. (y)
Zo blijft de huidige kaart behouden en wordt de aandacht gevestigd op de nog rendabele lijnen. Ik zou dan ook de rode kleur van de plaatsen om de gesloten stations heen grijs maken.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Dat lijkt me een goed plan. :) Neem het idee van Michel maar mee.

Ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.

Groet,
Basilicum


Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #235 Gepost op: 25 november 2011, 16:18:46 »
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.
Als we de kaart niet te veel veranderen houdt dat wel in dat jij binenkort aan een Zwarte Zwaan moet als materieel uitbreiding. Das makkelijker als Ruud en in heen en weer willen met de DB Baureihe 10.  ;)  ;D

Maar even zonder al te veel gekheid, jullie hebben gelijk. Ik wil men rechtstreekse verbinding met Baden Baden en Dönsdorf wel graag houden, zou ik misschien naar de vrijgekomen plaats van Neustadt (zie kaart) kunnen?
Dan krijg ik een rechtstreekse verbinding tussen Hochstadt en Schwarzburg en zou mijn kleine station Rheinburg eventueel daartussen in gelegen bij de rode stip ook op de kaart kunnen? Dan is er ook weer een plaatsje extra op de kaart.


Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 16:33:59 door Petertrein81 »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #236 Gepost op: 25 november 2011, 17:48:21 »
Lijkt mij een goed idee, dan kan de lijn Dönsdorf-Baden Baden iets rechter worden getrokken, zodat er wat meer ruimte is voor mijn voorgestelde wijziging hier, waarbij de aftakking dan ter hoogte van Hochstadt kan zijn.

Groeten,
Wim

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5336
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #237 Gepost op: 25 november 2011, 18:30:46 »
De vraag is of er wel plaatsen vrij komen.
Neustadt is (tijdelijk?) uit de running, maar heeft wel een grote historische waarde op de kaart, gezien de vele treinen die daarheen reden. Wat mij betreft blijft deze plaats wel op de kaart, maar met een grijs tintje.

@Peter:
Een zwarte zwaan (Br. 10) is inderdaad nog niet beschikbaar in Dönsdorf. Ik heb er nog geen kunnen schieten. ;)
Als je met deze loc naar Schwarzburg wilt rijden, dan slaan we de reportage in Dönsdorf gewoon over.
Eigenlijk is Bad Bührtal nog vrij, omdat daarheen nog geen treinen zijn gereden (of heb ik het mis?). Is dat een plaatsje voor jou, Peter? Dan heb je alleen geen directe verbinding met Dönsdorf.


Groet,
Basilicum
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 18:38:22 door Basilicum »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1125
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #238 Gepost op: 25 november 2011, 18:43:08 »
Je gaf zelf al aan in de post bovenaan deze bladzijde dat het een optie is om een historische kaart en een actuele kaart te houden. Dat lijkt mij een logische keuze, omdat ook op in het echt op een spoorkaart geen stations worden aangegeven waar geen treinverkeer meer mogelijk is. En een baan die afgebroken is/wordt (zoals Feuerbach en Breitendorf), daar zal geen treinverkeer meer mogelijk zijn. Het nut van die plaatsen op een actuele spoorkaart is er dan niet. En omdat er ook weer nieuwe plaatsen bijkomen, moet er soms toch plek gemaakt worden voor die plaatsen. Anders wordt het op een gegeven moment onoverzichtelijk.

Groet,
Wim

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7839
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #239 Gepost op: 25 november 2011, 18:46:38 »
Jullie zijn toch afhankelijk van de hand van de almachtige.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.