Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Pauldg
Vandaag om 08:58:21
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
De (3d) knutsels van Ronald. door Matthijs van Heijningen
Vandaag om 07:51:56
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door hmmglaser
28 maart 2024, 23:42:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
US diorama in H0 door Wim Vink
28 maart 2024, 23:31:57
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
28 maart 2024, 22:44:31
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
28 maart 2024, 21:15:13
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
28 maart 2024, 20:54:43
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
28 maart 2024, 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
28 maart 2024, 19:34:37
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
28 maart 2024, 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
28 maart 2024, 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
28 maart 2024, 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
28 maart 2024, 17:17:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
28 maart 2024, 15:58:15
  

Auteur Topic: BNLS spoorkaart DB  (gelezen 129044 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #225 Gepost op: 24 november 2011, 19:10:13 »
De storm houdt aan :( : steeds meer modelbanen worden afgebroken. Gelukkig komen er wel weer andere voor terug, maar dat duurt nog even. Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.


De kaart van Sven (versie 1.21).

Ik begin me af te vragen wat we met deze kaart gaan doen.

1.   Zo houden als die is en eventueel aanvullen met nieuwe banen.
2.   Verdwenen banen vervangen door andere.
3.   De hele kaart vervangen door een nieuwe.
4.   Een andere optie.

Als de keuze valt op optie 2 of 3, zou de oude kaart nog als historische materiaal moeten blijven bestaan om het verband in de oude verhalen te kunnen herleiden.

Wat is jouw mening? :)


Met vriendelijke groet,
Basilicum

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #226 Gepost op: 24 november 2011, 19:24:39 »
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 november 2011, 19:27:55 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #227 Gepost op: 24 november 2011, 19:27:34 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Ik stel voor om de kaart levend te houden. Schrappen waar niet meer heen gereden kan worden en nieuwe plaatsen en eventueel andere routes ervoor in de plaats. Voorheen hebben we ook weleens een lijntje omgelegd.

Persoonlijk zou ik alle plaatsen die ooit bedacht zijn laten staan, maar ik kan me voorstellen dat da voor jullie spel van het treinen versturen naar elkaar wat gaten oplevert. Je zou ook gewoon de plaats kunnen passeren maar negeren, er is geen verslaggever aanwezig.

Ik denk er wel aan om de wapens aan de kant weg te halen om meer ruimte te creëren. Die waren in het begin eigenlijk alleen ter opvulling.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #228 Gepost op: 24 november 2011, 19:28:44 »
Overigens, bij het levend houden kan dat best versie 2 zijn en blijft de huidige als versie 1 behouden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #229 Gepost op: 24 november 2011, 19:57:38 »
Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.

Feuerback is ook dicht.
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Dat levert weer nieuwe kansen op. Die van mij zou er op kunnen, alleen heb ik voorlopig nog alleen periode V materiaal en van wat ik heb, heb ik nog niet veel op andere banen gezien.

Mijn baan ligt tussen Dönsdorf en de franse grens. Ik heb ingetekend hoe het ongeveer ligt, maar eigenlijk iets te dicht bij Dönsdorf. De lijn naar Rothenburg takt af van een doorgaande lijn,. Rothenburg is een kopstation, waar weer een lijn richting Frankrijk gaat. De lijn naar Frankrijk gaat richting Strasbourg/Metz (of zo).



Groeten,
Wim

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8397
    • Rangeerbanen
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #230 Gepost op: 24 november 2011, 20:02:20 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Kwestie van berichten tellen...
Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt. Misschien moet het wat opvallender grijs, maar het is maar een suggestie:


Groet,
Michel

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #231 Gepost op: 24 november 2011, 20:53:52 »
Kwestie van berichten tellen...
Leek me het meest logisch, maar wist niet dat iemand daar werkelijk de moeite voor neemt.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #232 Gepost op: 24 november 2011, 22:01:24 »
Is het een idee om iets te bedenken, waardoor alle overgebleven stations direct met elkaar zijn verbonden.
Een soort sternet om maar in de spoorse termen te blijven.
Dus ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.

Groet Peter,

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #233 Gepost op: 24 november 2011, 22:30:27 »
Dan heb je geen landkaart meer, maar een Powerpoint presentatie.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #234 Gepost op: 25 november 2011, 16:04:45 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.
Thx. ;)

Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt.
Dat is een goed idee, Michel. (y)
Zo blijft de huidige kaart behouden en wordt de aandacht gevestigd op de nog rendabele lijnen. Ik zou dan ook de rode kleur van de plaatsen om de gesloten stations heen grijs maken.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Dat lijkt me een goed plan. :) Neem het idee van Michel maar mee.

Ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.

Groet,
Basilicum


Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2408
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #235 Gepost op: 25 november 2011, 16:18:46 »
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.
Als we de kaart niet te veel veranderen houdt dat wel in dat jij binenkort aan een Zwarte Zwaan moet als materieel uitbreiding. Das makkelijker als Ruud en in heen en weer willen met de DB Baureihe 10.  ;)  ;D

Maar even zonder al te veel gekheid, jullie hebben gelijk. Ik wil men rechtstreekse verbinding met Baden Baden en Dönsdorf wel graag houden, zou ik misschien naar de vrijgekomen plaats van Neustadt (zie kaart) kunnen?
Dan krijg ik een rechtstreekse verbinding tussen Hochstadt en Schwarzburg en zou mijn kleine station Rheinburg eventueel daartussen in gelegen bij de rode stip ook op de kaart kunnen? Dan is er ook weer een plaatsje extra op de kaart.


Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 16:33:59 door Petertrein81 »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #236 Gepost op: 25 november 2011, 17:48:21 »
Lijkt mij een goed idee, dan kan de lijn Dönsdorf-Baden Baden iets rechter worden getrokken, zodat er wat meer ruimte is voor mijn voorgestelde wijziging hier, waarbij de aftakking dan ter hoogte van Hochstadt kan zijn.

Groeten,
Wim

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5334
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #237 Gepost op: 25 november 2011, 18:30:46 »
De vraag is of er wel plaatsen vrij komen.
Neustadt is (tijdelijk?) uit de running, maar heeft wel een grote historische waarde op de kaart, gezien de vele treinen die daarheen reden. Wat mij betreft blijft deze plaats wel op de kaart, maar met een grijs tintje.

@Peter:
Een zwarte zwaan (Br. 10) is inderdaad nog niet beschikbaar in Dönsdorf. Ik heb er nog geen kunnen schieten. ;)
Als je met deze loc naar Schwarzburg wilt rijden, dan slaan we de reportage in Dönsdorf gewoon over.
Eigenlijk is Bad Bührtal nog vrij, omdat daarheen nog geen treinen zijn gereden (of heb ik het mis?). Is dat een plaatsje voor jou, Peter? Dan heb je alleen geen directe verbinding met Dönsdorf.


Groet,
Basilicum
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 18:38:22 door Basilicum »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1122
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #238 Gepost op: 25 november 2011, 18:43:08 »
Je gaf zelf al aan in de post bovenaan deze bladzijde dat het een optie is om een historische kaart en een actuele kaart te houden. Dat lijkt mij een logische keuze, omdat ook op in het echt op een spoorkaart geen stations worden aangegeven waar geen treinverkeer meer mogelijk is. En een baan die afgebroken is/wordt (zoals Feuerbach en Breitendorf), daar zal geen treinverkeer meer mogelijk zijn. Het nut van die plaatsen op een actuele spoorkaart is er dan niet. En omdat er ook weer nieuwe plaatsen bijkomen, moet er soms toch plek gemaakt worden voor die plaatsen. Anders wordt het op een gegeven moment onoverzichtelijk.

Groet,
Wim

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 7833
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #239 Gepost op: 25 november 2011, 18:46:38 »
Jullie zijn toch afhankelijk van de hand van de almachtige.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.