Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

mDDM, waarom 3 draaistellen? door Marc tramt
Vandaag om 22:02:47
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 22:00:24
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 21:57:25
Duits transport, waar in NL? door Eelco Storm
Vandaag om 21:52:41
Bahnstrecke 5867 door einte
Vandaag om 21:28:31
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:41
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Ronald69
Vandaag om 20:51:02
Sluitseinlamp DB, kan iemand werking uitleggen? door ruudns
Vandaag om 20:39:50
Camp 3 door Lucien
Vandaag om 20:35:09
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 20:34:37
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door rbroerse
Vandaag om 20:33:37
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
Vandaag om 20:25:50
Cranicher Altbahn door Arjen52
Vandaag om 20:24:26
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door basjuh1981
Vandaag om 20:00:37
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door basjuh1981
Vandaag om 19:57:40
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Huup
Vandaag om 19:51:02
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:46:28
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 19:39:39
VAM containerwagens spoor-0 door FritsT
Vandaag om 19:23:06
ACME 2024 met NS ICNG! door Teoalessandro
Vandaag om 19:15:01
BrauWelt, fantasiebaan in H0 door Overet
Vandaag om 19:12:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Syb030
Vandaag om 19:00:28
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
Vandaag om 18:29:58
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Huup
Vandaag om 18:29:26
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 18:28:00
Märklin 2025 door borotof
Vandaag om 17:19:47
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:19:12
MTB DP1 DCC aansluiten op C railwissel door bellejt
Vandaag om 16:53:03
Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 15:51:34
ESU 2025 door Marcel112
Vandaag om 15:44:52
  

Auteur Topic: BNLS spoorkaart DB  (gelezen 151513 keer)

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #225 Gepost op: 24 November 2011, 19:10:13 »
De storm houdt aan :( : steeds meer modelbanen worden afgebroken. Gelukkig komen er wel weer andere voor terug, maar dat duurt nog even. Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.


De kaart van Sven (versie 1.21).

Ik begin me af te vragen wat we met deze kaart gaan doen.

1.   Zo houden als die is en eventueel aanvullen met nieuwe banen.
2.   Verdwenen banen vervangen door andere.
3.   De hele kaart vervangen door een nieuwe.
4.   Een andere optie.

Als de keuze valt op optie 2 of 3, zou de oude kaart nog als historische materiaal moeten blijven bestaan om het verband in de oude verhalen te kunnen herleiden.

Wat is jouw mening? :)


Met vriendelijke groet,
Basilicum

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12179
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #226 Gepost op: 24 November 2011, 19:24:39 »
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Groet,
Ruud
« Laatst bewerkt op: 24 November 2011, 19:27:55 door Ruud K »
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #227 Gepost op: 24 November 2011, 19:27:34 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Ik stel voor om de kaart levend te houden. Schrappen waar niet meer heen gereden kan worden en nieuwe plaatsen en eventueel andere routes ervoor in de plaats. Voorheen hebben we ook weleens een lijntje omgelegd.

Persoonlijk zou ik alle plaatsen die ooit bedacht zijn laten staan, maar ik kan me voorstellen dat da voor jullie spel van het treinen versturen naar elkaar wat gaten oplevert. Je zou ook gewoon de plaats kunnen passeren maar negeren, er is geen verslaggever aanwezig.

Ik denk er wel aan om de wapens aan de kant weg te halen om meer ruimte te creëren. Die waren in het begin eigenlijk alleen ter opvulling.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #228 Gepost op: 24 November 2011, 19:28:44 »
Overigens, bij het levend houden kan dat best versie 2 zijn en blijft de huidige als versie 1 behouden.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #229 Gepost op: 24 November 2011, 19:57:38 »
Na de sluiting van Güglingen, Neuffener Hohe, Goyats, Neustadt en Breitendorf, dreigt ook het doek te vallen voor Bad Bührtal en Nachbardorf. Erg jammer, want het slaat een gat in de DB-spoorkaart en vermindert het treinverkeer.

Feuerback is ook dicht.
Ik denk: vervangen (door versie 2.0 etc) en deze 1.21 inderdaad bewaren als historisch document.
Overigens zal een nieuwe versie voorlopig wel een mager kaartje opleveren, vrees ik.

Dat levert weer nieuwe kansen op. Die van mij zou er op kunnen, alleen heb ik voorlopig nog alleen periode V materiaal en van wat ik heb, heb ik nog niet veel op andere banen gezien.

Mijn baan ligt tussen Dönsdorf en de franse grens. Ik heb ingetekend hoe het ongeveer ligt, maar eigenlijk iets te dicht bij Dönsdorf. De lijn naar Rothenburg takt af van een doorgaande lijn,. Rothenburg is een kopstation, waar weer een lijn richting Frankrijk gaat. De lijn naar Frankrijk gaat richting Strasbourg/Metz (of zo).



Groeten,
Wim
Grt, Wim

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #230 Gepost op: 24 November 2011, 20:02:20 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.

Kwestie van berichten tellen...
Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt. Misschien moet het wat opvallender grijs, maar het is maar een suggestie:


Groet,
Michel

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #231 Gepost op: 24 November 2011, 20:53:52 »
Kwestie van berichten tellen...
Leek me het meest logisch, maar wist niet dat iemand daar werkelijk de moeite voor neemt.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #232 Gepost op: 24 November 2011, 22:01:24 »
Is het een idee om iets te bedenken, waardoor alle overgebleven stations direct met elkaar zijn verbonden.
Een soort sternet om maar in de spoorse termen te blijven.
Dus ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.

Groet Peter,

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #233 Gepost op: 24 November 2011, 22:30:27 »
Dan heb je geen landkaart meer, maar een Powerpoint presentatie.
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #234 Gepost op: 25 November 2011, 16:04:45 »
Knap dat jij weet dat je het laatste bericht van de pagina schrijft.
Thx. ;)

Bijgaande een alternatief, de gesloten stations zijn grijs gemaakt.
Dat is een goed idee, Michel. (y)
Zo blijft de huidige kaart behouden en wordt de aandacht gevestigd op de nog rendabele lijnen. Ik zou dan ook de rode kleur van de plaatsen om de gesloten stations heen grijs maken.

Ik zal binnenkort de kaart eens herzien, kunnen we van daar uit verder werken.
Dat lijkt me een goed plan. :) Neem het idee van Michel maar mee.

Ieder station heeft een directe verbinding met alle andere stations op de kaart.
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.

Groet,
Basilicum


Petertrein81

  • Offline Offline
  • Berichten: 2407
  • Taurus en Vectron fan!!
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #235 Gepost op: 25 November 2011, 16:18:46 »
Op deze manier heb je geen kaart meer nodig. ::) Nee, dat lijkt me niet de oplossing.
Als we de kaart niet te veel veranderen houdt dat wel in dat jij binenkort aan een Zwarte Zwaan moet als materieel uitbreiding. Das makkelijker als Ruud en in heen en weer willen met de DB Baureihe 10.  ;)  ;D

Maar even zonder al te veel gekheid, jullie hebben gelijk. Ik wil men rechtstreekse verbinding met Baden Baden en Dönsdorf wel graag houden, zou ik misschien naar de vrijgekomen plaats van Neustadt (zie kaart) kunnen?
Dan krijg ik een rechtstreekse verbinding tussen Hochstadt en Schwarzburg en zou mijn kleine station Rheinburg eventueel daartussen in gelegen bij de rode stip ook op de kaart kunnen? Dan is er ook weer een plaatsje extra op de kaart.


Groet Peter,
« Laatst bewerkt op: 25 November 2011, 16:33:59 door Petertrein81 »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #236 Gepost op: 25 November 2011, 17:48:21 »
Lijkt mij een goed idee, dan kan de lijn Dönsdorf-Baden Baden iets rechter worden getrokken, zodat er wat meer ruimte is voor mijn voorgestelde wijziging hier, waarbij de aftakking dan ter hoogte van Hochstadt kan zijn.

Groeten,
Wim
Grt, Wim

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5429
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #237 Gepost op: 25 November 2011, 18:30:46 »
De vraag is of er wel plaatsen vrij komen.
Neustadt is (tijdelijk?) uit de running, maar heeft wel een grote historische waarde op de kaart, gezien de vele treinen die daarheen reden. Wat mij betreft blijft deze plaats wel op de kaart, maar met een grijs tintje.

@Peter:
Een zwarte zwaan (Br. 10) is inderdaad nog niet beschikbaar in Dönsdorf. Ik heb er nog geen kunnen schieten. ;)
Als je met deze loc naar Schwarzburg wilt rijden, dan slaan we de reportage in Dönsdorf gewoon over.
Eigenlijk is Bad Bührtal nog vrij, omdat daarheen nog geen treinen zijn gereden (of heb ik het mis?). Is dat een plaatsje voor jou, Peter? Dan heb je alleen geen directe verbinding met Dönsdorf.


Groet,
Basilicum
« Laatst bewerkt op: 25 November 2011, 18:38:22 door Basilicum »

WimC

  • Offline Offline
  • Berichten: 1211
  • Spoor N
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #238 Gepost op: 25 November 2011, 18:43:08 »
Je gaf zelf al aan in de post bovenaan deze bladzijde dat het een optie is om een historische kaart en een actuele kaart te houden. Dat lijkt mij een logische keuze, omdat ook op in het echt op een spoorkaart geen stations worden aangegeven waar geen treinverkeer meer mogelijk is. En een baan die afgebroken is/wordt (zoals Feuerbach en Breitendorf), daar zal geen treinverkeer meer mogelijk zijn. Het nut van die plaatsen op een actuele spoorkaart is er dan niet. En omdat er ook weer nieuwe plaatsen bijkomen, moet er soms toch plek gemaakt worden voor die plaatsen. Anders wordt het op een gegeven moment onoverzichtelijk.

Groet,
Wim
Grt, Wim

Sven

  • Offline Offline
  • Berichten: 8365
  • Eton Wick, UK
    • Ga naar de Tramfabriek
Re:BNLS spoorkaart DB
« Reactie #239 Gepost op: 25 November 2011, 18:46:38 »
Jullie zijn toch afhankelijk van de hand van de almachtige.  ;)
Backer & Rueb stoomtrams in 1:87 op www.tramfabriek.nl.
Volg mijn bouwactiviteiten op Facebook.