Waarom worden er andere wielen gebruikt in de AC versie terwijl er een prima DC versie is? Zijn er 3-rail systemen waar je op de flens door een wissel moet rijden misschien?
Weet iemand misschien wat voor soort laagje dat is? Het zal wel een beschermlaag zijn; ik hoop maar dat de wielen niet roestig gaan worden.
De flens afdraaien kan wel, maar dan nooit het gaatje in de midden van het wielschijf gebruiken omdat er een passing in zit.
Ik zou nieuwe assen bestellen, en gelijk nog enkele andere onderdelen.
Nu vraag ik me dus nog wel af hoe dit gaat bij 3-rail rijders die gewoon zijn gaan rijden. Ook die wielen zitten erg los, dus nadat de loc een paar keer over een slecht contact is "aangeduwd" zou ik problemen verwachten.
En uh: 16 wielen? bedoel je niet acht?
Bij 4 Assen heb je 33% meer trekkracht, dit is denk ik veel. Kan je direct de ASBs van een wiel af nemen...
Hoe zou je trouwens kunnen meten wat de trekkracht per as is? Misschien een hellingproef met 4x ASB-loze wielen t.o.v. 2xASB + 2x kaal in combinatie met het hellingspercentage + gewicht van de loc?