Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90 door Modellbahnwagen
Vandaag om 00:57:10
Kalkwagens van NS door MOVisser
Vandaag om 00:10:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 00:00:52
Roco NS plan V door Biesje
19 October 2025, 23:27:06
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?) door dennie
19 October 2025, 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Biesje
19 October 2025, 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Tommy666
19 October 2025, 23:16:25
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door MOVisser
19 October 2025, 22:52:10
Da's Daz 2 door Huup
19 October 2025, 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main door Hasenwald
19 October 2025, 21:29:56
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Jeroen Water
19 October 2025, 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214 door Mar-Cas
19 October 2025, 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0. door Blausee-Mitholz
19 October 2025, 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B) door Simplex
19 October 2025, 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model door BartvD
19 October 2025, 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
19 October 2025, 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Daan!
19 October 2025, 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Sofie
19 October 2025, 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
19 October 2025, 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
19 October 2025, 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
19 October 2025, 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door mass am see
19 October 2025, 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder door bellejt
19 October 2025, 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
19 October 2025, 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil door 1200blauw
19 October 2025, 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg) door ca.gorter
19 October 2025, 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
19 October 2025, 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje door Josephes
19 October 2025, 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Loki
19 October 2025, 14:31:12
  

Auteur Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief  (gelezen 481402 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #315 Gepost op: 17 June 2014, 11:20:09 »


Volgens mij zie ik ook (op de foto van de ex Staats 757) de voorbereidingen voor een voedingspomp en een voorverwarmer al aangebracht op de voetplaat.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2014, 11:48:03 door guest7823. Reden: plaatje toegevoegd als citaat »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #316 Gepost op: 17 June 2014, 11:25:25 »
Ah, dat klinkt logisch. Ik zat al te kijken wat dat zou kunnen zijn.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4236
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #317 Gepost op: 17 June 2014, 11:29:22 »
Die dikke plaat onder de voetplaat diende dacht ik ter verstijving vanwege het gewicht van de voorwarmer ( zwaar met al dat water erin) en dat rechtopstaande ding (bijna) tegen de wielkast is wel duidelijk. Mooi, want je vindt niet zoveel net-op-moment-van-verbouwing-foto's  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #318 Gepost op: 17 June 2014, 11:36:22 »
Het nummer op de bufferbalk zit ook hoger dan gebruikelijk. Normaal zat dat nummer op de zelfde hoogte als de koppeling, nu zit het er een stukje boven.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #319 Gepost op: 20 June 2014, 19:03:16 »
Weer een kleine aanvulling op de reeks. Naast enkele bijgewerkte oude opnames, twee foto's uit de jaren vijftig. Eentje van de BC 11 en eentje van loc NS 3748.

Extra aanvulling betreft een nieuwe aanwinst voor mijn collectie spoorse sluitzegels.

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

HOllandsBouwwerk

  • Offline Offline
  • Berichten: 894
  • ’Geduld is een schone zaak’
    • h0llandsbouwwerk
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #320 Gepost op: 20 June 2014, 19:57:30 »
Foto 9 en 10 zijn hetzelfde  ??? (op Flickr)
Peter is op 27 september 2016 overleden

Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #321 Gepost op: 20 June 2014, 20:10:41 »
Het is de zelfde idd, maar 9 is na bewerking en 10 is voor bewerking  ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #322 Gepost op: 03 August 2014, 16:34:14 »
Kleine, recente update. Grasduinend in de restanten van mijn analoge archief kwam ik nog een paar leuke opnames tegen uit de periode dat ik op mat '54 jacht was  ;D

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #323 Gepost op: 23 August 2014, 12:16:54 »
Een kleine Nederlands Indische update. Een ansicht van de NISM en eentje met een stoomtram te Soerabaja.

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #324 Gepost op: 07 November 2014, 11:43:42 »
Weer een leuke foto gevonden, de NS 3737. Opname volgens mij gemaakt op 7 januari 1958. Locatie is mij nog onbekend:



En volgens mij is dit meester Van Hooy die uit het raam hangt:



Eelco


guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #325 Gepost op: 07 November 2014, 11:44:46 »
Mooi hè, die zwarte lampen  (y)

Grappig om te zien: dom en veiligheidsrand redelijk netjes gepoetst. (dat laatste had ik niet echt verwacht). Schoorsteenkroon (onderkant) heeft al een tijdje geen poetsbeurt gehad zo te zien
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:46:35 door guest7823 »

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #326 Gepost op: 07 November 2014, 11:45:26 »
 ;D Ik wist dat jij deze opname zou kunnen waarderen  ;)

guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #327 Gepost op: 07 November 2014, 11:47:06 »
En .... met zonder voorverwarmer

Bedankt  (y)

Kniesoor

guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #328 Gepost op: 07 November 2014, 11:49:39 »
Wel grappig om te zien: koper dus netjes redelijk netjes gepoetst (voor een bedrijfsloc ipv museumloc) terwijl de verf er dus echt brak uitziet. In ieder geval toch de ketel. Tender lijkt beter in de verf te zitten ??

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11721
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #329 Gepost op: 07 November 2014, 11:56:53 »
Duidelijk is dat het een geimproviseerd stukje kolen en water nemen is. De tender wordt gevuld middels een waterslang. Ik dacht eerst aan Geldermalsen, maar dat stationsgebouw ziet er anders uit.

De loc is pas na de overdracht aan het spoorwegmuseum opgeknapt, dus dat de verf er niet zo best uit ziet verbaast me niet. Het koperwerk werd volgens mij redelijk bijgehouden na de NVBS-rit van 16 juni 1956. In "Stoomtractie bij de NS 1944-1958" is op pagina 162 een foto van de 3737 op 4 september 1957 te zien, met austerity-tender maar ook met redelijk gepoetste dom en veiligheidsrand.
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:59:29 door NS8714 »