Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€0.00
Per saldo:
€-250.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Bahnstrecke 5867
door
Jelmer
Vandaag
om 22:18:59
Da's Daz 2
door
NS264
Vandaag
om 22:17:01
On30 diorama: Sedona Red Rock Canyon, AZ
door
Hans1963
Vandaag
om 22:01:03
Piko blauwe 1000
door
Huup
Vandaag
om 21:58:22
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:54:21
Voordelige treinkaartjes
door
Seinhuis
Vandaag
om 21:42:47
13 en 14 december Christmas-Express
door
Seinhuis
Vandaag
om 21:30:50
Rail away
door
Huup
Vandaag
om 21:28:59
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
TonM
Vandaag
om 21:20:09
PEC Postrijtuig koppelen met ander materieel zonder Scharfenbergkoppeling.
door
Rob Bennis
Vandaag
om 21:18:43
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5
door
NS264
Vandaag
om 20:36:08
Hoe maak ik de stroomvoerende koppeling van een Fleischmann Plan V los?
door
PeterV
Vandaag
om 20:35:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Frank 123
Vandaag
om 20:19:15
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:22:02
W.V. Kalender 2026
door
puntenglijder
Vandaag
om 19:18:38
US diorama in H0
door
Ronald Halma
Vandaag
om 19:17:26
Test van een Rapido Trains GE 44 tonner Claremont and Concord
door
Frank 123
Vandaag
om 19:03:52
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
1200blauw
Vandaag
om 18:07:08
Roco 290 digtaliseren
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 17:47:00
Raadplaatje
door
hervé
Vandaag
om 17:06:37
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N
door
spoorijzer
Vandaag
om 16:26:50
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
g-j
Vandaag
om 16:21:03
Toon hier je (model)TRAM foto's.
door
R1954
Vandaag
om 15:26:11
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
Vislijn
Vandaag
om 14:08:37
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Karben
Vandaag
om 14:05:01
Dodelijk ongeval Zanddijk Hooge Zwaluwe
door
Arjan6511
Vandaag
om 12:56:25
20 en 21 december modelspoorbeurs Zutphen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:28:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:17:40
Rondom Charlois
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:16:23
Märklin spoor 1 glaskast buffers breken af.
door
bellejt
Vandaag
om 11:04:01
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
127
Omlaag
Auteur
Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief (gelezen 490947 keer)
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #315 Gepost op:
17 June 2014, 11:20:09 »
Citaat van: NS8714 op 16 June 2014, 21:33:39
Volgens mij zie ik ook (op de foto van de ex Staats 757) de voorbereidingen voor een voedingspomp en een voorverwarmer al aangebracht op de voetplaat.
«
Laatst bewerkt op: 17 June 2014, 11:48:03 door guest7823. Reden: plaatje toegevoegd als citaat
»
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #316 Gepost op:
17 June 2014, 11:25:25 »
Ah, dat klinkt logisch. Ik zat al te kijken wat dat zou kunnen zijn.
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4244
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #317 Gepost op:
17 June 2014, 11:29:22 »
Die dikke plaat onder de voetplaat diende dacht ik ter verstijving vanwege het gewicht van de voorwarmer ( zwaar met al dat water erin) en dat rechtopstaande ding (bijna) tegen de wielkast is wel duidelijk. Mooi, want je vindt niet zoveel net-op-moment-van-verbouwing-foto's
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #318 Gepost op:
17 June 2014, 11:36:22 »
Het nummer op de bufferbalk zit ook hoger dan gebruikelijk. Normaal zat dat nummer op de zelfde hoogte als de koppeling, nu zit het er een stukje boven.
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #319 Gepost op:
20 June 2014, 19:03:16 »
Weer een kleine aanvulling op de reeks. Naast enkele bijgewerkte oude opnames, twee foto's uit de jaren vijftig. Eentje van de BC 11 en eentje van loc NS 3748.
Extra aanvulling betreft een nieuwe aanwinst voor mijn collectie spoorse sluitzegels.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
HOllandsBouwwerk
Offline
Berichten: 894
’Geduld is een schone zaak’
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #320 Gepost op:
20 June 2014, 19:57:30 »
Foto 9 en 10 zijn hetzelfde
(op Flickr)
Gelogd
Peter is op 27 september 2016 overleden
Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #321 Gepost op:
20 June 2014, 20:10:41 »
Het is de zelfde idd, maar 9 is na bewerking en 10 is voor bewerking
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #322 Gepost op:
03 August 2014, 16:34:14 »
Kleine, recente update. Grasduinend in de restanten van mijn analoge archief kwam ik nog een paar leuke opnames tegen uit de periode dat ik op mat '54 jacht was
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #323 Gepost op:
23 August 2014, 12:16:54 »
Een kleine Nederlands Indische update. Een ansicht van de NISM en eentje met een stoomtram te Soerabaja.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #324 Gepost op:
07 November 2014, 11:43:42 »
Weer een leuke foto gevonden, de NS 3737. Opname volgens mij gemaakt op 7 januari 1958. Locatie is mij nog onbekend:
En volgens mij is dit meester Van Hooy die uit het raam hangt:
Eelco
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #325 Gepost op:
07 November 2014, 11:44:46 »
Mooi hè, die zwarte lampen
Grappig om te zien: dom en veiligheidsrand redelijk netjes gepoetst. (dat laatste had ik niet echt verwacht). Schoorsteenkroon (onderkant) heeft al een tijdje geen poetsbeurt gehad zo te zien
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:46:35 door guest7823
»
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #326 Gepost op:
07 November 2014, 11:45:26 »
Ik wist dat jij deze opname zou kunnen waarderen
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #327 Gepost op:
07 November 2014, 11:47:06 »
En .... met zonder voorverwarmer
Bedankt
Kniesoor
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #328 Gepost op:
07 November 2014, 11:49:39 »
Wel grappig om te zien: koper dus netjes redelijk netjes gepoetst (voor een bedrijfsloc ipv museumloc) terwijl de verf er dus echt brak uitziet. In ieder geval toch de ketel. Tender lijkt beter in de verf te zitten ??
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11763
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #329 Gepost op:
07 November 2014, 11:56:53 »
Duidelijk is dat het een geimproviseerd stukje kolen en water nemen is. De tender wordt gevuld middels een waterslang. Ik dacht eerst aan Geldermalsen, maar dat stationsgebouw ziet er anders uit.
De loc is pas na de overdracht aan het spoorwegmuseum opgeknapt, dus dat de verf er niet zo best uit ziet verbaast me niet. Het koperwerk werd volgens mij redelijk bijgehouden na de NVBS-rit van 16 juni 1956. In "Stoomtractie bij de NS 1944-1958" is op pagina 162 een foto van de 3737 op 4 september 1957 te zien, met austerity-tender maar ook met redelijk gepoetste dom en veiligheidsrand.
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:59:29 door NS8714
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
127
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief