Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
Vandaag
om 23:18:07
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Biesje
Vandaag
om 23:17:52
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Tommy666
Vandaag
om 23:16:25
Youtube fimpjes emplacement Feijenoord omstreeks '90
door
Eelco Storm
Vandaag
om 23:15:12
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
MOVisser
Vandaag
om 22:52:10
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 21:35:47
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
Vandaag
om 21:29:56
Roco NS plan V
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:08:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Jeroen Water
Vandaag
om 21:06:11
Pendel module Viessmann 5214
door
Mar-Cas
Vandaag
om 20:55:49
Schroefkoppeling voor H0.
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 20:53:09
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
Simplex
Vandaag
om 20:51:48
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
BartvD
Vandaag
om 20:14:42
Diorama Oelde Mittelweg Hp
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 17:45:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Thai-Bundesbahn
Vandaag
om 17:33:56
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025
door
Daan!
Vandaag
om 17:20:57
BMB-Module: “Corfe Castle Station”
door
Sofie
Vandaag
om 17:12:51
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 16:56:45
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 16:55:55
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm
door
Paul1969
Vandaag
om 16:35:51
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
mass am see
Vandaag
om 16:32:59
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
bellejt
Vandaag
om 16:21:46
Mooi weer om buiten te spelen
door
sncf231e
Vandaag
om 16:07:22
Dampflok-Museum Hermeskeil
door
1200blauw
Vandaag
om 15:43:17
Modules van Kees Gorter (vervolg)
door
ca.gorter
Vandaag
om 15:41:34
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:31:04
Tender Roco Br 001 wiebelt een beetje
door
Josephes
Vandaag
om 14:46:35
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Loki
Vandaag
om 14:31:12
NL-baan in Canada
door
ArjanB
Vandaag
om 14:21:38
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
basjuh1981
Vandaag
om 14:12:16
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
127
Omlaag
Auteur
Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief (gelezen 481308 keer)
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4236
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #315 Gepost op:
17 June 2014, 11:20:09 »
Citaat van: NS8714 op 16 June 2014, 21:33:39
Volgens mij zie ik ook (op de foto van de ex Staats 757) de voorbereidingen voor een voedingspomp en een voorverwarmer al aangebracht op de voetplaat.
«
Laatst bewerkt op: 17 June 2014, 11:48:03 door guest7823. Reden: plaatje toegevoegd als citaat
»
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #316 Gepost op:
17 June 2014, 11:25:25 »
Ah, dat klinkt logisch. Ik zat al te kijken wat dat zou kunnen zijn.
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4236
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #317 Gepost op:
17 June 2014, 11:29:22 »
Die dikke plaat onder de voetplaat diende dacht ik ter verstijving vanwege het gewicht van de voorwarmer ( zwaar met al dat water erin) en dat rechtopstaande ding (bijna) tegen de wielkast is wel duidelijk. Mooi, want je vindt niet zoveel net-op-moment-van-verbouwing-foto's
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #318 Gepost op:
17 June 2014, 11:36:22 »
Het nummer op de bufferbalk zit ook hoger dan gebruikelijk. Normaal zat dat nummer op de zelfde hoogte als de koppeling, nu zit het er een stukje boven.
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #319 Gepost op:
20 June 2014, 19:03:16 »
Weer een kleine aanvulling op de reeks. Naast enkele bijgewerkte oude opnames, twee foto's uit de jaren vijftig. Eentje van de BC 11 en eentje van loc NS 3748.
Extra aanvulling betreft een nieuwe aanwinst voor mijn collectie spoorse sluitzegels.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
HOllandsBouwwerk
Offline
Berichten: 894
’Geduld is een schone zaak’
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #320 Gepost op:
20 June 2014, 19:57:30 »
Foto 9 en 10 zijn hetzelfde
(op Flickr)
Gelogd
Peter is op 27 september 2016 overleden
Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #321 Gepost op:
20 June 2014, 20:10:41 »
Het is de zelfde idd, maar 9 is na bewerking en 10 is voor bewerking
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #322 Gepost op:
03 August 2014, 16:34:14 »
Kleine, recente update. Grasduinend in de restanten van mijn analoge archief kwam ik nog een paar leuke opnames tegen uit de periode dat ik op mat '54 jacht was
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #323 Gepost op:
23 August 2014, 12:16:54 »
Een kleine Nederlands Indische update. Een ansicht van de NISM en eentje met een stoomtram te Soerabaja.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #324 Gepost op:
07 November 2014, 11:43:42 »
Weer een leuke foto gevonden, de NS 3737. Opname volgens mij gemaakt op 7 januari 1958. Locatie is mij nog onbekend:
En volgens mij is dit meester Van Hooy die uit het raam hangt:
Eelco
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #325 Gepost op:
07 November 2014, 11:44:46 »
Mooi hè, die zwarte lampen
Grappig om te zien: dom en veiligheidsrand redelijk netjes gepoetst. (dat laatste had ik niet echt verwacht). Schoorsteenkroon (onderkant) heeft al een tijdje geen poetsbeurt gehad zo te zien
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:46:35 door guest7823
»
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #326 Gepost op:
07 November 2014, 11:45:26 »
Ik wist dat jij deze opname zou kunnen waarderen
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #327 Gepost op:
07 November 2014, 11:47:06 »
En .... met zonder voorverwarmer
Bedankt
Kniesoor
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #328 Gepost op:
07 November 2014, 11:49:39 »
Wel grappig om te zien: koper dus netjes redelijk netjes gepoetst (voor een bedrijfsloc ipv museumloc) terwijl de verf er dus echt brak uitziet. In ieder geval toch de ketel. Tender lijkt beter in de verf te zitten ??
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11721
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #329 Gepost op:
07 November 2014, 11:56:53 »
Duidelijk is dat het een geimproviseerd stukje kolen en water nemen is. De tender wordt gevuld middels een waterslang. Ik dacht eerst aan Geldermalsen, maar dat stationsgebouw ziet er anders uit.
De loc is pas na de overdracht aan het spoorwegmuseum opgeknapt, dus dat de verf er niet zo best uit ziet verbaast me niet. Het koperwerk werd volgens mij redelijk bijgehouden na de NVBS-rit van 16 juni 1956. In "Stoomtractie bij de NS 1944-1958" is op pagina 162 een foto van de 3737 op 4 september 1957 te zien, met austerity-tender maar ook met redelijk gepoetste dom en veiligheidsrand.
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:59:29 door NS8714
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
127
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief