Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen?
door
Huup
Vandaag
om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO
door
bask185
Vandaag
om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke
door
jandcargo
Vandaag
om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw?
door
Peter Kleton
Vandaag
om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan
door
defender
Vandaag
om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor
door
Seinhuis
Vandaag
om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
defender
Vandaag
om 21:43:07
Randstad
door
Luit
Vandaag
om 21:20:43
Show je werkplek
door
cor_b
Vandaag
om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2
door
Duikeend
Vandaag
om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV)
door
Duikeend
Vandaag
om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Duikeend
Vandaag
om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht
door
Ben
Vandaag
om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk
door
FritsT
Vandaag
om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad
door
Sylvester
Vandaag
om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen
door
Bert55
Vandaag
om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok
door
Felix de Groen
Vandaag
om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
JurS
Vandaag
om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar
door
ruudns
Vandaag
om 18:34:36
Raadplaatje
door
Modellbahnwagen
Vandaag
om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0
door
Joz
Vandaag
om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV
door
Ronald69
Vandaag
om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Benrail
Vandaag
om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit?
door
AlbertG
Vandaag
om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes
door
IJmc
Vandaag
om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam
door
R1954
Vandaag
om 16:31:56
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:52:23
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
126
Omlaag
Auteur
Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief (gelezen 459889 keer)
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4218
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #315 Gepost op:
17 June 2014, 11:20:09 »
Citaat van: NS8714 op 16 June 2014, 21:33:39
Volgens mij zie ik ook (op de foto van de ex Staats 757) de voorbereidingen voor een voedingspomp en een voorverwarmer al aangebracht op de voetplaat.
«
Laatst bewerkt op: 17 June 2014, 11:48:03 door guest7823. Reden: plaatje toegevoegd als citaat
»
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #316 Gepost op:
17 June 2014, 11:25:25 »
Ah, dat klinkt logisch. Ik zat al te kijken wat dat zou kunnen zijn.
Gelogd
Gert Arkema
Offline
Berichten: 4218
Rhenopa / Bruggen-IG:
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #317 Gepost op:
17 June 2014, 11:29:22 »
Die dikke plaat onder de voetplaat diende dacht ik ter verstijving vanwege het gewicht van de voorwarmer ( zwaar met al dat water erin) en dat rechtopstaande ding (bijna) tegen de wielkast is wel duidelijk. Mooi, want je vindt niet zoveel net-op-moment-van-verbouwing-foto's
Gelogd
groet Gert
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #318 Gepost op:
17 June 2014, 11:36:22 »
Het nummer op de bufferbalk zit ook hoger dan gebruikelijk. Normaal zat dat nummer op de zelfde hoogte als de koppeling, nu zit het er een stukje boven.
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #319 Gepost op:
20 June 2014, 19:03:16 »
Weer een kleine aanvulling op de reeks. Naast enkele bijgewerkte oude opnames, twee foto's uit de jaren vijftig. Eentje van de BC 11 en eentje van loc NS 3748.
Extra aanvulling betreft een nieuwe aanwinst voor mijn collectie spoorse sluitzegels.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
HOllandsBouwwerk
Offline
Berichten: 899
’Geduld is een schone zaak’
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #320 Gepost op:
20 June 2014, 19:57:30 »
Foto 9 en 10 zijn hetzelfde
(op Flickr)
Gelogd
Peter is op 27 september 2016 overleden
Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #321 Gepost op:
20 June 2014, 20:10:41 »
Het is de zelfde idd, maar 9 is na bewerking en 10 is voor bewerking
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #322 Gepost op:
03 August 2014, 16:34:14 »
Kleine, recente update. Grasduinend in de restanten van mijn analoge archief kwam ik nog een paar leuke opnames tegen uit de periode dat ik op mat '54 jacht was
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #323 Gepost op:
23 August 2014, 12:16:54 »
Een kleine Nederlands Indische update. Een ansicht van de NISM en eentje met een stoomtram te Soerabaja.
www.flickr.com/spoorwegarchief
Eelco
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #324 Gepost op:
07 November 2014, 11:43:42 »
Weer een leuke foto gevonden, de NS 3737. Opname volgens mij gemaakt op 7 januari 1958. Locatie is mij nog onbekend:
En volgens mij is dit meester Van Hooy die uit het raam hangt:
Eelco
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #325 Gepost op:
07 November 2014, 11:44:46 »
Mooi hè, die zwarte lampen
Grappig om te zien: dom en veiligheidsrand redelijk netjes gepoetst. (dat laatste had ik niet echt verwacht). Schoorsteenkroon (onderkant) heeft al een tijdje geen poetsbeurt gehad zo te zien
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:46:35 door guest7823
»
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #326 Gepost op:
07 November 2014, 11:45:26 »
Ik wist dat jij deze opname zou kunnen waarderen
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #327 Gepost op:
07 November 2014, 11:47:06 »
En .... met zonder voorverwarmer
Bedankt
Kniesoor
Gelogd
guest7823
Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #328 Gepost op:
07 November 2014, 11:49:39 »
Wel grappig om te zien: koper dus netjes redelijk netjes gepoetst (voor een bedrijfsloc ipv museumloc) terwijl de verf er dus echt brak uitziet. In ieder geval toch de ketel. Tender lijkt beter in de verf te zitten ??
Gelogd
Eelco Storm
Pauze
Moderator
Offline
Berichten: 11649
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
«
Reactie #329 Gepost op:
07 November 2014, 11:56:53 »
Duidelijk is dat het een geimproviseerd stukje kolen en water nemen is. De tender wordt gevuld middels een waterslang. Ik dacht eerst aan Geldermalsen, maar dat stationsgebouw ziet er anders uit.
De loc is pas na de overdracht aan het spoorwegmuseum opgeknapt, dus dat de verf er niet zo best uit ziet verbaast me niet. Het koperwerk werd volgens mij redelijk bijgehouden na de NVBS-rit van 16 juni 1956. In "Stoomtractie bij de NS 1944-1958" is op pagina 162 een foto van de 3737 op 4 september 1957 te zien, met austerity-tender maar ook met redelijk gepoetste dom en veiligheidsrand.
«
Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:59:29 door NS8714
»
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
Vorige
-
Volgende
-
1
...
20
21
[
22
]
23
24
...
126
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
NS8714
(Moderator:
Eelco Storm
) |
"Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief