Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Huup
Vandaag om 23:17:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
Vandaag om 23:09:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door jandcargo
Vandaag om 23:07:02
Fleischmann Anna ombouw. door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:55:34
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
Vandaag om 22:32:11
Sfeer op je modelbaan door defender
Vandaag om 22:14:23
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
Vandaag om 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 21:43:07
Randstad door Luit
Vandaag om 21:20:43
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 21:10:12
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
Vandaag om 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
Vandaag om 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
Vandaag om 20:56:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Ben
Vandaag om 20:29:21
Grootspoor in Frankrijk door FritsT
Vandaag om 20:18:52
Eerste hulp bij Freecad door Sylvester
Vandaag om 20:12:41
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 19:38:41
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door Felix de Groen
Vandaag om 19:00:20
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 18:44:02
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door JurS
Vandaag om 18:37:29
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 18:34:36
Raadplaatje door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:34:11
Museumdepot Beekbergen in H0 door Joz
Vandaag om 17:46:39
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door Ronald69
Vandaag om 17:17:20
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Benrail
Vandaag om 16:58:12
Welke 4-polige stroomvoerende koppeling is dit? door AlbertG
Vandaag om 16:55:08
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door IJmc
Vandaag om 16:40:06
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door R1954
Vandaag om 16:31:56
Een nieuw begin door dreezy
Vandaag om 15:52:23
  

Auteur Topic: "Bij nader omzien", een Nederlands spoorwegfotoarchief  (gelezen 459888 keer)

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #315 Gepost op: 17 June 2014, 11:20:09 »


Volgens mij zie ik ook (op de foto van de ex Staats 757) de voorbereidingen voor een voedingspomp en een voorverwarmer al aangebracht op de voetplaat.
« Laatst bewerkt op: 17 June 2014, 11:48:03 door guest7823. Reden: plaatje toegevoegd als citaat »
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #316 Gepost op: 17 June 2014, 11:25:25 »
Ah, dat klinkt logisch. Ik zat al te kijken wat dat zou kunnen zijn.

Gert Arkema

  • Offline Offline
  • Berichten: 4218
  • Rhenopa / Bruggen-IG:
    • Team Mitropa
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #317 Gepost op: 17 June 2014, 11:29:22 »
Die dikke plaat onder de voetplaat diende dacht ik ter verstijving vanwege het gewicht van de voorwarmer ( zwaar met al dat water erin) en dat rechtopstaande ding (bijna) tegen de wielkast is wel duidelijk. Mooi, want je vindt niet zoveel net-op-moment-van-verbouwing-foto's  (y)
groet Gert
 
Behandel een ander zoals jezelf behandeld zou willen worden.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #318 Gepost op: 17 June 2014, 11:36:22 »
Het nummer op de bufferbalk zit ook hoger dan gebruikelijk. Normaal zat dat nummer op de zelfde hoogte als de koppeling, nu zit het er een stukje boven.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #319 Gepost op: 20 June 2014, 19:03:16 »
Weer een kleine aanvulling op de reeks. Naast enkele bijgewerkte oude opnames, twee foto's uit de jaren vijftig. Eentje van de BC 11 en eentje van loc NS 3748.

Extra aanvulling betreft een nieuwe aanwinst voor mijn collectie spoorse sluitzegels.

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

HOllandsBouwwerk

  • Offline Offline
  • Berichten: 899
  • ’Geduld is een schone zaak’
    • h0llandsbouwwerk
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #320 Gepost op: 20 June 2014, 19:57:30 »
Foto 9 en 10 zijn hetzelfde  ??? (op Flickr)
Peter is op 27 september 2016 overleden

Modelbouwer van Nederlandse objecten in H0.
Mijn ander bouwwerken
of mijn website

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #321 Gepost op: 20 June 2014, 20:10:41 »
Het is de zelfde idd, maar 9 is na bewerking en 10 is voor bewerking  ;)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #322 Gepost op: 03 August 2014, 16:34:14 »
Kleine, recente update. Grasduinend in de restanten van mijn analoge archief kwam ik nog een paar leuke opnames tegen uit de periode dat ik op mat '54 jacht was  ;D

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #323 Gepost op: 23 August 2014, 12:16:54 »
Een kleine Nederlands Indische update. Een ansicht van de NISM en eentje met een stoomtram te Soerabaja.

www.flickr.com/spoorwegarchief

Eelco

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #324 Gepost op: 07 November 2014, 11:43:42 »
Weer een leuke foto gevonden, de NS 3737. Opname volgens mij gemaakt op 7 januari 1958. Locatie is mij nog onbekend:



En volgens mij is dit meester Van Hooy die uit het raam hangt:



Eelco


guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #325 Gepost op: 07 November 2014, 11:44:46 »
Mooi hè, die zwarte lampen  (y)

Grappig om te zien: dom en veiligheidsrand redelijk netjes gepoetst. (dat laatste had ik niet echt verwacht). Schoorsteenkroon (onderkant) heeft al een tijdje geen poetsbeurt gehad zo te zien
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:46:35 door guest7823 »

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #326 Gepost op: 07 November 2014, 11:45:26 »
 ;D Ik wist dat jij deze opname zou kunnen waarderen  ;)

guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #327 Gepost op: 07 November 2014, 11:47:06 »
En .... met zonder voorverwarmer

Bedankt  (y)

Kniesoor

guest7823

  • Gast
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #328 Gepost op: 07 November 2014, 11:49:39 »
Wel grappig om te zien: koper dus netjes redelijk netjes gepoetst (voor een bedrijfsloc ipv museumloc) terwijl de verf er dus echt brak uitziet. In ieder geval toch de ketel. Tender lijkt beter in de verf te zitten ??

Eelco Storm

  • Pauze
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Nederlandse spoorwegen 1956 - 1969
« Reactie #329 Gepost op: 07 November 2014, 11:56:53 »
Duidelijk is dat het een geimproviseerd stukje kolen en water nemen is. De tender wordt gevuld middels een waterslang. Ik dacht eerst aan Geldermalsen, maar dat stationsgebouw ziet er anders uit.

De loc is pas na de overdracht aan het spoorwegmuseum opgeknapt, dus dat de verf er niet zo best uit ziet verbaast me niet. Het koperwerk werd volgens mij redelijk bijgehouden na de NVBS-rit van 16 juni 1956. In "Stoomtractie bij de NS 1944-1958" is op pagina 162 een foto van de 3737 op 4 september 1957 te zien, met austerity-tender maar ook met redelijk gepoetste dom en veiligheidsrand.
« Laatst bewerkt op: 07 November 2014, 11:59:29 door NS8714 »