Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door grossraumwagen
Vandaag om 20:56:42
Ons woonkamer pendelbaantje 480x20cm door Ronald Halma
Vandaag om 20:51:36
Roco traxx 'Eurocity' door Daan!
Vandaag om 20:15:46
11e Grote Modelspoorexpo Leuven, 27 en 28 september door Ronald Halma
Vandaag om 20:10:51
NS 3502 van zwart naar groen door Ivo tB
Vandaag om 19:58:17
Piko 2025 door Rob Ellerman
Vandaag om 19:52:27
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:46:45
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door spoorijzer
Vandaag om 17:21:02
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 16:53:02
Haperende locs door BartvD
Vandaag om 16:52:06
Pfarrerwinkel bahn door mass am see
Vandaag om 16:48:54
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:42:41
LIMA IRM Cardanassen door Bierwagen
Vandaag om 16:31:58
Standerdmolen door Ronald Halma
Vandaag om 16:22:50
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 13:57:26
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
Vandaag om 13:30:51
De modeltreinen van Spoorijzer door NS264
Vandaag om 13:26:01
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 12:58:46
Digitale Infodag 2025 Ermelo (20 september) door Ben
Vandaag om 12:30:41
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:24:47
Roco 290 digtaliseren door Henk Veenstra
Vandaag om 10:33:32
lima spoor N lok schoonmaken door Klaas Zondervan
Vandaag om 10:02:05
Pendel module door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:43
Op Zuid (NL H0) door spoorijzer
Vandaag om 09:07:20
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 08:57:05
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door NS264
Vandaag om 00:10:44
La Fabrique des petits réseaux (1:87) door Ruben90
22 September 2025, 23:27:50
Minibaan Visserskaai H0 door Ruben90
22 September 2025, 23:20:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door NS264
22 September 2025, 23:06:40
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door FritsT
22 September 2025, 22:42:15
  

Auteur Topic: Wattenbach/baan van Noah - (Baanplan N )  (gelezen 43693 keer)

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #120 Gepost op: 07 April 2007, 23:53:58 »
Ferdinand stel die vraag eens opnieuw, want ik snap je vraag even niet.

groetjes Michiel

ps; vanaf het midden spoor naar rechts kan wel want die wisselverbinding heb je na de bocht in je tunnel liggen.
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #121 Gepost op: 07 April 2007, 23:56:09 »
toch nog wat geprobeerd met de rechterwisselstraat

Heb bij de middelstespoor ( voor goederen ) wissels extra geplaatst, nu kan ik de linker en rechter spoor bereiken van mijn hoofdtraject als ik van linksaf kom

Hopelijk gaat dit dor de goedkeuring heen :)

extra wisssels rechter wisselstraat

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #122 Gepost op: 07 April 2007, 23:59:27 »
Ja als dat kan daar is dat een goede optie, dat kom je in het echt ook tegen.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #123 Gepost op: 08 April 2007, 00:00:23 »
Ferdinand stel die vraag eens opnieuw, want ik snap je vraag even niet.

groetjes Michiel

ps; vanaf het midden spoor naar rechts kan wel want die wisselverbinding heb je na de bocht in je tunnel liggen.

 He Michiel,..................??? :-[ :-[ :-[, oeps die was ik even vergeten, hahahaha LOL ;D

klopt die had ik daar geplaatst als ik vanaf een van de lokale sporen op het hoofdtraject zou komen, zodat ik dan alsnog op de rechterspoor kwam, zoals gezegd vergeten

Maar denk dat ik de wissels in mijn rechterwisselstraat wel laat liggen kan beter voor de tunnel switchen van spoor dan in de tunnel ;D

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #124 Gepost op: 08 April 2007, 00:01:27 »
Zekers, groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #125 Gepost op: 09 April 2007, 00:51:32 »
Ik zit eraan te denken om de haven te laten vervallen en een 3e station ( kopstation ofzo te plaatsen, met een kleine industrie ( op-overslag ) zodat ik meer rij mogelijkheden krijg, wat volgens mij nu niet echt het geval is ???

Dus waar de haven nu was gepland was ook weer bergen senerey met evt een kloof tussen linkerbeen en lange gedeelte ( bergen )en deze met een mooie boogbrug overbruggen, of iets anders

Wat denken jullie wat ik moet doen, ben bang dat de haven te statisch wordt ???

Groetjes Ferdinand :)
« Laatst bewerkt op: 09 April 2007, 01:00:03 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #126 Gepost op: 09 April 2007, 12:33:19 »
Bergstation aangepast

Hallo allemaal, bergstation is aangepast met aan de dalzijde dus ook enkelspoors uitgevoerd ;D

Nu nog het gedeelte betreft de haven , heb wat iedeeën maar moet even kijken hoe dat zich laat plaatsen,

Zit er namelijk ook aan te denken om lokaal a en b spoor geheel te scheiden, daarmee bedoel ik, op het lange gedeelte komen ze samen, maar als ik de licht blauwe spoor meer naar beneden haal en naar links toe, en de oranje spoor hoger links uit de bergen laten komen en gewoon licht laat stijgen via zijn normale weg, dan kan ik via de blauwe spoor een andere station aanspreken,  bv dat deze op nul niveau lnks eruit komt ergens in het midden van het lange gedeelte het spoor laten splitsen, hiermee bedoelend dat als de trein rechtdoor gaat ( normale weg dan gaat hij naar het schaduw station, buigt hij naar links af dan kan ik dus naar mijn derde station toe, het is een idee ??????

Dus vanaf grote station via lokaal ( oranje ) naar bergstation lange gedeelte
 "        "        "           "     via lokaal ( blauwe ) naar schaduwstation of kopstation linkerbeen

Wat ik dan ook wil is dat ik evt van bergstation naar kopstation kan, maar ook dat moet ik dan uitvogelen, waar ik de sporen bij elkaar laat komen

Groetjes Ferdinand
« Laatst bewerkt op: 09 April 2007, 12:42:21 door Ferdinand Paternoster »
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #127 Gepost op: 09 April 2007, 13:12:19 »
Ferdinand als je de haven laat vervallen zou ik die 2 zijlijnen zeker van elkaar scheiden. Zoals die 2 lijnen nu bij elkaar komen zou zeker niet mijn voorkeur zijn.

3 stations zou kunnen doordat ieder station in een ander been van de komt te liggen. En goederen vervoer in je 3 station, kan denk dan aan een simpele( niet te kleine) goederenloods.

Wat voor een soort(en) personen treinen gaan er komen op dat derde station en hoelang gaan die dan zijn. En wat ook handig is om te weten met wat voor'n materieel rijd dat.

Ps; trek/duw treinen met stoomloks zijn ook wel stoer, zie ook; http://www.bahnen-wuppertal.de/ ik bedoel dus ook letterlijk dat de stoomlok de reizigerstrein duwd.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #128 Gepost op: 09 April 2007, 13:27:08 »
Thanks michiel, maar wat zou jij doen ik zit echt te twijfelen ??? ???

Wat zou een mooiere beeld geven van het geheel

Groetjes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

neudalhausenstadbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 2877
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #129 Gepost op: 09 April 2007, 13:39:45 »
Kijk een haven is heel leuk maar als je dat mooi en levendig wilt houden moet eigenlijk alles(ook schepen en vrachtwagens en kranen enzo) bewegen. Lukt dat niet dan is de kans heel groot dat het weer te statisch word zoals je al zei want dan kan het zijn dat je trein het enige bewegende is.

Tja jou een advies geven, zet voor jezelf eens alle voor en nadelen van beide opties op een rij en kijk dan wat jou het meeste aanspreekt. mocht je die dingen op een rijtje hebben en dan nog van mij een advies willen dat moet je me dat lijstje( met de voor en na delen van beide) maar ff mailen.

Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"

Ferdinand Paternoster

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #130 Gepost op: 21 April 2007, 14:57:27 »
Hallo allemaal ben moementeel bezig met koploper te voorzien van zijn gegevens van de testbaan

Hierdoor heb ik een tijdje de tijd gehad om mijn banenplan te bekijken, wat mij dwars zit is de grote loze ruimte achter het station, zie het niet zitten om daar alleen maar huizen neer te zetten, en de haven zit mij dwars, ben bang dat het heek statisch zal worden, omdat in N-spoor er maar weinig senerey is dat beweegt ( althans naar mijn mening) en dat dus de trein de enigste is wat dan gaat bewegen., dus wilde dan evt een 3e station erbij
Ben er nog niet aan uit.

Vandaar dat ik naast deze banenplan met een nieuwe opzet ben .
begonnen
Evt. nieuwe opzet banenplan
Het station komt nu op de langste zijde en ongeveer in het midden ( positie kan veranderen als jullie dit geen goede plek vinden
Het voordeel wat ik me kan indenken van deze plaatst voor het station is dat de sporen ( hoofdtraject en lokale lijnen ) vanuit diverse richtingen bij elkaar komen voor dat ze het station binnen gaan ( bij eerste banenplan komen ze naast elkaar uit de tunnels )

Wil dan nog een rangeer met lokdepot erbij zetten links of rechts van het sttaion, misschien een goederenloodsperron een optie om hier de wagons te laden ter bevoorrading van de mensen bij  bergstation 

Wil dus nog wel een bergstation erbij maken, en nog een evt 3e met klein industrie erbij, de kolenmijn wil ik ook nog behouden maar die komt ergens bovenop de berg

Is de ruimte voor deze opzet kleiner voor mijn senerey ( bergen ) ????

Graag jullie menigen

Vriendelijke groejes Ferdinand
Tijdperk IV- miss ook V erbij ,Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk  N-spoor, Peco code-55, ( beginnende ) DCC gebruiker,IB, Loconet Interface, S88SD16-N, ServoSwitch, OM32, Koploper

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 840
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #131 Gepost op: 30 April 2007, 21:32:29 »
als je levendigheid wilt zou ik geen bergen nemen. Gemzen op de klif zijn toch nog lastig te bewegen...

Serieus: je baan is zo groot dat je -simpel gezegd- alleen overal levendigheid hebt als je overal treintjes rond laat rijden. Letterlijk rond.

Ik vond je vorige plan (met haven) best OK, alleen moet je dan wel accepteren dat je in de haven treinen aan het samenstellen bent en er op de rest van je baan allerlei gebeurd. Maar dan wel geautomatiseerd en/of in rondjes. Het lukt je toch niet om alles in de gaten te houden. Dat geldt ook voor nog een locdepot, een goederenspoor of derde station. Zet een kort treintje op een pendeltraject en laat een havenkraan draaien, als je dan bij je station rechtsonder bezig bent gebeurt er in de haven toch wat. Voor dat soort animatie is een haven perfect (veel machines en verdwijnpunten tussen industrie).

Overigens zit ik met hetzelfde dilemma (kan nog niks tonen, Halfweg wordt verbouwd). Ik vermoed namelijk dat ik na het bouwen meteen door wil en geen behoefte heb aan rondrijden. Bij mijn vader is dat andersom opgelost door een groot dubbel hondebot met open schaduwstations op een plaat te leggen en met seintjes 6/7 treinen tegelijk te laten gaan. Dat is leuk omdat je heel veel in de gaten moet houden en voorwaarde is dat alles door moet rijden (je hebt namelijk totaal geen tijd om in dit concept te koppelen/ontkoppelen). Aan landschap is echter niets gedaan. Nergens voor nodig.

Groet, Sicco Jan

Johnnytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1360
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #132 Gepost op: 01 May 2007, 09:01:49 »
Ik weet niet wat er mis is maar in het begin van dit draadje zie ik geen enkele foto meer ook de link naar photobucket geeft een onvindbaar fout melding.  :-|
Groetjes
Johnny

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6551
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #133 Gepost op: 01 May 2007, 09:52:05 »
@Johnnytrein,

Soms wordt er onderhoud gepleegd op Photobucket... En dan kun je geen plaatjes zien. Volgens mij werkt alles weer normaal.

groetjes,

Hans van de Burgt

WillemNS

  • Gast
Re: Wattenbach ( baan van Noah )
« Reactie #134 Gepost op: 01 May 2007, 09:52:24 »
Hallo,

In spoor N kun je diverse dingen laten bewegen.
Zo kun je mensen laten zwaaien op het perron.
Ook kun je bijvoorbeeld mensen rond laten lopen (een oud fallermotortje met een verbinding naar een poppetje, dat dan rond loopt) en natuurlijk een Faller Car system.

Bij dit nieuwe baanplan ga je van station naar station, je hebt geen ruimte waar je eens lekker kunt rijden.

Willem