Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
Terugverende koppeling door Trein033
Vandaag om 15:36:48
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
Göhrener Viaduct door aad52
Vandaag om 15:19:20
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:07:46
't Boemeltje door RobVille
Vandaag om 13:42:11
Her-(her-)beginnen door Montanbahn
Vandaag om 13:29:49
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Montanbahn
Vandaag om 11:43:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:58:31
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door wob
Vandaag om 10:45:55
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 10:45:55
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
Wat was jullie allereerste loc? door AdLoc
Vandaag om 10:28:24
Modelbaan Beltheim. door Bertje B
Vandaag om 10:10:38
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 09:52:39
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 08:20:47
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 07:47:45
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door dennie
Vandaag om 00:25:50
Wat te doen met oude catalogi door Hasenwald
05 August 2025, 23:42:19
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Martin Domburg
05 August 2025, 21:40:59

Auteur Topic: Mijn Baan (Neder-Kempen 2.0)  (gelezen 158810 keer)

mekel

• Offline Offline
Re:Mijn Baan (Neder-Kempen)
« Reactie #555 Gepost op: 24 January 2012, 08:00:31 »
Duidelijk verhaal, inderdaad als ik de "rare knik" zo bezie moet dat inderdaad veranderen, ik zal straks eens iets anders intekenen in anyrail om te zien wat dat geeft.

Groetjes,
Jeroen
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

mekel

• Offline Offline
« Reactie #556 Gepost op: 24 January 2012, 09:21:14 »
Sporenplan online is inderdaad een hele goede zet, ik heb het trace van Roosendaal gevonden (mijn trace is 180graden gedraaid).

Bron: www.sporenplan.nl.

Uiteraard vallen daar alle goederensporen + een aantal aanrijsporen van weg, maar hier zal ik eens wat verder mee gaan vanmiddag / vanavond, zelfs de seinen staan erin ingetekend makkelijk  ;D

Jeroen
Fleischmann h0 baan - NL - BE - #Roco Multimaus - S88XpressNetLI - S88SD16-n - WDD Wisseldecoders - Koploper

mekel

• Offline Offline
« Reactie #557 Gepost op: 24 January 2012, 20:57:00 »
Hallo modelspoorvrienden,

Omdat de baan toch veranderd word, en het stuk onder het raam sowieso moest verdwijnen vanavond maar eens aan het slopen geweest.

Ouch, dat deed toch wel even zeer om te zien, maar goed er komt iets voor terug wat veel mooier is. Merkte tijdens het slopen direct waarom ik het paradedeel een stuk ondieper maak, ik kon wederom nergens bij nu  ;D

Met het baanplan ben ik nog niet verder gegaan, en dat zal vanavond ook niet meer gebeuren dat is iets voor de rest van de week.

Groetjes,
Jeroen

MdR

• Offline Offline
« Reactie #558 Gepost op: 24 January 2012, 21:16:22 »
Het bekende sloopvirus (waar ik ook aan bezweken ben) gaat genadeloos tekeer...  ;D

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #559 Gepost op: 24 January 2012, 21:21:09 »
Grote smurf heeft nog geen drankje tegen het genadeloze virus zie ik...
 :'(

Ga zo door Jeroen, ben zo benieuwd naar je nieuwe baan!

Mvg
Mark

NS264

• Offline Offline
  • Het leven op de weg.
    • Midland
« Reactie #560 Gepost op: 24 January 2012, 22:19:14 »
Jeroen,

Als je toch de hele kamer kan/mag ;D, gebruiken, waarom dan niet op 60cm diepte de hele kamer rond langs de wanden.
Doe je een kant schaduwstation/fiddleyard en op de plekken waar je door moet uitneembare panelen.

Het is maar een idee!
Gr Koen.
Voor meer interactie volg Instagram@swalbenburg_moba_n
Werkspoor tijdelijk niet actief.
Flash & The Pan: waiting for a train.

mekel

• Offline Offline
« Reactie #561 Gepost op: 25 January 2012, 11:15:23 »
Hoi Koen,

Bedankt voor het meedenken, daar heb ik ook aan zitten denken; mijn idee op dit moment is wel om de voorbereiding te maken voor een extra uitbreiding verder langs de muren voor later. Maar goed ik krijg al 470cm, wat volgens mij wel een aardige baan kan opleveren.

Groetjes,
Jeroen

mekel

• Offline Offline
« Reactie #562 Gepost op: 26 January 2012, 20:03:00 »
Goedenavond modelspoorvrienden,

Na een avond flink slopen is Neder-Kempen niet meer  ;D
Wat nu op dit moment rest is stofzuigen tot ik een ons weeg, het grind ligt werkelijkwaar overal.

Fotos zijn in dit statium overbodig, Neder-Kempen 2.0 opbouw begint zo snel mogelijk, de ruwbouw is netjes uit elkaar gehaald zodat ik nu eerst plaats heb om een nieuwe verwarmingsplaat op te hangen (hing eerst achter de tafel) deze heeft last van wat lekkage  >:(

Ook staat het aanleggen van nieuwe elektra in de treinkamer op het programma, dit zal aanstaande zaterdag gebeuren (er zat in de hele kamer van 12 m2 maar 1 stopcontact).

Groetjes,
Jeroen

j.f.otten

• Offline Offline
« Reactie #563 Gepost op: 26 January 2012, 20:15:01 »
Hey naamgenoot,

wat jammer om dit te lezen. Maar het is niet anders, want met dit soort projecten moet je iets maken wat naar je zin is. Daarom was ik wel begonnen, maar ook gestop, omdat ik vanaf een kleine slaapkamer naar een zolder ga waar ik ook meer ruimte heb.

succes en we lezen wel weer wanneer je nieuwe plannen hebt.

mekel

• Offline Offline
« Reactie #564 Gepost op: 29 January 2012, 08:47:00 »
Hallo allen,

Gisteren weer verder gewerkt aan de kamer voor Neder-Kempen, er staat nog een deel van de ruwbouw welke ik nu tijdelijk even als werkbank gebruik  ;D Als eerste heb ik de stroomvoorziening aangepakt. Er waren te weinig stopcontacten in de hele kamer dus hier maar eens wat tijd in gestoken. Een aantal draden bij getrokken en verschillende inbouwpotten geplaatst (wat zijn holle wanden toch fijn :))
Daarna van de 2 delen welke al los waren alle electronica ontdaan, zag er op de fotos allemaal wel mooi uit maar was toch een rommeltje, teveel aan elkaar gekoppelde kabeltjes, dit wordt in 2.0 zeker totaal anders, hiervoor heb ik al een compleet bekabelschema op papier staan welke ik eerdaags zal posten.

Volgende stap voor de nieuwe ruwbouw gemaakt kan worden, is het ophangen van een nieuwe verwarmingsplaat deze is inmiddels besteld en na verwachting hang ik die over 2 weken op.
Tijd genoeg dus nog om het plan voor de ruwbouw, het sporenplan en het bekabelingsplan af te ronden. Zodra het plan compleet is zal ik het hier posten zodat we er met zijn alle eens kritisch naar kunnen kijken.

Iedereen een fijne zondag gewenst.

Groetjes,
Jeroen

mekel

• Offline Offline
« Reactie #565 Gepost op: 29 January 2012, 20:48:51 »
Goedenavond modelspoorvrienden,

Vandaag ook weer heel de dag aan de afbraak van Neder-Kempen gewerkt, daar gaat toch al met al veel werk in zitten, vooral de bekabeling onder de baan uit halen koste heel veel tijd (nou het uit de war halen van alle draden om ze later weer her te gebruiken dan  ;D ;D)

Nu is het dan toch echt volledig weg, hier nog 2 laatste fotos van Neder-Kempen 1.0
De bovenplaten gaan morgen naar het containerpark, en uiteraard wordt van de onderbouw bijna alles hergebruikt aangezien dit allemaal zeer degelijke balken zijn (kon met 5 man op de plaat staan zonder problemen, eigenlijk beetje veel van het goede maar goed  ;D)

De bovenplaat staat rechtop zodat ik makkelijker bij de bekabeling kon die eronder hing, hier heb ik trouwens direct een idee voor opgedaan voor de volgende baan welke uit modules bestaat, ik denk erover om de bovenplaat met een pianoschanier aan de onderbouw te bevestigen zodat ik ten alle tijden een module omhoog kan zetten om aan de onderkant te werken.

Op deze foto zijn de onderbouwdelen te zien welke al reeds weg zijn:

Zo vanaf nu geen afbraak nieuws meer... maar we gaan verder met leuk nieuws de opbouw van Neder-Kempen 2.0 waarin ik al mijn ideeen kan gaan gebruiken welke ik in de afgelopen 2 jaar met deze baan heb opgedaan, as. week zal ik de nieuwe bouwplannen met jullie delen, ik ben drukdoende bezig in AnyRail om alles netjes weer te geven.

Groetjes,
Jeroen

MC

• Mvg Mark
  • Offline Offline
  • 1145 & 1136 de 2 11-fjes (Mark)
    • Huidig Baanplan
« Reactie #566 Gepost op: 29 January 2012, 20:51:03 »
Das nog snel gegaan.

OP NAAR 2.0!

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #567 Gepost op: 30 January 2012, 15:05:12 »
Zo jij bent even goed actief geweest, paar dagen geen draadjes bijhouden en Neder-Kempen 1.0 is niet meer  8) Maar goed, succes met de bouw van 2.0, ben je trouwens klaar met het definitieve baanplan?
Gr.Martijn
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen

mekel

• Offline Offline
« Reactie #568 Gepost op: 30 January 2012, 15:23:27 »
Hoi Martijn,

Nou klaar is een groot woord, nog niet.
Ik heb wel al een aantal tekeningen in autocad van de nieuwe ruwbouw + bekabelingsschema enz.
Baanplan komt eraan maar is ongeveer 50% af  :D.

De komende dagen moet ik verder met het ontruimen van de kamer en het klaarmaken van de kamer voor de komst van 2.0... dus het plan laat nog even opzich wachten.
De meeste details zitten in ieder geval al wel in mijn hoofd, ook de globale afmetingen en het sporenplan van het station. Het zal een copy worden van Roosendaal.. waar ik heel blij mee ben omdat dit station voor mij een aantal persoonlijke herrineringen oproept.

Groetjes,
Jeroen

Rinus H0

• Offline Offline
  • R E S P E C T
    • De Werelden H0
« Reactie #569 Gepost op: 30 January 2012, 19:14:04 »
Klinkt als een weloverwogen en gedegen voorbereiding. Ik ben in elk geval heel benieuwd naar de resultaten alvast "op papier"! Groeten!
Agenda; bouwdip te boven komen.

H0 Roco 2Rail, TC Gold, NL TP IV. Bezig met voorbereiding tweede baan. Scenery adept.

@Flickr; Meer dan 4000 modelspoorfoto's, uitgebreide reportages diverse banen