Op http://www.tinet.org/~fmco/lokmaus_en.html staan een aantal zelfbouw circuits voor de lokmuis. Een daarvan is GenLI, een interface tussen PC en XPressNet bus. Zou moeten werken met programma's die Lenz LI100 ondersteunen.- Eddy
Ik gebruik een BC547B Transistor,. Pootje 1(collector) gaat naar pootje 13 van de pic. Pootje 2(base) gaat naar weerstand R2. Pootje 3(emitter) gaat naar pootje 4 en 5 van de stekker. Ook de win2k drivers geïnstalleert.
Kan het zijn dat je het printplaatje dat in de PDF hiervan op pagina 8 staat niet kan etsen zonder kleine wijzigingen (of toch enkel via het bewerken van het plaatje)?
Kan het zijn dat je het printplaatje dat in de PDF hiervan op pagina 8 staat niet kan etsen zonder kleine wijzigingen (of toch enkel via het bewerken van het plaatje)?Reden dat ik het vraag is dat ik wat navraag heb gedaan bij een zaak met het plaatje op pagina 8 (van de pdf) om zo een printplaatje te laten etsen en dat een deel van het antwoord was dat er printbanen elkaar raakten. Dat was mij niet opgevallen, maar bij nader inzicht zie je dat het vlak van de GND (het grote onderste vlak dat over een groot deeltje van het plaatje loopt) en het vlak van VCC (dat o.a. langs de rechterzijde loopt) via de rand met elkaar verbonden zijn. Zonder wat beeldbewerking zal dit m.i. niet zo snel lukken.Nu nog een vraag: klopt mijn redenering en heb ik het hier bij het rechte eind, of zijn er nog andere verbindingen (die er niet mogen zijn) die ik over het hoofd zie? Ik kon er niet zo snel nog vinden buiten deze.