Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Prestige Models : ervaringen door Dennis1984
Vandaag om 15:58:43
Lokpilot 4 defect door bellejt
Vandaag om 15:55:02
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door spoorzeven
Vandaag om 15:51:31
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 15:29:08
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 14:38:45
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
Vreemd probleem door AP3737
Vandaag om 14:35:31
Aachenau West door wob
Vandaag om 14:30:54
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 12:43:51
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 11:46:15
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29055 keer)

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #75 Gepost op: 12 September 2010, 13:42:28 »
daarvoor moet je in de catalogus van roco kijken. staat her er niet in dan is dat niet mogelijk met staandaard stukken spoor. En dan moet je zelf de sporen maken van flex zoals ik al zei

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #76 Gepost op: 24 September 2010, 19:23:42 »
Mijn (voorlopige) definitieve baanplan "Industricht" ...  ::)
Ik wil er graag wat water (rivier de Maas) bij maar heb geen idee hoe.
Het baanplan wil ik er gerust voor aanpassen, de perronsporen en opstelsporen wil ik handhaven.
Containerterminal moet in het plan blijven.
Graag suggesties, ideeen ..................
Tekenen maar !  ;)

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #77 Gepost op: 24 September 2010, 20:11:39 »

Kritiek geven op iemand zijn baanplan vind ik niet kies, ik bedoel wie ben ik om jou kritiek te geven of af te zeiken.


Als iemand vraagt om kritiek dan kun je het toch gewoon geven? Wel moet het opbouwende kritiek zijn natuurlijk. Kritiek kan zowel positief als negatief zijn.
Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #78 Gepost op: 24 September 2010, 20:39:20 »
Als iemand vraagt om kritiek dan kun je het toch gewoon geven? Wel moet het opbouwende kritiek zijn natuurlijk. Kritiek kan zowel positief als negatief zijn.

Kritiek waar je iets mee kunt ... !
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #79 Gepost op: 24 September 2010, 20:47:54 »
dubbel ovaal
containers terminal
passagiers dienst plus opstel
rivier de maas

1.8 bij 3.50

die 1.80 betekent dat je armen minimaal 90 centimeter kunnen reiken.
Leg maar eens een deur plat neer.
(treintjes hebben de neiging daar te ontsporen, waar je er slecht bij kan)

hoe is die baan in je kamer gesitueerd,  is er  een andere indeling mogelijk.
Het is best een groot opp, maar niet handig.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #80 Gepost op: 24 September 2010, 21:04:16 »
@Mark
Aan de rood gemarkeerde zijden is de tafel te bewerken!
Vrije ruimte tussen tafel en muren/raamzijde 60 cm.

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #81 Gepost op: 24 September 2010, 21:22:14 »
Is het mogelijk om langs de muur te rijden?

Dat geeft kwa scenery bouw een stuk meer mogelijkheden en praktischer om aan te werken.
Hoeft niet eens je baan plan op de schop. Je krijgt meer rijlengte en daardoor is een brug over de Maas makkelijker in te passen.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #82 Gepost op: 24 September 2010, 21:25:09 »
Alleen langs de muur links ...
Bedoel je ook deze muur?
Maar wat je ook bedoeld ben wel benieuwd!
« Laatst bewerkt op: 24 September 2010, 21:40:57 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #83 Gepost op: 25 September 2010, 12:18:09 »
Waar blijven die goede ideeen allemaal ?  (y)
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #84 Gepost op: 25 September 2010, 13:00:06 »
Ik werk in het weekend.  (y)
en heb geen blackberry om het hier een beetje in de gaten te houden.


Ik heb ideeën zat, mijn hele kamer is maar 3,60X2,00, ik moest wel
Ik post nog wel wat.

waar ik op doelde is dat als je de baan langs de mure nlaat lopen, zeg 50 cm diep dat je veel makkelijker weg komt met alles. (op deuren en ramen na dan..)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #85 Gepost op: 25 September 2010, 17:07:51 »
@Mark,

Ik werk ook 6 dagen in de week  (y)
Bijgevoegd een foto van mijn treinenkamer (let niet op de rommel)
Als je je ideeen wilt tonen voor mijn baanplan probeer het dan zo dat ik niks aan de tafel hoef te veranderen ...

Groet, Marco.

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Basilicum

  • Prae-adviseur
  • Offline Offline
  • Berichten: 5398
    • Dönsdorfer Bauberichte
Re:Industricht 1:87
« Reactie #86 Gepost op: 25 September 2010, 19:56:18 »
Een stuk Maas toevoegen... Gezien de beschikbare ruimte past dat er niet bij. Wat dacht je van een foto-achtergrond waar een rivier in voorkomt? Bijvoorbeeld Busch 2875.

Groet,
Basilicum

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #87 Gepost op: 25 September 2010, 20:10:56 »
@Basilicum
Een achtergrond zou kunnen ... of het baanplan zou veranderd moeten worden maar kom er zelf even niet uit gezien mijn wensen :

liefst dubbel ovaal
Station met 1 intercityperron en 1 regiotreinperron
2 of 3 Opstelsporen
Klein (rangeer)terrein met werkplaats en brandstofvoorziening voor diesellocs
Containerterminal
Water ... (Maas)
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Marc Riswick

  • Offline Offline
  • Berichten: 1029
    • Stuyteweg
Re:Industricht 1:87
« Reactie #88 Gepost op: 26 September 2010, 01:46:30 »
Hallo Marco,

ik neem aan dat je als je wat verder bent met bouwen, niet steeds door die smalle doorgang rechts hoeft te lopen? In dat geval zou je er een wegneembare vaart of riviertje kunnen maken. Door het wegneembaar te maken kan je toch nog overal bij als dat incidenteel nodige is (ontsporing e.d.) en je kan mooi de muur als achtergrond gebruiken (poging van mij om aan te sluiten bij het idee van Basilicum  ;D).

Marc
H0, 2-rail DCC, NL en grensverkeer, IB en Koploper

Ben de Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 125
Re:Industricht 1:87
« Reactie #89 Gepost op: 26 September 2010, 04:41:01 »
Ik heb met belangstelling je draadje gelezen en als ik zie wat je van plan bent en op welke oppervlakte.....Met een 'eiland' baan offer je eigenlijk ruimte op voor een looppad waar je niet altijd bent. Ik ben in 'kleine' kamers eerder geneigd te kiezen voor een baan langs de muren (zoals Lucy al voorstelde). Je kunt dan het looppad in het midden houd-en. Dit is veel meer 'ruimte efficient' omdat er veel minder verloren gaat aan looppaden. Met een maximale breedte van +/- 50cm heb je het ideale compromis tussen bereikbaar-heid en baanbreedte.  (y)
Je kan dan zelfs nog een soort van schiereiland (tong) maken voor je containerterminal. Kijk eens in een "ModelRailroader" magazine of op de site van Lance Mindheim (LanceMindheim,com), dit wordt in de VS veel toegepast. Je zou zelfs kunnen denken aan een double deck layout of zelfs een "Mushroom" (ff Googlen) :o Hier een ideetje: 
http://www.kalmbachstore.com/12434.html
Ik blijf je volgen en wens je veel succes!
Ben
« Laatst bewerkt op: 26 September 2010, 04:50:47 door Ben de Vink. Reden: url ingevoegd »
Bezig met de Haven van Rotterdam, zowel in model als in het ´echie´