Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door Frits C
Vandaag om 20:03:54
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:57:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 19:38:15
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door MOVisser
Vandaag om 19:28:31
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 19:15:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
Vandaag om 19:10:57
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 19:06:40
Module vliegveld Jan van Mourik door Modellbahnwagen
Vandaag om 18:56:12
Antislipband vervangen van Fleischmann 4065 door Albert de Heer
Vandaag om 18:47:08
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 18:30:14
Yamorc:loconet goes loco door Dirk
Vandaag om 18:24:44
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 18:06:22
Nederlandse trams in HO tijdperk 3 door Bart van der Meer
Vandaag om 17:17:10
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 17:13:17
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 16:33:32
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door FransW
Vandaag om 16:19:29
Aanbrengen nummerschildjes, maar met welke lijm? door FransW
Vandaag om 16:17:23
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 15:21:46
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door NS264
Vandaag om 14:49:58
Vitrinekast door Hasenwald
Vandaag om 14:34:01
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Ben
Vandaag om 13:15:07
Mooi weer om buiten te spelen door Eric B
Vandaag om 13:02:12
Sounddecoder in Roco BR101 door bellejt
Vandaag om 12:29:42
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 11:37:31
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 10:55:10
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:39:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 10:37:30
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door martijnhaman
Vandaag om 10:34:01
Bauarbeiten im gange door puntenglijder
Vandaag om 09:32:05
Aachenau West door puntenglijder
Vandaag om 07:48:44
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29025 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #60 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:44 »
Je bedoelt naar links?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #61 Gepost op: 10 September 2010, 21:51:10 »

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]




Twee driewegwissels geplaatst ipv linkse en rechtse wissel in de opstel- en rangeersporen onderaan ...
Is er wat betreft functionaliteit verschil, voordeel- of nadeel?

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #62 Gepost op: 10 September 2010, 23:28:48 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D
Jeroen

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #63 Gepost op: 11 September 2010, 07:23:55 »
En waarom bij je schuine sporen in het midden ook aan het begin geen driewegwissel toegepast?

Gerard

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #64 Gepost op: 11 September 2010, 18:49:02 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D

Jazeker wel  (y)
Zitten er wissels in mijn plan die eigenlijk overbodig zijn?
Effe serieus ... de 3wissels in de 3 opstelsporen links onder zou weg kunnen als je er vanuit gaat dat er ten allertijde een rangeerloc aanwezig is op het werkplaatsdepot toch?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #65 Gepost op: 11 September 2010, 19:09:02 »
Jazeker wel  (y)


Dat blijkt  ;D

Het is jouw baan, mij persoonlijk liggen er teveel wissels in, zeker gezien de afmeting van 3 * 1, 50? Je wilt veel opstel ruimte maar door de vele wissels snoep je wel veel van die opstel ruimte af. Maar dit is mijn mening.

Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #66 Gepost op: 11 September 2010, 19:11:33 »
Dat gevoel heb ik ook dat er teveel wissels in liggen, daarom laat ik de driewegwissel in de opstelsporen lings onder vervallen ...
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #67 Gepost op: 11 September 2010, 19:14:21 »
Nog een vraagje .......
Stel dat ik de bochten van de hoofdsporen wil maken van Roco geoline R4 en flexrail voor R5, zijn de bochtwissels R3/R4 die erin zitten dan wel nog toepasbaar?

Marco
« Laatst bewerkt op: 11 September 2010, 20:13:27 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #68 Gepost op: 11 September 2010, 20:59:37 »
Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit mogelijk is?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #69 Gepost op: 11 September 2010, 22:48:21 »
niemand?  :-[
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Industricht 1:87
« Reactie #70 Gepost op: 11 September 2010, 23:01:03 »
Hallo Railjet,

Helaas kan ik je dit antwoord zo even niet geven maar op onderstaande link zal er wel iemand zijn dit dat denk ik kan beantwoorden. succes met je baan.

Groet A3   8)

http://www.dutchroco.nl
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #71 Gepost op: 12 September 2010, 00:04:12 »
ik denk het wel je zal alleen zelf wel bepaalde stukken op maat moeten maken. met flex rail kom je heel ver. Spreek van ervaring op de baan van me pa heb ik ook veel met fex gewerkt om bepaalde wissel construties te kunnen maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8859
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Industricht 1:87
« Reactie #72 Gepost op: 12 September 2010, 11:22:17 »
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Persoonlijk gezien gaat mijn voorkeur naar dit baanplan. Die driewegwissels zijn (op schaal en in het echt) behoorlijk duur. En daardoor weinig toegepast. Overigens zou ik de verbinding tussen spoor 5 en 6 ook weglaten. Zo creëer je meer opstellengte voor je treinen.
Je vraag betreft de bochtwissels, ik denk dat Reinder daar wel een passend antwoord op heeft gegeven. Met Flex rails kan je een boel oplosssen.

Groetjes,
Michel

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #73 Gepost op: 12 September 2010, 11:53:54 »
@Michel
En de verbinding tussen spoor 4 en 5 handhaven?
Belangrijker is of de standaard bochtwissels R3/R4 ook toegepast kunnen worden in R4/R5 bocht?!
« Laatst bewerkt op: 12 September 2010, 12:23:26 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #74 Gepost op: 12 September 2010, 13:39:26 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.




Kritiek geven op iemand zijn baanplan vind ik niet kies, ik bedoel wie ben ik om jou kritiek te geven of af te zeiken. Dus doe je eigen plan, uiteindelijk is het jou baan en ben jij de ceo van je spoor bedrijf.

maar:

Al die omloop sporen zijn overbodig, zelfs als je maar een loc hebt.
scheelt je heel veel trein lengte en geeft rust.
(jij kan al vier keer van spoor wisselen in dat ovaaltje)

maak aan beide lange zijdes een kopstation en ga rotzooi van de ene, naar het andere station rijden. Maak eventueel een verstopte rond rij mogelijkheid door een 'leeg in vol uit' stukje industrie. Een rondrij  ovaaltje is ook altijd makkelijk om te testen.

geef je trein bewegingen zin. Laat koelwagens van een uit een vissers haventje naar een kattevoer fabriek rijden etc etc.