Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Wat was jullie allereerste loc? door gdh
Vandaag om 11:11:04
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 10:38:44
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Ben
Vandaag om 10:23:07
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vreemd probleem door Frank 123
Vandaag om 07:46:16
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Erwin 054
03 August 2025, 23:57:10
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
Tentoonstelling: Liefs uit Roosendaal door Rsd1000
03 August 2025, 20:33:08
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29048 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #60 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:44 »
Je bedoelt naar links?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #61 Gepost op: 10 September 2010, 21:51:10 »

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]




Twee driewegwissels geplaatst ipv linkse en rechtse wissel in de opstel- en rangeersporen onderaan ...
Is er wat betreft functionaliteit verschil, voordeel- of nadeel?

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #62 Gepost op: 10 September 2010, 23:28:48 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D
Jeroen

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #63 Gepost op: 11 September 2010, 07:23:55 »
En waarom bij je schuine sporen in het midden ook aan het begin geen driewegwissel toegepast?

Gerard

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #64 Gepost op: 11 September 2010, 18:49:02 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D

Jazeker wel  (y)
Zitten er wissels in mijn plan die eigenlijk overbodig zijn?
Effe serieus ... de 3wissels in de 3 opstelsporen links onder zou weg kunnen als je er vanuit gaat dat er ten allertijde een rangeerloc aanwezig is op het werkplaatsdepot toch?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #65 Gepost op: 11 September 2010, 19:09:02 »
Jazeker wel  (y)


Dat blijkt  ;D

Het is jouw baan, mij persoonlijk liggen er teveel wissels in, zeker gezien de afmeting van 3 * 1, 50? Je wilt veel opstel ruimte maar door de vele wissels snoep je wel veel van die opstel ruimte af. Maar dit is mijn mening.

Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #66 Gepost op: 11 September 2010, 19:11:33 »
Dat gevoel heb ik ook dat er teveel wissels in liggen, daarom laat ik de driewegwissel in de opstelsporen lings onder vervallen ...
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #67 Gepost op: 11 September 2010, 19:14:21 »
Nog een vraagje .......
Stel dat ik de bochten van de hoofdsporen wil maken van Roco geoline R4 en flexrail voor R5, zijn de bochtwissels R3/R4 die erin zitten dan wel nog toepasbaar?

Marco
« Laatst bewerkt op: 11 September 2010, 20:13:27 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #68 Gepost op: 11 September 2010, 20:59:37 »
Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit mogelijk is?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #69 Gepost op: 11 September 2010, 22:48:21 »
niemand?  :-[
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Industricht 1:87
« Reactie #70 Gepost op: 11 September 2010, 23:01:03 »
Hallo Railjet,

Helaas kan ik je dit antwoord zo even niet geven maar op onderstaande link zal er wel iemand zijn dit dat denk ik kan beantwoorden. succes met je baan.

Groet A3   8)

http://www.dutchroco.nl
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #71 Gepost op: 12 September 2010, 00:04:12 »
ik denk het wel je zal alleen zelf wel bepaalde stukken op maat moeten maken. met flex rail kom je heel ver. Spreek van ervaring op de baan van me pa heb ik ook veel met fex gewerkt om bepaalde wissel construties te kunnen maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8859
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Industricht 1:87
« Reactie #72 Gepost op: 12 September 2010, 11:22:17 »
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Persoonlijk gezien gaat mijn voorkeur naar dit baanplan. Die driewegwissels zijn (op schaal en in het echt) behoorlijk duur. En daardoor weinig toegepast. Overigens zou ik de verbinding tussen spoor 5 en 6 ook weglaten. Zo creëer je meer opstellengte voor je treinen.
Je vraag betreft de bochtwissels, ik denk dat Reinder daar wel een passend antwoord op heeft gegeven. Met Flex rails kan je een boel oplosssen.

Groetjes,
Michel

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #73 Gepost op: 12 September 2010, 11:53:54 »
@Michel
En de verbinding tussen spoor 4 en 5 handhaven?
Belangrijker is of de standaard bochtwissels R3/R4 ook toegepast kunnen worden in R4/R5 bocht?!
« Laatst bewerkt op: 12 September 2010, 12:23:26 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1194
Re:Industricht 1:87
« Reactie #74 Gepost op: 12 September 2010, 13:39:26 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.




Kritiek geven op iemand zijn baanplan vind ik niet kies, ik bedoel wie ben ik om jou kritiek te geven of af te zeiken. Dus doe je eigen plan, uiteindelijk is het jou baan en ben jij de ceo van je spoor bedrijf.

maar:

Al die omloop sporen zijn overbodig, zelfs als je maar een loc hebt.
scheelt je heel veel trein lengte en geeft rust.
(jij kan al vier keer van spoor wisselen in dat ovaaltje)

maak aan beide lange zijdes een kopstation en ga rotzooi van de ene, naar het andere station rijden. Maak eventueel een verstopte rond rij mogelijkheid door een 'leeg in vol uit' stukje industrie. Een rondrij  ovaaltje is ook altijd makkelijk om te testen.

geef je trein bewegingen zin. Laat koelwagens van een uit een vissers haventje naar een kattevoer fabriek rijden etc etc.