Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Raadplaatje door Klaas Zondervan
Vandaag om 16:20:58
DR4018 power on fenomeen door Frankh0
Vandaag om 16:17:28
Aachenau West door wob
Vandaag om 15:59:48
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 15:52:14
Probleem met inloggen iTrain Forum door Robvl
Vandaag om 15:51:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Forever Rocofan
Vandaag om 15:50:15
Bahnstrecke 5867 door wob
Vandaag om 15:50:11
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
Vandaag om 15:45:26
Bf Kibronn door Benelux795
Vandaag om 15:44:12
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Marty
Vandaag om 15:43:13
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 15:31:25
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 14:58:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 13:10:34
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 11:40:15
NS Postrijtuigen door 1200blauw
Vandaag om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:21:37
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 09:30:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 09:12:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 08:10:44
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29819 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #60 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:44 »
Je bedoelt naar links?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #61 Gepost op: 10 September 2010, 21:51:10 »

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]




Twee driewegwissels geplaatst ipv linkse en rechtse wissel in de opstel- en rangeersporen onderaan ...
Is er wat betreft functionaliteit verschil, voordeel- of nadeel?

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Industricht 1:87
« Reactie #62 Gepost op: 10 September 2010, 23:28:48 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D
Jeroen

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #63 Gepost op: 11 September 2010, 07:23:55 »
En waarom bij je schuine sporen in het midden ook aan het begin geen driewegwissel toegepast?

Gerard

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #64 Gepost op: 11 September 2010, 18:49:02 »
Of:



Vraagje en hoop dat je de humor er van inziet: Houd je van wissels?  :P ::) ;D ;D ;D

Jazeker wel  (y)
Zitten er wissels in mijn plan die eigenlijk overbodig zijn?
Effe serieus ... de 3wissels in de 3 opstelsporen links onder zou weg kunnen als je er vanuit gaat dat er ten allertijde een rangeerloc aanwezig is op het werkplaatsdepot toch?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Industricht 1:87
« Reactie #65 Gepost op: 11 September 2010, 19:09:02 »
Jazeker wel  (y)


Dat blijkt  ;D

Het is jouw baan, mij persoonlijk liggen er teveel wissels in, zeker gezien de afmeting van 3 * 1, 50? Je wilt veel opstel ruimte maar door de vele wissels snoep je wel veel van die opstel ruimte af. Maar dit is mijn mening.

Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #66 Gepost op: 11 September 2010, 19:11:33 »
Dat gevoel heb ik ook dat er teveel wissels in liggen, daarom laat ik de driewegwissel in de opstelsporen lings onder vervallen ...
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #67 Gepost op: 11 September 2010, 19:14:21 »
Nog een vraagje .......
Stel dat ik de bochten van de hoofdsporen wil maken van Roco geoline R4 en flexrail voor R5, zijn de bochtwissels R3/R4 die erin zitten dan wel nog toepasbaar?

Marco
« Laatst bewerkt op: 11 September 2010, 20:13:27 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #68 Gepost op: 11 September 2010, 20:59:37 »
Heeft iemand hier ervaring mee of weet of dit mogelijk is?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #69 Gepost op: 11 September 2010, 22:48:21 »
niemand?  :-[
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

A3

  • Offline Offline
  • Berichten: 184
Re:Industricht 1:87
« Reactie #70 Gepost op: 11 September 2010, 23:01:03 »
Hallo Railjet,

Helaas kan ik je dit antwoord zo even niet geven maar op onderstaande link zal er wel iemand zijn dit dat denk ik kan beantwoorden. succes met je baan.

Groet A3   8)

http://www.dutchroco.nl
H0, Mr-Direct, Piko-A, 2-rail, Marklin Delta-control, Roco Multimaus s88XpressNetLi

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #71 Gepost op: 12 September 2010, 00:04:12 »
ik denk het wel je zal alleen zelf wel bepaalde stukken op maat moeten maken. met flex rail kom je heel ver. Spreek van ervaring op de baan van me pa heb ik ook veel met fex gewerkt om bepaalde wissel construties te kunnen maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8946
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:Industricht 1:87
« Reactie #72 Gepost op: 12 September 2010, 11:22:17 »
url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Persoonlijk gezien gaat mijn voorkeur naar dit baanplan. Die driewegwissels zijn (op schaal en in het echt) behoorlijk duur. En daardoor weinig toegepast. Overigens zou ik de verbinding tussen spoor 5 en 6 ook weglaten. Zo creëer je meer opstellengte voor je treinen.
Je vraag betreft de bochtwissels, ik denk dat Reinder daar wel een passend antwoord op heeft gegeven. Met Flex rails kan je een boel oplosssen.

Groetjes,
Michel

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #73 Gepost op: 12 September 2010, 11:53:54 »
@Michel
En de verbinding tussen spoor 4 en 5 handhaven?
Belangrijker is of de standaard bochtwissels R3/R4 ook toegepast kunnen worden in R4/R5 bocht?!
« Laatst bewerkt op: 12 September 2010, 12:23:26 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Mark D.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1217
Re:Industricht 1:87
« Reactie #74 Gepost op: 12 September 2010, 13:39:26 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.




Kritiek geven op iemand zijn baanplan vind ik niet kies, ik bedoel wie ben ik om jou kritiek te geven of af te zeiken. Dus doe je eigen plan, uiteindelijk is het jou baan en ben jij de ceo van je spoor bedrijf.

maar:

Al die omloop sporen zijn overbodig, zelfs als je maar een loc hebt.
scheelt je heel veel trein lengte en geeft rust.
(jij kan al vier keer van spoor wisselen in dat ovaaltje)

maak aan beide lange zijdes een kopstation en ga rotzooi van de ene, naar het andere station rijden. Maak eventueel een verstopte rond rij mogelijkheid door een 'leeg in vol uit' stukje industrie. Een rondrij  ovaaltje is ook altijd makkelijk om te testen.

geef je trein bewegingen zin. Laat koelwagens van een uit een vissers haventje naar een kattevoer fabriek rijden etc etc.