Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door DJV
Vandaag om 15:27:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door martijnhaman
Vandaag om 15:26:12
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 15:24:33
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 15:08:38
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 15:04:02
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 14:58:40
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:57:36
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door Ludovic
Vandaag om 14:43:03
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door mass am see
Vandaag om 14:37:17
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 13:56:04
Rondom Charlois door Krazy Dre
Vandaag om 13:47:05
Overstap naar HTM door GerardvV
Vandaag om 13:45:25
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 13:36:13
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 13:18:58
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 13:10:34
NS-1000 in spoor-1 door edwin1974
Vandaag om 12:55:56
Revier Rheinbrenner (H0) door DJV
Vandaag om 12:51:10
Fleischmann 1306 O&K op Piko Spoor met bedding door Modeltreinmulder
Vandaag om 12:49:14
DR4018 power on fenomeen door Bert_Apd
Vandaag om 12:30:02
Molenbaan (werktitel) door Valentijn
Vandaag om 12:12:51
Stub switches door Hans1963
Vandaag om 11:46:37
Opnieuw : schakelrail marklin en spoorwegovergang Viessmann door Aartoscar
Vandaag om 11:40:15
NS Postrijtuigen door 1200blauw
Vandaag om 10:53:38
Nieuw huis, nieuwe baan door Krazy Dre
Vandaag om 10:21:37
Probleem met inloggen iTrain Forum door Modeltreinmulder
Vandaag om 10:21:35
Frans loodsje et cetera door Noordernet
Vandaag om 09:30:33
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 09:12:38
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Arjen52
Vandaag om 08:10:44
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
15 November 2025, 23:55:30
Lichtbeeld Hondekop met proefsnor L omgekeerd L of 2 gele? door ikbener
15 November 2025, 23:26:54
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29759 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #45 Gepost op: 09 September 2010, 16:05:27 »
Ik laat de wissel linksboven toch gehandhaafd ...
Wachtspoor t.b.v. containertreinen in het rood getekend.
Waar het wachtspoor het toegangsspoor naar de terminal raakt komt een engelsman.
Is het mooier of functioneler om het wachtspoor aan de linkerzijde te koppelen aan de hoofdbaan?

Marco.



Advies, tips?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #46 Gepost op: 09 September 2010, 17:27:20 »
heb effe je foto gepakt en even wat er opgekladert om het 1 en ander te laten zien.



de gele lijn recht moet je zien als een uitloop spoor. Zodat je er zonder op de hoofdbaan hoeft te komen wagons kunt verzetten. Kun je de treinen op de hoofdbaan gewoon laten lopen. En die andere gele lijn spreekt denk ik voor zichzelf ik zou dat spoor wat langer maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #47 Gepost op: 09 September 2010, 21:21:14 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #48 Gepost op: 09 September 2010, 22:36:13 »

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #49 Gepost op: 09 September 2010, 22:39:44 »
Ik ben van plan om nog twee wissels te plaatsen in de 3 opstelsporen onder het perron voor de regiotrein.
De locs kunnen dan omlopen ...

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #50 Gepost op: 10 September 2010, 10:08:18 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.

Dus is mn baanplan nog niet helemaal definitief!  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 11:29:46 door Bob Rodenburg. Reden: Liever geen foto\'s mee quoten als het niet echt nodig is »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Industricht 1:87
« Reactie #51 Gepost op: 10 September 2010, 12:25:38 »
Ik heb geen op- en/of aanmerkingen op het sporenplan, wel op de mogelijke aankleding. Eigenlijk meer een vraag.
Ga je jouw baan nog opdelen d.m.v een viewblock zodat lijkt alsof je 2 banen hebt en niet in 1 oogopslag alles ziet?
Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #52 Gepost op: 10 September 2010, 15:13:59 »
Ik heb geen op- en/of aanmerkingen op het sporenplan, wel op de mogelijke aankleding. Eigenlijk meer een vraag.
Ga je jouw baan nog opdelen d.m.v een viewblock zodat lijkt alsof je 2 banen hebt en niet in 1 oogopslag alles ziet?

Dan is mijn tegenvraag ... hoe bedoel je dat en hoe kan je zoiets realiseren?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Industricht 1:87
« Reactie #53 Gepost op: 10 September 2010, 16:34:38 »
Je brengt over de volle breedte van de baan een achtergrond aan in het midden zodat je niet de hele baan in 1  keer kunt zien.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8618
Re:Industricht 1:87
« Reactie #54 Gepost op: 10 September 2010, 17:07:51 »
Ja, zoals Han zegt,

Je kunt bijvoorbeeld een heuvel maken of je plaatst een achtergrond,

Als voorbeeldje jouw baanplan met een groene lijn waar je zo'n viewblock kunt plaatsen. De exacte locatie laat ik aan jouw over:





Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #55 Gepost op: 10 September 2010, 19:13:57 »
Ja, zoals Han zegt,

Je kunt bijvoorbeeld een heuvel maken of je plaatst een achtergrond,

Als voorbeeldje jouw baanplan met een groene lijn waar je zo'n viewblock kunt plaatsen. De exacte locatie laat ik aan jouw over:






Ik zat al te denken aan een grondwal die aangeplant is met grote bomen en onderbeplanting ...

« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 19:31:07 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #56 Gepost op: 10 September 2010, 19:17:37 »
Zie hier mijn aangepaste baanplan ...
Toegevoegd zijn twee wissels in de opstelsporen achter het perron regiotrein.
Al moet ik zeggen dat ik de opstelsporen zonder wissels ook mooi en "rustig" vindt.
Jullie visie?

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #57 Gepost op: 10 September 2010, 20:04:26 »

Waae voor gebruik je in je middelste spoor geen 3weg wissel?

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #58 Gepost op: 10 September 2010, 20:49:04 »
Waae voor gebruik je in je middelste spoor geen 3weg wissel?

Mvg
Reinder


Zie hier mijn aanpassing :

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #59 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:07 »

Je kan de wissels nog wel 1 spoor lengte naar achter doen. Zo blijft er meer lengte over om op te stellen.

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers