Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Dordrechtse Dwarsliggerwagens door marco
Vandaag om 19:16:30
Bahnstrecke 5867 door Eric v C
Vandaag om 19:16:10
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Vreemd probleem door spock
Vandaag om 18:53:02
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 18:49:49
Aachenau West door Overet
Vandaag om 18:47:36
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Daan de leeuw
Vandaag om 17:40:18
Prestige Models : ervaringen door willyTEE
Vandaag om 16:58:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 16:56:48
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door Rob Ellerman
Vandaag om 16:22:52
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 16:05:18
Roco 1100 verwijderen koppeling nem schacht door Dick55
Vandaag om 15:44:02
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
Vandaag om 14:40:16
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 14:39:19
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ronald Halma
Vandaag om 14:38:13
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Ferdinand Bogman
Vandaag om 14:37:17
Camp 3 door Ronald Halma
Vandaag om 14:35:52
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door Scratchbuilt
Vandaag om 14:27:09
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:07:16
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 13:51:41
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 13:39:42
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:22:20
DE II van DKM opnieuw bedraden. door paazhaas
Vandaag om 13:04:47
Heroplage Artitec Plan W? door André82
Vandaag om 12:33:36
Wat was jullie allereerste loc? door bellejt
Vandaag om 12:33:26
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 12:26:30
USA-sampler met Amtrak, april/mei 2008 door jerdenberg
Vandaag om 12:13:23
  

Auteur Topic: Industricht 1:87  (gelezen 29081 keer)

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #45 Gepost op: 09 September 2010, 16:05:27 »
Ik laat de wissel linksboven toch gehandhaafd ...
Wachtspoor t.b.v. containertreinen in het rood getekend.
Waar het wachtspoor het toegangsspoor naar de terminal raakt komt een engelsman.
Is het mooier of functioneler om het wachtspoor aan de linkerzijde te koppelen aan de hoofdbaan?

Marco.



Advies, tips?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #46 Gepost op: 09 September 2010, 17:27:20 »
heb effe je foto gepakt en even wat er opgekladert om het 1 en ander te laten zien.



de gele lijn recht moet je zien als een uitloop spoor. Zodat je er zonder op de hoofdbaan hoeft te komen wagons kunt verzetten. Kun je de treinen op de hoofdbaan gewoon laten lopen. En die andere gele lijn spreekt denk ik voor zichzelf ik zou dat spoor wat langer maken

mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #47 Gepost op: 09 September 2010, 21:21:14 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Industricht 1:87
« Reactie #48 Gepost op: 09 September 2010, 22:36:13 »

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #49 Gepost op: 09 September 2010, 22:39:44 »
Ik ben van plan om nog twee wissels te plaatsen in de 3 opstelsporen onder het perron voor de regiotrein.
De locs kunnen dan omlopen ...

Marco.
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #50 Gepost op: 10 September 2010, 10:08:18 »
Zie hier het definitief plan ... of er moeten hele goede tips/adviezen komen  ;D
Ben benieuwd naar jullie reacties!

Marco.

Dus is mn baanplan nog niet helemaal definitief!  ;)
« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 11:29:46 door Bob Rodenburg. Reden: Liever geen foto\'s mee quoten als het niet echt nodig is »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #51 Gepost op: 10 September 2010, 12:25:38 »
Ik heb geen op- en/of aanmerkingen op het sporenplan, wel op de mogelijke aankleding. Eigenlijk meer een vraag.
Ga je jouw baan nog opdelen d.m.v een viewblock zodat lijkt alsof je 2 banen hebt en niet in 1 oogopslag alles ziet?
Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #52 Gepost op: 10 September 2010, 15:13:59 »
Ik heb geen op- en/of aanmerkingen op het sporenplan, wel op de mogelijke aankleding. Eigenlijk meer een vraag.
Ga je jouw baan nog opdelen d.m.v een viewblock zodat lijkt alsof je 2 banen hebt en niet in 1 oogopslag alles ziet?

Dan is mijn tegenvraag ... hoe bedoel je dat en hoe kan je zoiets realiseren?
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re:Industricht 1:87
« Reactie #53 Gepost op: 10 September 2010, 16:34:38 »
Je brengt over de volle breedte van de baan een achtergrond aan in het midden zodat je niet de hele baan in 1  keer kunt zien.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8597
Re:Industricht 1:87
« Reactie #54 Gepost op: 10 September 2010, 17:07:51 »
Ja, zoals Han zegt,

Je kunt bijvoorbeeld een heuvel maken of je plaatst een achtergrond,

Als voorbeeldje jouw baanplan met een groene lijn waar je zo'n viewblock kunt plaatsen. De exacte locatie laat ik aan jouw over:





Jeroen

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #55 Gepost op: 10 September 2010, 19:13:57 »
Ja, zoals Han zegt,

Je kunt bijvoorbeeld een heuvel maken of je plaatst een achtergrond,

Als voorbeeldje jouw baanplan met een groene lijn waar je zo'n viewblock kunt plaatsen. De exacte locatie laat ik aan jouw over:






Ik zat al te denken aan een grondwal die aangeplant is met grote bomen en onderbeplanting ...

« Laatst bewerkt op: 10 September 2010, 19:31:07 door Railjet »
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #56 Gepost op: 10 September 2010, 19:17:37 »
Zie hier mijn aangepaste baanplan ...
Toegevoegd zijn twee wissels in de opstelsporen achter het perron regiotrein.
Al moet ik zeggen dat ik de opstelsporen zonder wissels ook mooi en "rustig" vindt.
Jullie visie?

url=https://images.beneluxspoor.net/bnls/BAANPLAN_INDUSTRICHT_2.jpg][/url]
Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #57 Gepost op: 10 September 2010, 20:04:26 »

Waae voor gebruik je in je middelste spoor geen 3weg wissel?

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers

M@rco

  • Offline Offline
  • Berichten: 851
Re:Industricht 1:87
« Reactie #58 Gepost op: 10 September 2010, 20:49:04 »
Waae voor gebruik je in je middelste spoor geen 3weg wissel?

Mvg
Reinder


Zie hier mijn aanpassing :

Met vriendelijke spoorse groeten,

M@rco.

r.hoolsema

  • Offline Offline
  • Berichten: 161
Re:Industricht 1:87
« Reactie #59 Gepost op: 10 September 2010, 20:52:07 »

Je kan de wissels nog wel 1 spoor lengte naar achter doen. Zo blijft er meer lengte over om op te stellen.

Mvg
Reinder
MÄRKLIN Door zijn technische perfectie. Het meest ideale fabrikaat voor fijnproevers