Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Karben
Vandaag om 13:29:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bellejt
Vandaag om 13:27:05
MB-module: "Charleroi Route de Mons" door Marc tramt
Vandaag om 13:11:18
Raadplaatje door Lars Smelter
Vandaag om 13:08:26
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 12:33:15
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:25:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 12:15:48
Piko NS 5/600 Hippel 2025 door Spoor010
Vandaag om 12:04:25
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:29:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
Vandaag om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing door Henk Veenstra
Vandaag om 10:36:45
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Basilicum
Vandaag om 10:20:28
rode multimaus defect door Sikko
Vandaag om 10:13:20
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door MOVisser
Vandaag om 09:55:15
Mijnbouw Indonesiƫ door MOVisser
Vandaag om 09:53:05
Modelspoorbaan van Einte door MOVisser
Vandaag om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:46:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik Mijd
Vandaag om 08:16:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 07:44:40
Acme nieuwe ICNG door Jeroen Water
Vandaag om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:00:06
Piko 2025 door Duikeend
Vandaag om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2) door Ronald Halma
Vandaag om 00:47:20
Roco wagon openen door AP3737
01 October 2025, 23:29:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III door wob
01 October 2025, 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity' door Rob Ellerman
01 October 2025, 22:05:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
01 October 2025, 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00 door Eelco Storm
01 October 2025, 19:26:20
US diorama in H0 door cor_b
01 October 2025, 19:08:50
  

Auteur Topic: Nederlands baanplan nog zonder naam  (gelezen 4769 keer)

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #15 Gepost op: 27 August 2010, 22:31:55 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #16 Gepost op: 27 August 2010, 23:33:08 »
Hoi Mark,

Ik ben even bezig geweest met een acht die een beetje uitgerekt wordt.
Kijk maar wat je dus al kan doen met de ruimte die je hebt.
De twee lussen liggen onder het zichtbare niveau, ik heb geprobeerd er de hoogte erbij te zetten voorzover het lukte.

Op de lange rechte baan die van rechtsboven naar links onder loopt zou je je station kunnen bouwen. Met uitbreidingen naar een rangeer enz.


GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #17 Gepost op: 27 August 2010, 23:54:59 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Even oefenen, een goed (Roco) zaagje of een Dremel (achtig ding), en je hebt het zo onder de knie. Niet laten tegenhouden door onbekendheid. Ik werk zelf met Tillig Elite flex rails en niets anders. Geweldig spul!

@Paul: leuk baanplan!

Gerard

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #18 Gepost op: 28 August 2010, 10:53:28 »
Dat is inderdaad een leuk baanplan, maar ik weet niet of dit baanplan wel goed bij het thema past. Waar het mij ook wel om gaat is dat ik ook ergens treinen in een schaduwstation neer kan zetten en het dus niet een ronde is waar een trein wat overheen rijdt en die dan geheel in het zicht ligt, want dan ziet het geheel er toch best doelloos uit vind ik. Ook is het gemakkelijker om krappe bochten uit het zicht te houden. Ook is het belangrijk dat het allemaal nog te demonteren is, dus ik moet de tafel ook nog opdelen in meerdere stukken.
« Laatst bewerkt op: 29 August 2010, 16:18:39 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #19 Gepost op: 29 August 2010, 16:14:49 »
Ik heb nu dit baanplan in gedachten:

Alles dat binnen de rode `tunnelingangen` ligt is buiten het zicht. Het bruine spoor is de helling naar het lagergelegen station, met de gele sporen. Het perron komt dan tussen die 2 kopsporen te liggen.

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #20 Gepost op: 03 September 2010, 12:37:52 »
Hoi Mark,

Het ziet er wel leuk uit, maar ben bang dat je er snel op uitgekeken raakt  ;). Ik heb zelf een soortgelijk ontwerp gehad en dat heb ik vrij snel weer afgebroken.. Het begon namelijk erg snel te vervelen  ;)

Ik weet niet wat je er nu precies mee wilt.. Wilde je nu ook met goederen gaan rijden? Of alleen passagiers?
De opstelsporen die je nu hebt liggen zijn allemaal vrij kort, je zal dus nooit met lange treinen kunnen rijden, maar als je dat niet wilt zijn deze lengtes prima.

Alleen die kopsporen dienen als een kopstation toch? De sporen erboven zijn voor een paradebaan?

Misschien kun je een hondenbot ontwerp maken, maar meestal neemt dat ook nog wel aardig wat ruimte in beslag volgens mij.. ::)

Greetz Johan

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #21 Gepost op: 07 September 2010, 20:44:02 »
De sporen die geel zijn liggen op een lager niveau, en daar is ook het kopstation. De sporen daarboven zijn dus bedoeld als paradebaan.

Ik zou toch wel graag met langere (goederen)treinen willen rijden, maar ik denk dat het niet anders kan dan dit. Ik heb ook al aan het hondenbot-ontwerp gedacht, maar daar zie ik om 3 redenen tegenop:

1: Het neemt te veel ruimte in beslag.
2: Het zal lastig zijn om die lussen op een realistische manier in het landschap te verwerken (maar het moet toch mogelijk zijn).
3: Bij zo'n keerlus komt (vrijwel) meteen weer dezelfde trein terug, maar dan de andere kant op rijdend. Op deze manier zal het geheel er daardoor behoorlijk doelloos uitzien (vind ik dan).