Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)treinfoto's door Alewijn
Vandaag om 16:44:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 16:29:58
US diorama in H0 door Jelmer
Vandaag om 16:28:22
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 16:16:09
BR 54 Minitrix problemen. door Michaël dB
Vandaag om 16:09:00
🎅 20 december 2025 | Roosendaal in het donker 🎄 door Rsd1000
Vandaag om 16:06:38
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:51:07
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 15:27:01
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:27:32
Onderdelen gezocht voor de Fleischmann Piccolo BR38 door Gabriël Bergsma
Vandaag om 14:04:05
Station Steenwijk poging 2 door FredD
Vandaag om 14:03:26
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 13:46:41
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door Deetrein
Vandaag om 13:10:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
Vandaag om 12:14:13
Modellbau Lingen 2026 door Rieks
Vandaag om 12:02:59
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Ronald Halma
Vandaag om 11:36:29
Piko EUROCITY 2869 traxx door Reinout van Rees
Vandaag om 09:53:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Theo Mol
Vandaag om 09:42:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:41:38
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 09:39:52
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 09:04:32
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
Vandaag om 09:02:11
Contact gegevens Roco NL door Luc2000
Vandaag om 08:22:56
Spoor- en tramweg parafernalia door spoorijzer
Vandaag om 07:46:48
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
Vandaag om 01:42:05
Goede wensen voor 2026 door Ronald69
Vandaag om 00:18:24
Toon hier je (model)TRAM foto's. door GerardvV
18 December 2025, 22:43:11
diorama, voor lange treinen. door Mark D.
18 December 2025, 22:18:05
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
18 December 2025, 21:39:59
Resin kits best met of zonder grondlaag door Sikko
18 December 2025, 20:52:29
  

Auteur Topic: Nederlands baanplan nog zonder naam  (gelezen 4854 keer)

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #15 Gepost op: 27 August 2010, 22:31:55 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Overlord

  • Offline Offline
  • Berichten: 1583
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #16 Gepost op: 27 August 2010, 23:33:08 »
Hoi Mark,

Ik ben even bezig geweest met een acht die een beetje uitgerekt wordt.
Kijk maar wat je dus al kan doen met de ruimte die je hebt.
De twee lussen liggen onder het zichtbare niveau, ik heb geprobeerd er de hoogte erbij te zetten voorzover het lukte.

Op de lange rechte baan die van rechtsboven naar links onder loopt zou je je station kunnen bouwen. Met uitbreidingen naar een rangeer enz.


GW

  • Offline Offline
  • Berichten: 3056
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #17 Gepost op: 27 August 2010, 23:54:59 »
Ik kan inderdaad ook met flexrails werken, dat is ook goedkoper, maar ik zie er toch wel tegenop die dingen aan te leggen, want dat is volgens mij toch wel een stuk lastiger...

Even oefenen, een goed (Roco) zaagje of een Dremel (achtig ding), en je hebt het zo onder de knie. Niet laten tegenhouden door onbekendheid. Ik werk zelf met Tillig Elite flex rails en niets anders. Geweldig spul!

@Paul: leuk baanplan!

Gerard

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #18 Gepost op: 28 August 2010, 10:53:28 »
Dat is inderdaad een leuk baanplan, maar ik weet niet of dit baanplan wel goed bij het thema past. Waar het mij ook wel om gaat is dat ik ook ergens treinen in een schaduwstation neer kan zetten en het dus niet een ronde is waar een trein wat overheen rijdt en die dan geheel in het zicht ligt, want dan ziet het geheel er toch best doelloos uit vind ik. Ook is het gemakkelijker om krappe bochten uit het zicht te houden. Ook is het belangrijk dat het allemaal nog te demonteren is, dus ik moet de tafel ook nog opdelen in meerdere stukken.
« Laatst bewerkt op: 29 August 2010, 16:18:39 door Remco Poppen. Reden: Onnodige quote »

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #19 Gepost op: 29 August 2010, 16:14:49 »
Ik heb nu dit baanplan in gedachten:

Alles dat binnen de rode `tunnelingangen` ligt is buiten het zicht. Het bruine spoor is de helling naar het lagergelegen station, met de gele sporen. Het perron komt dan tussen die 2 kopsporen te liggen.

Johan Keuterink

  • Bouw Welgelegen vordert gestaag!
  • Offline Offline
  • Berichten: 856
  • Tijdperk III
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #20 Gepost op: 03 September 2010, 12:37:52 »
Hoi Mark,

Het ziet er wel leuk uit, maar ben bang dat je er snel op uitgekeken raakt  ;). Ik heb zelf een soortgelijk ontwerp gehad en dat heb ik vrij snel weer afgebroken.. Het begon namelijk erg snel te vervelen  ;)

Ik weet niet wat je er nu precies mee wilt.. Wilde je nu ook met goederen gaan rijden? Of alleen passagiers?
De opstelsporen die je nu hebt liggen zijn allemaal vrij kort, je zal dus nooit met lange treinen kunnen rijden, maar als je dat niet wilt zijn deze lengtes prima.

Alleen die kopsporen dienen als een kopstation toch? De sporen erboven zijn voor een paradebaan?

Misschien kun je een hondenbot ontwerp maken, maar meestal neemt dat ook nog wel aardig wat ruimte in beslag volgens mij.. ::)

Greetz Johan

Mark94

  • Offline Offline
  • Berichten: 89
    • Mijn toekomstige baan
Re:Nederlands baanplan nog zonder naam
« Reactie #21 Gepost op: 07 September 2010, 20:44:02 »
De sporen die geel zijn liggen op een lager niveau, en daar is ook het kopstation. De sporen daarboven zijn dus bedoeld als paradebaan.

Ik zou toch wel graag met langere (goederen)treinen willen rijden, maar ik denk dat het niet anders kan dan dit. Ik heb ook al aan het hondenbot-ontwerp gedacht, maar daar zie ik om 3 redenen tegenop:

1: Het neemt te veel ruimte in beslag.
2: Het zal lastig zijn om die lussen op een realistische manier in het landschap te verwerken (maar het moet toch mogelijk zijn).
3: Bij zo'n keerlus komt (vrijwel) meteen weer dezelfde trein terug, maar dan de andere kant op rijdend. Op deze manier zal het geheel er daardoor behoorlijk doelloos uitzien (vind ik dan).