Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 01:21:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Jos B.
Vandaag om 00:22:36
20 jaar BNLS door Huup
Vandaag om 00:01:14
AI is (gelukkig) nog niet perfect door Joz
23 June 2025, 23:43:11
Plan E - 2023 oplage door jandcargo
23 June 2025, 23:36:04
Depot + vervolg Vlieringen-2 door Hans Reints
23 June 2025, 23:16:02
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
23 June 2025, 23:03:37
Draadbreuk in draaischijf aandrijving door saskia
23 June 2025, 23:01:56
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
23 June 2025, 22:57:45
lais dcc decoder aan sluiten door Biesje
23 June 2025, 22:25:45
Station Roodeschool door Huup
23 June 2025, 22:16:37
Lichtprintjes NS2400 door patrick
23 June 2025, 21:51:00
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III door bernhard67
23 June 2025, 21:42:38
Raadplaatje door Keska
23 June 2025, 21:41:02
Piko NS1100, materieelbespreking door cor_b
23 June 2025, 21:30:55
Een nieuw begin door dreezy
23 June 2025, 21:23:23
Nahmertaler Kleinbahn door GD
23 June 2025, 21:04:25
Polderbaan(tje) 0,3m2 door GD
23 June 2025, 20:57:54
Rails roestig verven door ruudns
23 June 2025, 19:34:43
Cranicher Altbahn door Arjen52
23 June 2025, 19:21:49
Klein baantje 1200x1200mm door Prutsert
23 June 2025, 19:12:10
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
23 June 2025, 18:44:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
23 June 2025, 17:39:36
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
23 June 2025, 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
23 June 2025, 16:31:44
Railcom zender bouwen door AP3737
23 June 2025, 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
23 June 2025, 16:10:55
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
23 June 2025, 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
23 June 2025, 14:35:23
US diorama in H0 door MOVisser
23 June 2025, 13:19:12
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 141746 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4546
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #690 Gepost op: 13 July 2011, 11:22:00 »
materieeltekort waardoor?

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 604
  • *
    • Flickr
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #691 Gepost op: 13 July 2011, 11:40:33 »
Tsja, geen idee. Mogelijk de aanstaande vervanging bij het VIRM van de GTO door IGBT tractie installatie?
Spoorgroet, Martin

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #692 Gepost op: 13 July 2011, 11:46:04 »
Of de start van DDAR naar DDZ ombouw misschien.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #693 Gepost op: 14 July 2011, 01:01:18 »
Gaat lekker met de 1800 'ers de laatste tijd. 3 Binnen korte tijd verkocht en weer in dienst. (3e nog niet helemaal zeker). Misschien DDM-1 ook weer in dienst. Geweldig! :D (y)

Gr. Rick

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #694 Gepost op: 14 July 2011, 18:52:51 »
Er wordt gefluisterd (alweer) dat DDM-1 dan niet met 1800 zal gaan rijden. Grote kanshebber is dan natuurlijk met een 1700 aan beide uiteinden. We wachten het nog maar even af.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4546
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #695 Gepost op: 14 July 2011, 19:12:52 »
Hoeveel 1700'en staan er dan nu werkloos?

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #696 Gepost op: 14 July 2011, 19:14:54 »
Hoeveel 1700'en staan er dan nu werkloos?

ongeveer 15 loc's

Gr. Iven

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #697 Gepost op: 14 July 2011, 19:30:29 »
Volgens mij staan er officieel twee 1700'en terzijde, waaronder de 1771. Eén 1700 is gesloopt na een brand (1735).
Met vriendelijke groeten, altijd.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #698 Gepost op: 14 July 2011, 19:32:59 »
Wa tgaat NS toch raar met de matrieel om, matrieel die nog best mee kan word gewoon afgeschreven,DDM-1 kan volgens mij best nog wel een aantal jaar mee en de 1800 word gewoon als grofvuil aan de kant geschroven.

Raar beleid en een enorm geld verkwanselerij, een schande
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #699 Gepost op: 14 July 2011, 19:36:18 »
Voor veel geld materieel dat niet meer nodig is op de baan houden, dat is geen geldverkwisting?

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #700 Gepost op: 14 July 2011, 20:14:31 »
Volgens mij staan er officieel twee 1700'en terzijde, waaronder de 1771. Eén 1700 is gesloopt na een brand (1735).

Er staan nu officieel meer loc's terzijde dan de eerste twee die terzijde zijn gegaan. Dit zijn de 1729, 1730, 1731, 1732, 1734, 1737, 1748, 1754, 1755(Verwarmingsloc van Fyra), 1762, 1770, 1771, 1774, 1775 en 1779.
De 1732 en 1779 zijn deze maand nog terzijde gegaan.

Gr. Iven
Er zou eigenlijk ook alweer een topic moeten worden geopend over de voortgang van de 1700.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #701 Gepost op: 14 July 2011, 21:27:20 »
De 1730 heb ik een aantal weken geleden nog in Maastricht gezien. Hij is op eigen kracht van het station Maastricht naar de werkplaats gereden. (Hoe hij in Maastricht is gekomen weet ik niet, hij stond er al toen ik aankwam). Zover ik weet staat hij nu nog steeds bij de werkplaats. De reden hiervan is mij onbekend.

Gr. Rick
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 21:31:09 door Rick 1625 »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2080
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #702 Gepost op: 14 July 2011, 21:42:56 »
De loc staat bij de werkplaats omdat deze daar terzijde is gesteld.

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #703 Gepost op: 14 July 2011, 21:59:58 »
Voor veel geld materieel dat niet meer nodig is op de baan houden, dat is geen geldverkwisting?

Welnee, want een trein in dienst houden is volledig gratis, snap dat dan ::). Daarom kan er ook niet zoiets bestaan als een "onrendabele" zijlijn natuurlijk 8).

Voor de zekerheid: ;D ;D ;D ;).

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #704 Gepost op: 15 July 2011, 07:58:51 »
Ook ik heb een tekst van mijn werkgever zitten lezen waarin weer sprake was van de inzet van DDM. Welk DDM er bedoeld werd is mij niet helemaal duidelijk geworden. DDM-1? Of toch DDM2/3 alias DD-AR? Of misschien wel DDM als algemene term voor een dubbeldekker?
Geen idee, maar hoop doet leven.
Wellicht een leuk idee om van een standaard stam DDM-1 de 1800 te vervangen door een ICR BDs (stikken er toch van) en dan een 1700 tegen de Bvk...
Leuk voor de hobbyisten, geen extra opleiding voor personeel en geen kleine serie afwijkend materieel.

mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!