Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mantua H0 GP20 DCC & sound rijd erg slecht weg door klusser
Vandaag om 22:02:36
Wat was jullie allereerste loc? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 21:43:52
Sfeer op je modelbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:43:25
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:25:07
RhB H0m, Albulisch door Boertje
Vandaag om 21:11:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 21:10:48
De fabriek - Spoor 0 door NS264
Vandaag om 20:43:53
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 20:38:42
Her-(her-)beginnen door meino
Vandaag om 20:21:59
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 20:13:29
ICM 4444 op basis van Marklin 37421 door EN446
Vandaag om 19:35:05
Fleischmann Anna ombouw. door klusser
Vandaag om 19:19:58
Van welk bouwpakket zijn dit onderdelen? door Ferdinand Bogman
Vandaag om 19:15:29
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door dh3201
Vandaag om 18:47:26
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 18:00:40
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 17:23:54
US diorama in H0 door wob
Vandaag om 16:57:23
Aachenau West door wob
Vandaag om 16:54:23
Hoe een Train-O-Matic lokdecoder voorzien van een lang adres ? door Ronaldk
Vandaag om 16:45:57
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 16:44:29
booster vraag door hmmglaser
Vandaag om 16:12:55
Leuke film over spoorwegbouw 1949 door Vislijn
Vandaag om 16:12:02
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 15:06:45
The Summer of 69 door Ronald Halma
Vandaag om 14:22:40
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:31:50
't Boemeltje door Sam
Vandaag om 13:26:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door NS264
Vandaag om 13:22:05
Met welke tang knip je verenstaal? door Montanbahn
Vandaag om 13:14:53
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 12:42:50
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door jan47
Vandaag om 12:41:51
  

Auteur Topic: 1800 nog in dienst?  (gelezen 142672 keer)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #690 Gepost op: 13 July 2011, 11:22:00 »
materieeltekort waardoor?

Taigagaai

  • Offline Offline
  • Berichten: 605
  • *
    • Flickr
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #691 Gepost op: 13 July 2011, 11:40:33 »
Tsja, geen idee. Mogelijk de aanstaande vervanging bij het VIRM van de GTO door IGBT tractie installatie?
Spoorgroet, Martin

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1298
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #692 Gepost op: 13 July 2011, 11:46:04 »
Of de start van DDAR naar DDZ ombouw misschien.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #693 Gepost op: 14 July 2011, 01:01:18 »
Gaat lekker met de 1800 'ers de laatste tijd. 3 Binnen korte tijd verkocht en weer in dienst. (3e nog niet helemaal zeker). Misschien DDM-1 ook weer in dienst. Geweldig! :D (y)

Gr. Rick

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #694 Gepost op: 14 July 2011, 18:52:51 »
Er wordt gefluisterd (alweer) dat DDM-1 dan niet met 1800 zal gaan rijden. Grote kanshebber is dan natuurlijk met een 1700 aan beide uiteinden. We wachten het nog maar even af.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #695 Gepost op: 14 July 2011, 19:12:52 »
Hoeveel 1700'en staan er dan nu werkloos?

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #696 Gepost op: 14 July 2011, 19:14:54 »
Hoeveel 1700'en staan er dan nu werkloos?

ongeveer 15 loc's

Gr. Iven

Duvel

  • Offline Offline
  • Berichten: 446
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #697 Gepost op: 14 July 2011, 19:30:29 »
Volgens mij staan er officieel twee 1700'en terzijde, waaronder de 1771. Eén 1700 is gesloopt na een brand (1735).
Met vriendelijke groeten, altijd.

Meppelspoor

  • Offline Offline
  • Berichten: 1178
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #698 Gepost op: 14 July 2011, 19:32:59 »
Wa tgaat NS toch raar met de matrieel om, matrieel die nog best mee kan word gewoon afgeschreven,DDM-1 kan volgens mij best nog wel een aantal jaar mee en de 1800 word gewoon als grofvuil aan de kant geschroven.

Raar beleid en een enorm geld verkwanselerij, een schande
gr. Petra,  Eric is ziek is nog zieker geworden door corona, is niet meer instaat hier te komen, normaal zitten we samen op de forum.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #699 Gepost op: 14 July 2011, 19:36:18 »
Voor veel geld materieel dat niet meer nodig is op de baan houden, dat is geen geldverkwisting?

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #700 Gepost op: 14 July 2011, 20:14:31 »
Volgens mij staan er officieel twee 1700'en terzijde, waaronder de 1771. Eén 1700 is gesloopt na een brand (1735).

Er staan nu officieel meer loc's terzijde dan de eerste twee die terzijde zijn gegaan. Dit zijn de 1729, 1730, 1731, 1732, 1734, 1737, 1748, 1754, 1755(Verwarmingsloc van Fyra), 1762, 1770, 1771, 1774, 1775 en 1779.
De 1732 en 1779 zijn deze maand nog terzijde gegaan.

Gr. Iven
Er zou eigenlijk ook alweer een topic moeten worden geopend over de voortgang van de 1700.

Rick 91

  • Machinist NS Reizigers
  • Offline Offline
  • Berichten: 1073
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #701 Gepost op: 14 July 2011, 21:27:20 »
De 1730 heb ik een aantal weken geleden nog in Maastricht gezien. Hij is op eigen kracht van het station Maastricht naar de werkplaats gereden. (Hoe hij in Maastricht is gekomen weet ik niet, hij stond er al toen ik aankwam). Zover ik weet staat hij nu nog steeds bij de werkplaats. De reden hiervan is mij onbekend.

Gr. Rick
« Laatst bewerkt op: 14 July 2011, 21:31:09 door Rick 1625 »

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #702 Gepost op: 14 July 2011, 21:42:56 »
De loc staat bij de werkplaats omdat deze daar terzijde is gesteld.

Anoniem

  • Gast
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #703 Gepost op: 14 July 2011, 21:59:58 »
Voor veel geld materieel dat niet meer nodig is op de baan houden, dat is geen geldverkwisting?

Welnee, want een trein in dienst houden is volledig gratis, snap dat dan ::). Daarom kan er ook niet zoiets bestaan als een "onrendabele" zijlijn natuurlijk 8).

Voor de zekerheid: ;D ;D ;D ;).

Sander.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1177
Re:1800 nog in dienst?
« Reactie #704 Gepost op: 15 July 2011, 07:58:51 »
Ook ik heb een tekst van mijn werkgever zitten lezen waarin weer sprake was van de inzet van DDM. Welk DDM er bedoeld werd is mij niet helemaal duidelijk geworden. DDM-1? Of toch DDM2/3 alias DD-AR? Of misschien wel DDM als algemene term voor een dubbeldekker?
Geen idee, maar hoop doet leven.
Wellicht een leuk idee om van een standaard stam DDM-1 de 1800 te vervangen door een ICR BDs (stikken er toch van) en dan een 1700 tegen de Bvk...
Leuk voor de hobbyisten, geen extra opleiding voor personeel en geen kleine serie afwijkend materieel.

mvg

Sander
Een baan als machinist, je weet niet wat je mist!