Hoi!Kijk ook eens op deze website voor je hoogovens-wens voor een baanplan c.q. inspiratie: http://www.forsten-online.de/ ...Geen enkel probleem om meerdere versterkers naast elkaar te plaatsen en op de baan aan te sluiten. Zie ook mijn eerdere reacties in dit draadje. Met 3 Ampère kan je wel tot 6 treinen (reken ongeveer op 0,5 A per locomotief) laten rijden... ligt eraan over er verlichting in de trein zit (lampjes verbruiken meer dan led daar zit ook nog een verschil), verbruik van de motor, enzovoort.... Er zijn ook centrales die een versterker hebben van 4 Ampère.En de keuze voor een systeem.... dat blijft je eigen keuze Groeten Ronald.
Nou, ik rijdt inmiddels jaren digitaal en kan je vertellen dat het analoog rijden met 10 treinen nagenoeg onmogelijk is. Niet geheel maar nagenoeg. Hoe wil je in hemelsnaam 10 treinen op tijd laten stoppen en weer laten optrekken bij stations en zo, hoe regel je de beveiliging bij wissels en kruisingen, zodat je niet binnen de kortste tijd een grote berg treinen op elkaar hebt liggen, ook al hebben ze hun "eigen traject". Relais als beveiliging lijkt mij een slecht plan zeker als je weet dat ze nogal eens blijven "plakken" met alle gevolgen van dien. Als ik al denk aan de hoeveelheid bedrading die je moet gaan leggen voor al die relais e.d. Ook al heb je een hekel aan PC's in dit geval gebruik je hem slechts voor de besturing en beveiliging van de baan, zeker bij grote banen lukt het je nagenoeg niet om alles in goede banen te leiden of wordt het lijden? Wat kosten betreft zullen alleen de aanvangskosten hoger zijn maar ik denk dat het digitaliseren uiteindelijk niet veel meer hoeft te kosten. En v.w.b. de elektronica. Analoog zul je alles weer uit de "oude doos" moeten halen en zoeken, terwijl de digitale kant zo voor het "oprapen" ligt. Ik kan me voorstellen dat het rijden en rommelen met regelaars en panelen leuk lijkt maar hoe wil je al dat leuks op de juiste manier regelen, zonder ongelukken te veroorzaken. Maar het is mijn persoonlijke mening, ik zou er niet (analoog) aan beginnen.