Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3,51° ofzoiets 😉 door Biessendorf
Vandaag om 12:12:40
Oude metalen trafo's gebruiken....... door Biessendorf
Vandaag om 12:10:12
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Rick
Vandaag om 11:59:50
Ridder Gerco van Beelen door Weerd
Vandaag om 11:46:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door spoorijzer
Vandaag om 11:46:00
19 Toen door Rick
Vandaag om 11:38:25
25 jaar geleden door 1200blauw
Vandaag om 11:24:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:39
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 11:11:36
Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 11:08:54
Motorpost ombouwen ? door ronaldvd2000
Vandaag om 10:44:51
Mini baantje `` De visafslag`` door Wim Vink
Vandaag om 10:28:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
Vandaag om 10:27:37
US diorama in H0 door DV modelspoor
Vandaag om 10:14:22
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 10:11:10
Piko A track met bedding past niet door Ronnor
Vandaag om 09:49:07
Laag-Baarlo door spoorijzer
Vandaag om 08:29:37
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 08:07:24
Trafo 1963 TEMSI 202 gemaakt voor 220V. Is er iets om van 230V > 220V te gaan? door HuubvG
Vandaag om 07:40:45
DCCNext, een nieuwe DCC decoder! door bask185
Vandaag om 00:41:29
Schrootplaats door ruudns
26 april 2024, 23:38:00
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Ronald Halma
26 april 2024, 23:25:57
Raadplaatje door Arjen52
26 april 2024, 22:09:50
Station Roodeschool door Torikoos
26 april 2024, 22:07:08
firm ware voor 3 D printer door jerrytrein
26 april 2024, 21:17:24
Bruikbare etsplaten voor NS4000 en NS4700 tenders, en NS slijptrein? door orientexpress
26 april 2024, 21:11:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Biessendorf
26 april 2024, 21:02:48
RhB H0m, Albulisch door Overlast
26 april 2024, 20:21:53
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
26 april 2024, 19:57:45
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
26 april 2024, 19:54:05
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 197297 keer)

ANDREUS

  • Offline Offline
  • Berichten: 324
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #750 Gepost op: 15 februari 2012, 19:17:07 »
@allen

misschien heb ik het gemist, maar waar gaan ze dan rijden?

ohh wat spannend . . . .
ANDREUS

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #751 Gepost op: 15 februari 2012, 19:28:59 »
asd-gvc vv in de daluren,
later asd-lls vv én nog een traject maar die is mij even ontschoten  :P

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3142
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #752 Gepost op: 15 februari 2012, 19:37:40 »
Er komen toch 4delige stammen en 6 delige ?

Hopelijk gaan ze de DDM-1 ook renoveren, weg gooien is zonde!
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #753 Gepost op: 15 februari 2012, 20:25:36 »
Dat is al aardig dichtbij. :o
Misschien wordt hij al gespot. :D

Groetjes.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

Bart spruitje

  • Offline Offline
  • Berichten: 509
    • Noordbeek op Beneluxspoor
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #754 Gepost op: 15 februari 2012, 20:52:23 »

Hopelijk gaan ze de DDM-1 ook renoveren, weg gooien is zonde!

DDM-1 wordt niet gemoderniseerd, in ieder geval niet op de korte termijn (tot 2015) en anders niet in Haarlem. Zal wel gewoon worden gesloopt of verkocht.

Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

mDDM

  • Offline Offline
  • Berichten: 1021
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #755 Gepost op: 15 februari 2012, 21:39:48 »
Ik vind het nog steeds een beetje jammer van de DDM.  :'(
Maar als ze zijn versleten dan zijn ze versleten. Je kunt dan 2 dingen doen. Ze weggooien of ze weer een nieuw leven geven en dat laatste is aan het gebeuren.
Het is tenminste beter dan de schroothoop.  :)

Groetjes.

Ze waren nog lang niet versleten hoor!!!

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2048
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #756 Gepost op: 15 februari 2012, 23:00:40 »
Tsja definieer versleten. De economische levensduur is in elk geval wel voorbij, zeker als over een paar jaar van DDM-1 de revisietermijn verstreken is. De resterende bakken DD-AR hebben gewoon pech, overcompleet, niet meer nodig. Dat kan gebeuren.

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #757 Gepost op: 16 februari 2012, 08:39:55 »
asd-gvc vv in de daluren,
later asd-lls vv én nog een traject maar die is mij even ontschoten  :P

En nu even voor de leken op dit afkortingenterrein?

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #758 Gepost op: 16 februari 2012, 08:47:01 »
Amsterdam Centraal, Den Haag ('s Gravenhage) Centraal en Lelystad Centrum. Die laatste moest ik ook opzoeken.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11415
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #759 Gepost op: 16 februari 2012, 09:01:04 »
Thanks  (y)

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #760 Gepost op: 16 februari 2012, 10:42:22 »
en vv staat voor vice versa  ;D

mvg,
Robin

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
nieuwe intercity/dubbeldeks-stoptreinen
« Reactie #761 Gepost op: 30 januari 2013, 14:54:31 »
Vorige week zat ik voor het eerst in het nieuwe dubbeldeks stoptreinmaterieel. Ik weet de benaming niet precies, maar ik geloof dat ik DDZ langs heb zien komen. (Lach me niet uit als ik het verkeerd heb, ik ben niet zo thuis in het nieuwe spul) Toch moet ik zeggen dat het voor mij een verfrissende ontmoeting was. Was het oude dubbeldeks stoptreinmateieel uitgerust met harde groene of rode banken. Het huidige vernieuwde materieel heeft prettig zittende blauwe stoelen. Ook is er een langsbank waar eigenlijk alleen de telvisie en een zak chips ontbreekt. De deuren naar de blakons zijn uitgevoerd met koperen krukken. Ik vind het erg mooi!! (y) Een gehele verbetering ten opzichte van het oorspronkelijke treinstel. (y) (y) (y) (y) (y)
Waarom vermeld ik dit. Ik moest deze ervaring gewoon even kwijt. Dat heb je weleens.
Andre :)
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2013, 15:31:39 door zuylen »

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:nieuwe intercity/dubbeldeks-stoptreinen
« Reactie #762 Gepost op: 30 januari 2013, 14:55:55 »
Het is inderdaad DDZ of NID.
Het zijn gereviseerde DD-AR treinstellen.

Mitchell

  • 3D Designer
  • Offline Offline
  • Berichten: 3101
    • SpoorObjecten
Re:nieuwe intercity/dubbeldeks-stoptreinen
« Reactie #763 Gepost op: 30 januari 2013, 15:29:49 »
Ik zag hem van de week ook, in schaal N:

http://www.youtube.com/watch?v=nroQmTHwo7s

 (y)

zuylen

  • Offline Offline
  • Berichten: 4465
Re:nieuwe intercity/dubbeldeks-stoptreinen
« Reactie #764 Gepost op: 30 januari 2013, 16:19:50 »
Bij Henk op de modelbaan!