Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bahn-AG
Vandaag om 16:46:28
Halling aandrijvingen door MOVisser
Vandaag om 16:45:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 16:40:46
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:40:12
NS 8800 in spoor 0 door BartvD
Vandaag om 16:34:01
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
Vandaag om 16:07:38
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 15:46:43
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Veevervoer ss/ ns door klusser
Vandaag om 15:14:22
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Erik van den Eijnden
Vandaag om 12:50:15
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213251 keer)

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #735 Gepost op: 14 February 2012, 09:47:13 »
Maar goed, on topic blijvend moet ik zeggen dat de verbouwing uiterlijk wel mooi heeft uitgepakt. De boel is een beetje 'ge-update'. En dan over 15 jaar weer een clubje oprichten dat gaat proberen zo'n geval weer in oorspronkelijke staat te herstellen...  ;D

Tegen die tijd is er toch geen meter vrij spoor meer te vinden, dus ergens een V-IRM of DDZ parkeren is er sowieso niet bij (steeds minimaal zo'n 100 meter) En met al die 'geweldige' electronica houd je het zonder professionele onderhoudsfaciliteiten waarschijnlijk toch niet langer dan 5-10 jaar op de baan vrees ik... en de meeste verbouwingen die NS sinds de jaren 90 heeft gedaan zijn redelijk onomkeerbaar of je moet over gigantische restauratiebudgetten kunnen beschikken. Een Plan V terugbouwen naar originele staat betekent complete interieur strippen en gigantisch veel casco werk. Ik vermoed dat we de 'bewaren in de originele staat' wel zullen zien verdwijnen voor al het recente materieel.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #736 Gepost op: 14 February 2012, 09:57:53 »
Maar goed, on topic blijvend moet ik zeggen dat de verbouwing uiterlijk wel mooi heeft uitgepakt. De boel is een beetje 'ge-update'. En dan over 15 jaar weer een clubje oprichten dat gaat proberen zo'n geval weer in oorspronkelijke staat te herstellen...  ;D
Als het een ICM is dan doe ik mee ;D

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #737 Gepost op: 14 February 2012, 09:59:59 »
Oh, maar da's makkelijk. Het enige dat je hoeft te doen om die doorloopkoppen weer terug te brengen is met een slijptol een rechthoek uit de voorzijde van de kop slijpen, terughangen aan twee scharnieren, deurklink eraan en klaar!

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #738 Gepost op: 14 February 2012, 10:15:51 »
Heb je het nou over de 1:87 ICMm of de 1:1 Eelco? ;D
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6442
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #739 Gepost op: 14 February 2012, 12:07:07 »
Dan kunnen we station Schiphol beter sluiten...  :-\ Volgens mij zijn in Duitsland niet alleen de langeafstandstreinen van rekken voorzien. Inderdaad een gemis, ondanks de korte afstanden. Als ik naar Schiphol is het meestal een hoop gehannis met koffers op het balkon van een VIRM..  :-\
$

In duitsland zijn er in het getrokken/geduwd spul ruimte zat voor koffers.
Alleen de treinstellen hebben het daar nogal lastig mee. (In beide gevallen gaat het hier om DB-Regio)

Straks zegt de NS nog: voor koffers is helaas geen plaats, we zijn geen goederenvervoerder.  ;D


Jos
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Besselspoor

  • Online Online
  • Berichten: 5364
  • Team Mitropa - OHMB
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #740 Gepost op: 14 February 2012, 12:41:10 »
Vandaag ook in het AD, met plaatjens..
http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/3177302/333168/0/NS-presenteert-nieuwe-dubbeldekkers.dhtml

Ik wil op die loungebank, maar dan wel mét bediening! De koffer kan dan thuisblijven ;D ;D
RETROBAHN A.G.

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #741 Gepost op: 14 February 2012, 13:09:38 »
Rare lui... krantje lezen, koffie drinken... beetje lullen, laptopje erbij...
Druk hebben ze het niet daar in die werkplaats... :P

http://www.youtube.com/watch?v=xurt2rPIQlg

Groet,

Richey

en_voyage

  • Offline Offline
  • Berichten: 954
  • ***** *
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #742 Gepost op: 14 February 2012, 14:55:42 »
Vandaag ook in het AD, met plaatjens..
http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/3177302/333168/0/NS-presenteert-nieuwe-dubbeldekkers.dhtml

Ik wil op die loungebank, maar dan wel mét bediening! De koffer kan dan thuisblijven ;D ;D

Woeha, die goudkleurige deurknoppen en -klinken zijn wel heel erg over de top! Eigenlijk had rood hoogpolig tapijt daarbij niet misstaan! ;D

Groeten, Geoffrey

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #743 Gepost op: 14 February 2012, 14:58:19 »
En schaars geklede dames, flessen champagne, rood lichtje erbij... Tsjee, YabYum op wielen!  ;D

Richey

  • Offline Offline
  • Berichten: 1045
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #744 Gepost op: 14 February 2012, 15:12:52 »
Duidelijk gevalletje "iets teveel Pimp my Ride gekeken..."
Zouden er ook 18" spinners onder hangen?  ;D

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #745 Gepost op: 14 February 2012, 19:23:55 »
Ook toen DD-AR werd aangeschaft, waren er al dubbeldekkers ontworpen waarbij de benedenverdieping zonder meer toegankelijk was voor rolstoelers en dat is natuurlijk genoeg.
Maar DDAR was snel nodig en daarom werd het ontwerp van DDM gebruikt, vandaar.

N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #746 Gepost op: 14 February 2012, 19:49:36 »
Weet niet of dit filmpje al hier gepost is, maar dan maar pech :-X
http://nos.nl/video/340691-de-nieuwe-nsdubbeldekker.html
Een stem bij de wc deur!! :D

Slipband

  • Offline Offline
  • Berichten: 426
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #747 Gepost op: 14 February 2012, 20:51:10 »
Ik vind het nog steeds een beetje jammer van de DDM.  :'(
Maar als ze zijn versleten dan zijn ze versleten. Je kunt dan 2 dingen doen. Ze weggooien of ze weer een nieuw leven geven en dat laatste is aan het gebeuren.
Het is tenminste beter dan de schroothoop.  :)

Groetjes.
Duits epoche IV 1980-1990.
Mijn photobucket: http://s1289.photobucket.com/albums/b519/ferdifer/

Jordy

  • Offline Offline
  • Berichten: 902
    • Mijn Flickr pagina
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #748 Gepost op: 15 February 2012, 17:34:55 »
Weet iemand wanneer de DDZ in dienst komt? eind februari maar wanneer?

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #749 Gepost op: 15 February 2012, 18:31:54 »
er word gesproken over 27-02 a.s.