Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob11
Vandaag om 12:41:03
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 12:41:00
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:21:57
Spoor- en tramweg parafernalia door seinhuiswachter
Vandaag om 12:18:16
Toon hier je (model)TRAM foto's. door R1954
Vandaag om 12:07:17
Dat overkomt mij niet. door BartvD
Vandaag om 11:51:11
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 11:46:46
Verlichting feller, Roco zimo door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:46:21
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door Roelof Hartholt
Vandaag om 11:44:44
NS 1700 transfers door Bahn-AG
Vandaag om 11:27:23
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 11:12:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:52:53
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door grossraumwagen
Vandaag om 10:51:55
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 10:44:46
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 10:41:20
reserve onderdeel gezocht voor Minitrix 12593 BR132 door joespoor
Vandaag om 10:33:18
Roco Plan T door Sven
Vandaag om 10:29:53
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 10:24:10
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Frits C
Vandaag om 10:20:59
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 08:44:28
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 08:41:55
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 08:09:34
Stationsplein Baden Baden door Jelmer
Vandaag om 08:09:33
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door ES44C4
Vandaag om 00:57:03
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
20 July 2025, 23:38:11
Raadplaatje door ArjanB
20 July 2025, 23:19:53
Göhrener Viaduct door grossraumwagen
20 July 2025, 22:48:56
Sfeer op je modelbaan door wob
20 July 2025, 22:42:35
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door puntenglijder
20 July 2025, 22:05:41
Rheinburg, TP V/VI door wob
20 July 2025, 20:33:21

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 210516 keer)

110573.

• Ergens langs de IJsselijn
  • Offline Offline
    • Flickr
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #705 Gepost op: 09 February 2012, 00:09:24 »
Vanaf maandag worden de stammen 7501, 7503 en 7538 officieel overgedragen. Tot de 27e Februari zullen de stammen ter kennismaking blijven staan in Alkmaar (7503), Amsterdam (7501) en Leidschedam (7538). Vanaf die dag zullen de stammen in stijgende lijn ingezet in de 2600 (Den-Haag - Amsterdam).

Op dit moment in revisie zijn voor zover ik weet de toekomstige 7513 en 7529.

Thowra

• Offline Offline
« Reactie #706 Gepost op: 13 February 2012, 19:26:26 »
Heb hier een leuk stukje gevonden inclusief enkele persfoto's. Dat is een hele verbetering te noemen. Mooi hoor. (y)

http://www.depers.nl/binnenland/630344/NS-komt-met-nieuwe-dubbeldekkers.html

de 7538

Jeroen
« Laatst bewerkt op: 13 February 2012, 19:28:03 door Thowra »
We're all riders on this train.

klaasvinkie

• Offline Offline
« Reactie #707 Gepost op: 13 February 2012, 19:42:01 »
ik vindt ze niet zo mooi.
vindt de oude vormgeving en kleursteling toch mooier (y)
meschien moet ik er nog aan wennen

groet dennis

Mcn1986

• Offline Offline
« Reactie #708 Gepost op: 13 February 2012, 19:42:27 »
Wel een heel raar gezicht zonder cabine ruit aan de zijkant.
Binnenzijde ziet er wel mooi en modern uit.

Gr. Silvester
Gr. Silvester

Focus2

• n-spoorder (nl personen- en goederen treinen plus hier rijdende buitenlanders)
  • Offline Offline
  • goederentransport in 1:160
« Reactie #709 Gepost op: 13 February 2012, 19:55:33 »
waarom zouden ze de zijruiten dichtgemaakt hebben?

Viktor

• BNLS spoorkaart NL
  • Offline Offline
  • 77*
« Reactie #710 Gepost op: 13 February 2012, 19:56:05 »
ehm.. zie pagina 1-20 ofzo?
Volgens mij tegen de lichtinval ::)

thexfile

• Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
« Reactie #711 Gepost op: 13 February 2012, 20:00:20 »
waar ik zo van baal met deze en de modernizatie van deze en de koplopers is dit :

overal is het recht gelijke mobiliteid van kracht..
bus bedrijven hebben als 1e lagen vloer voertuigen , gelukkig komen nu de trambedrijven ook op de proppen met lage vloer voertuigen...

ns koopt vervolgens lage vloer sprinters en dan doet ze wat vreemds in mijn ogen ...

gaat vervolgens oude koplopers renoveren ( wat niet slecht is  ) maar men denk daar niet aan de bovengenoemde wedgeving...

sterker nog die en de verbouwing van deze treinen moet de leeftijd verlengen met nog eens +- 20 jaar... wat niet slecht is .... maar wel als dat betekend dat ik ( nu 35 )  pas over mijn 50e kan reizen met een lage vloer intercitty...

en das gewoon storend... zeker als je hoord dat ns een "metro achtige" dienstregeling wil gaan aanhouden in de randstad waar die intercittys nu net voor bedoeld zijn...

en is niets alsof dat niet in de mogelijkheden zou  kunnen vallen , want in frankrijk en duitsland zijn deze modellen toen al gebouwd met de deuren op een lage locatie.. :-S

ik bedoel spaar het geld dan op of verkoop ze en stop het geld in treinstellen die wel voldoen...

het stoord mijn vervolgens ook mateloos dat de regering hier vervolgens niets mee doet... tewijl die al jaren van mening is dat iedreen met een beperking zo in het ov zou moeten kunnen stappen zonder al te veel drempels :-S

afgezien daarvan zie je dat in trams mer lagevloer er meer "oudjes"in zitten en mensen met kinderwagens en zo... ook in de nieuwe sprinters zie je die meer.... dus het werkt wel....

maar ik vind dat als je een trein verbouwd en opknapt dat je dit zeker moet aanpakken.... ja leuk dat ze mooier zijn en zuiniger en zo ... maar de rest laten we maar vliegen :-S...

vind het dood zonde van het geld zo :-S zou anno 2012 niet meer mogen...

Mcn1986

• Offline Offline
« Reactie #712 Gepost op: 13 February 2012, 20:18:54 »
@thexfile,

Op dit forum vinden we het leuk als er een aanhef is en een groet aan het einde van een bericht.
Wat jou frustratie's betreft houdt ze lekker voor je. Het brengt ons niks, als het je zo irriteerd waarom besluit je dan niet de functie binnen NS te bekleden die hierover gaat? Voor sommige mensen is het glas altijd half leeg.

De beredenering uit jou bericht is juist wat er in deze maatschapij fout is:
Heeel heeel heeeeeel vroeger stonden er bij overwegen andreaskruizen.
Op een gegeven moment werden deze vervangen door zogeheten AKI's de kruizen waren te gevaarlijk.
Weer een aantal jaar later worden de AKI's vervangen door Mini AHOB's want de AKI's waren te gevaarlijk.
Nu is men inmiddels bezig om voor sommige overwegen de straat volledig af te sluiten want halve overweg bomen is te gevaarlijk.

Van de kruizen naar AKI's is een verbetering geweest.
Echter het rode licht zegt genoeg toch?

Zie niet alles negatief, die kleine opstap is dat nu teveel moeite.
Ik neem aan dat u toch ook niet gelijk een nieuwe auto koopt die zuiniger is als de vorige, minder belastend voor het milieu, ook al doet uw buurman dat?

Laten we het gezellig houden op het forum, deze trein wordt nu gepresenteerd of u het nu lelijk of mooi vind, over smaak valt te twisten maar niet altijd alles kunnen we naar ons eigen hand zetten. Zonde maar wel goed ook.

Gr. Silvester
Gr. Silvester

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #713 Gepost op: 13 February 2012, 20:48:16 »
Zie nu ook dat de 1de klas verplaatst is naar het stuur-rijtuig waardoor het een ABs is geworden.

mikeya

• Offline Offline
« Reactie #714 Gepost op: 13 February 2012, 20:48:35 »
@Silvester,

ik vind dat de poster boven jou wel een punt heeft hoor. Het zou een welvarend land als Nederland sieren dat de treinen geschikt worden gemaakt voor de minder valide onder ons. Dat we niet in 1 keer alle treinen daar voor geschikt kunnen maken, maar als je toch aan het renoveren bent is het misschien een kleine moeite om dat mee te nemen.
Hoewel de NS en Prorail geprivatiseerde bedrijven zijn dienen ze wel het publieke belang. Namelijk openbaar vervoer. Daarom is het prettig dat er treinen rond rijden waar we als volk ook iets mee kunnen.
Op zijn minst mogen we daar toch gewoon over praten op dit forum?
Als je het er niet mee eens bent moet je een functie nemen bij de NS? Wat is dat nou weer voor raar antwoord?

Om nog even antwoord te geven op je dingetje over het rode licht. Op zomerse dagen met een laagstaande zon kan het rode licht bijzonder moeilijk te zien zijn. Wel prettig als er dan ook nog een slagboom over de weg hangt.
- Mike

rene w.

• Offline Offline
« Reactie #715 Gepost op: 13 February 2012, 20:54:54 »
KNIPKNIP
Om nog even antwoord te geven op je dingetje over het rode licht. Op zomerse dagen met een laagstaande zon kan het rode licht bijzonder moeilijk te zien zijn. Wel prettig als er dan ook nog een slagboom over de weg hangt.

Daarvoor was dus juist het achtergrondscherm erop gemonteerd  ;)

Gert1

• Gast
« Reactie #716 Gepost op: 13 February 2012, 21:01:35 »
Dat we niet in 1 keer alle treinen daar voor geschikt kunnen maken, maar als je toch aan het renoveren bent is het misschien een kleine moeite om dat mee te nemen.

Ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe je bestaande treinen die ontworpen zijn met een vloer die niet op gelijke hoogte is, zou kunnen renoveren tot treinen met een vloer die dat wel is. Hooguit zou je alleen de balkons kunnen verlagen. Maar dat zou dan betekenen dat de minder validen altijd bij de deuren moeten zitten. Dat is toch ook geen wenselijke situatie?

Verder zou je dan in de treinen of trappen moeten aanbrengen, wat weer erg onhandig is voor alle overige reizigers of je zou zelfs hellingsbanen in de treinen moeten maken, wat ten kosten van extreem veel zitruimte zou gaan.

Kortom: Laten we blij zijn dat alle nieuwe materiaal nu wel zo wordt gemaakt dat minder validen makkelijk met de trein kunnen, maar laten we ook realistisch zijn ten aanzien van dat wat haalbaar is bij renovaties.

mvg,
Gert

Niels B

• Offline Offline
    • Arnhem in de jaren ´80
« Reactie #717 Gepost op: 13 February 2012, 21:34:55 »
Volgens mij heeft de benedenverdieping van de dubbeldekkers de laagste vloer die je maar kunt bedenken  ;D

Zonder gekheid: natuurlijk moeten we er voor zorgen dat ook het ov toegankelijk is voor minder validen, sterker nog daar is wetgeving over. Maar aan de andere kant moeten we het ook niet overdrijven. Meer den 95% van de mensen is valide en willen gewoon vervoerd worden. Ik denk dat niemand er bij gebaat is dat die 95% van de mensen 'last' ondervindt (in de zin van minder zitplaatsen) om de treinstellen voor de 5% ideaal te maken. Het zou goed zijn als er bij elk treinstel een sectie is die toegankelijk is voor minder validen. Complete integratie van minder validen in het maatschappelijk leven, een utopie?

goeie discussie overigens  (y)

Grtz,

Niels

Bart spruitje

• Offline Offline
    • Noordbeek op Beneluxspoor
« Reactie #718 Gepost op: 13 February 2012, 21:37:33 »
Zie nu ook dat de 1de klas verplaatst is naar het stuur-rijtuig waardoor het een ABs is geworden.

Het is een ABvk geworden. Stammetje is ABvk + Bv + ABv + mBk.

groeten Bart
NS in HO van Noordbeek naar Zuiderbroek. rijden met koploper, IB ir, 2x DE2, DE3 en een klompentrein. Tijdperk 1980-1996

Frans van Meerwijk

• Trolleytrambovenleiding 1:87... AUWWW!!!
  • Offline Offline
  • Voor als de tram het eens niet doet...
« Reactie #719 Gepost op: 13 February 2012, 21:46:09 »
 ??? Waarschijnlijk schiet ik nu buiten het daadwerkelijke onderwerp  ;)
maar, zéker gezien de dienstuitvoering van de afgelopen week: laat "HET SPOORBEDRIJF" er eerst eens voor zorgen, dat ze onder alle weersomstandigheden een normale dienstregeling uitvoeren!  >:( >:( >:(
Het vriest een paar graden, en de frequentie tussen Den Haag en Gouda verkommert tot twee (ingekorte) treintjes per uur... En dat terwijl mijn HTM gewoon pekelt en haar normale dienstregeling rijdt. En wat dan nog veel meer stoort: het vriest niet meer, maar er zou wellicht ergens in het land een beetje natte sneeuw kunnen vallen en wát doet "HET SPOORBEDRIJF": 'vanwege het onzekere weerbeeld rijden we een beperkte dienstregeling'... ??? ::) ??? >:(
Een (gratis) advies: Smijt die tig managers eruit, zorg #$^&*! dat het materieel bestand is tegen een paar vlokjes sneeuw en DOE JE WERK!!!!

:-[Mijnheer de Moderator, SORRY, maar zéker na mijn NS-debacle van vandaag moest ik dit éven kwijt... :'( :-[ :-X >:(
Trams in aanbouw en in de vitrine, ook met trolleystang en dat moet ook nog fatsoenlijk rijden...