Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door henk
Vandaag om 13:45:46
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Piko 2025 door Eelco Storm
Vandaag om 13:38:53
Piko TT 2025 door Rick
Vandaag om 13:35:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 13:33:42
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 11:58:56
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
Fotodijkje en fotodiorama door Eric B
Vandaag om 11:50:38
De Projecten van RetroJack door spoorijzer
Vandaag om 11:44:38
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Frank103
Vandaag om 11:26:14
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
Vandaag om 11:18:52
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndrevdG
Vandaag om 10:57:33
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 10:52:20
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:48:15
Digitaal-delta door Montanbahn
Vandaag om 10:06:46
mDDM, waarom 3 draaistellen? door spoorijzer
Vandaag om 09:58:20
modulebaan in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:39:51
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 09:38:29
Pfarrerwinkel bahn door Hans GJ
Vandaag om 09:30:56
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door rjr
Vandaag om 09:04:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 08:36:29
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Jelmer
Vandaag om 08:22:39
Had de NS4903 rangeerlicht? door Edwin2121992
Vandaag om 08:12:22
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216306 keer)

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #675 Gepost op: 13 October 2011, 07:36:52 »
Waar zie je spiekers aan de buitenkant Ivo?

Ik zie wel:



En dat lijkt verdacht veel op de lampjes die bij het sluiten van de deuren gaan branden wat ICRm ook heeft. Overigens zitten deze dingen wel op de plek waar bij het DD-AR een roostertje zat waar de sluitfluit achter aangebracht was. Alleen zijn deze sluitfluiten na een paar jaar buiten werking gezet, omdat ze zo'n herrie maakten. En dat terwijl dezelfde herrie bij DM'90 en ICRm wel in gebruik bleef.....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Railhopper

  • Offline Offline
  • Berichten: 2366
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #676 Gepost op: 13 October 2011, 07:41:13 »
denk niet dat het lampjes zijn die gaan branden als de deuren dicht gaan, want als de deur open is zit hij voor het lampje, dus kun je nooit zien of de deuren dicht gaan..

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #677 Gepost op: 13 October 2011, 13:51:47 »
http://www.flickr.com/photos/68446493@N04/6225527539/in/photostream
Foto van Arjan, uit de serie van een aantal pagina's terug.


Bij deze foto, het staat er als bijschrift onder.

Ivo
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 13:58:42 door Ivo R.. Reden: Tekst verbeteren »
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #678 Gepost op: 13 October 2011, 14:05:27 »
Oh ja, inderdaad een spiekertje in het midden van de bak. Zal daar de sluitfluit zitten nu zitten. Ben ik toch benieuwd wat die witte bolletjes bij de deuren zijn.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #679 Gepost op: 13 October 2011, 14:07:12 »
En wat versta ik onder een sluitfluit? Dat de conducteur te lui ;) is om op het fluitje te blazen?

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22629
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #680 Gepost op: 13 October 2011, 14:16:11 »
Eeh ja, precies dat. Die nepfluit die ergens bij de deuren zit en al heel wat trommelvliezen heeft gekost.
Maar het zal wel voor de conducteur zijn, zodat die ook wat aan de perronbewoners kan vertellen. Meestal dat ze moeten opzouten, omdat de trein al vol is.
« Laatst bewerkt op: 13 October 2011, 14:30:59 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

tothebeach

  • Michel
  • Offline Offline
  • Berichten: 8938
  • low-budget modelbouwer
    • Rangeerbanen
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #681 Gepost op: 13 October 2011, 14:16:47 »
En wat versta ik onder een sluitfluit? Dat de conducteur te lui ;) is om op het fluitje te blazen?

Ivo

Hoe lang ga jij al niet meer met de trein?  :-X

Groet,
Michel

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #682 Gepost op: 13 October 2011, 14:42:51 »
en voor diegene die af en toe zeuren of een mislukte poging bij het spuiten van modellen geeft NSR ook weer hoop. gezien het feit hoe die blauwe  band loopt (y)

groetjes chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8614
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #683 Gepost op: 13 October 2011, 15:20:43 »
Niet, want het lijkt erop dat het blauw om het hoekje gaat. Vergroot de foto maar eens uit.  :)
Jeroen

Ivo R.

  • Offline Offline
  • Berichten: 788
  • niks
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #684 Gepost op: 13 October 2011, 17:44:08 »
Hoe lang ga jij al niet meer met de trein?  :-X

Groet,
Michel

Elke dag van Harderwijk naar zwolle. Maar als ik in de trein zit hoor/zie ik niet dat het niet de conducteur is die fluit... :P

Ivo
Mooie worden van een Hc: "Bij de NS mag je meedenken, maar niet hardop."

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5405
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #685 Gepost op: 13 October 2011, 17:59:51 »
Als je eens materieel met sluitfluit hebt, hoor je het verschil echt wel hoor....

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #686 Gepost op: 13 October 2011, 18:56:40 »
denk niet dat het lampjes zijn die gaan branden als de deuren dicht gaan, want als de deur open is zit hij voor het lampje, dus kun je nooit zien of de deuren dicht gaan..

Maar het lampje kan wel een indicatie zijn dat de deur wel of niet vergrendeld is. Dat kan een hoop zoeken schelen wanneer de mcn geen groene lamp voorin krijgt.  :)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4072
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #687 Gepost op: 14 October 2011, 00:18:03 »
En als de deuren echt nog open zijn, dan ziet de conducteur dat zelf ookwel, daar heeft ie geen lampje voor nodig  ;D

Lampje zal idd wel aangeven dat de deur in zijn eindpositie gekomen is.

rene w.

  • Offline Offline
  • Berichten: 1297
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #688 Gepost op: 14 October 2011, 00:50:26 »
En als de deuren echt nog open zijn, dan ziet de conducteur dat zelf ookwel, daar heeft ie geen lampje voor nodig  ;D

Lampje zal idd wel aangeven dat de deur in zijn eindpositie gekomen is.

Lampje gaat juist branden als de deur niet in zijn eindpositie is gekomen.
Dit zie je ook aan de zijkanten van de ICR rijtuigen..

Alle deuren open lampjes branden,
HC sluit deuren (sluitfluit) lampjes gaan knipperen,
Deuren dicht lampjes doven.

Soms willen deuren wel sluiten maar meteen weer openen helaas doen ze dat maar een klein stukje (5 cm)
en dat is erg moeilijk op te sporen zeker bij een zeer lange trein.
Voordat de lampjes er waren was het bijna niet te zien en veroorzaakte veel vertraging omdat je moest gaan zoeken,
lampjes brachten hier nu een snellere opsporing waar de storing was want een oplichtend lampje valt veel sneller op.

Ze hebben het eerst nog geprobeerd met fel gekleurde stickers welke aan de zijkanten van de deur zaten.

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #689 Gepost op: 15 October 2011, 00:17:44 »
Soms willen deuren wel sluiten maar meteen weer openen helaas doen ze dat maar een klein stukje (5 cm)
en dat is erg moeilijk op te sporen zeker bij een zeer lange trein.

is een goedkope storing, op te lossen met/voor 10cent   ;D

mvg,
Robin