Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Een NS 5500 knutselen door meino
Vandaag om 00:03:51
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Dave.......
24 July 2025, 23:57:57
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Remco vM
24 July 2025, 23:40:43
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door 5166
24 July 2025, 23:34:30
C en K rails samen door hmmglaser
24 July 2025, 22:59:48
Yamorc booster door Ruud Teunissen
24 July 2025, 22:52:29
Seuthe gaat stoppen door hmmglaser
24 July 2025, 22:52:28
Mijn geweatherde modellen door hmmglaser
24 July 2025, 22:48:47
Raadplaatje door R1954
24 July 2025, 21:53:52
LS Models CIWL LX slaapwagens door sncf231e
24 July 2025, 21:43:29
Br 38 Piko Superen. door wob
24 July 2025, 21:31:24
Station Roodeschool door Torikoos
24 July 2025, 21:26:02
Aachenau West door wob
24 July 2025, 21:19:09
Keerlusmodule klappert nog...... door Ronald Halma
24 July 2025, 21:11:24
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
24 July 2025, 20:53:33
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
24 July 2025, 19:33:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
24 July 2025, 19:26:19
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Twinkie
24 July 2025, 19:20:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
24 July 2025, 18:43:03
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
24 July 2025, 18:37:20
Spuitmondjes door bellejt
24 July 2025, 18:25:36
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door bellejt
24 July 2025, 18:13:55
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door aad52
24 July 2025, 17:22:16
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
24 July 2025, 16:39:06
www.NLinModel.nl - Nederlands modelspoor overzicht door Mitchell
24 July 2025, 14:07:59
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
24 July 2025, 13:24:41
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Hollandserhbfan
24 July 2025, 11:55:22
Sfeer op je modelbaan door Hollandserhbfan
24 July 2025, 11:53:35
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
24 July 2025, 10:21:24
Op zoek naar een club gespecialiseert in Britse modellen door Hans van de Burgt
24 July 2025, 09:13:07
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 210915 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #555 Gepost op: 01 October 2011, 19:07:58 »
Heeft Arzens het kleurenschema van de 1300 bedacht dan? Hij heeft de CC 7100 ontworpen (naast nog veel meer locs), en de daarbij behorende tweetonig groene kleurstelling. Maar de nummerschilden bijvoorbeeld, of de kleur turkoois, die heeft-ie echt niet bedacht ;D.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #556 Gepost op: 01 October 2011, 19:34:10 »
Ik ben heel benieuwd of DDZ wel weer een armleuning in het midden van de bank heeft. Dat is van IRM een zoveelste minpunt...

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #557 Gepost op: 01 October 2011, 21:02:51 »
Al even in de DDZ geweest: In de eerste klas wel armleuningen, in de 2 de klas geen armleuningen..... (zover ik me nog kan herinneren  ;) )
Ook Engelse treinen zijn leuk

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #558 Gepost op: 01 October 2011, 21:39:38 »
Maar wel een zee van beenruimte in de 2e klas  ;).

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #559 Gepost op: 02 October 2011, 00:49:48 »
Vandaag even wezen buurten op Llso:

DDZ

Frontaaltje
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #560 Gepost op: 02 October 2011, 07:45:04 »
Weet iemand of er in de oude raamstijlen ook nog glas zit? Jammer dat die er niet uit zijn gehaald, zit je als machinist nog door drie raampjes te kijken.

Ze waren al lelijk en ze konden er alleen maar op vooruit gaan, als ze maar lekker zitten.

Marc

Dosto

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #561 Gepost op: 02 October 2011, 08:33:22 »
Weet iemand of er in de oude raamstijlen ook nog glas zit? Jammer dat die er niet uit zijn gehaald, zit je als machinist nog door drie raampjes te kijken.

Goedkoop gedaan!!! Om de oude raamstijlen niet weg te halen. Maar ik zie dat er ook geen ledlampen in zitten. Is dit niet het prototype?

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #562 Gepost op: 02 October 2011, 08:59:59 »

Mischien heeft het wel met een stukje veiligheid te maken dat die stijlen er nog in zitten, je kan natuurlijk niet zomaar van alles en nogwat weg gaan snijden in de neus.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1806
  • gevorderd beginner
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #563 Gepost op: 02 October 2011, 09:56:59 »
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #564 Gepost op: 02 October 2011, 12:06:27 »
ICM is een geslaagde integratie van vormgeving en functie. En rijdt nog lekker ook.
Het rijdt wel lekker en ik vind ze ondanks het verdwijnen van de doorloopkop één van de mooiere treinen maar het zitcomfort is sinds de modernisering erop achteruitgegaan. Die oude banken zaten echt een stuk beter. Bovendien willen ze de stoelen in de 2de klas nu ook nog gaan voorzien van kunstleer in plaats van stof. Ik zie het al gebeuren dat je in de zomer met een bezwete rug op je bestemming aankomt. Het zou nog beter zijn geweest als ze de individuele luchtdouches hadden laten zitten. Op de balkons is het als het warm is ook niet echt uit te houden. Verder mis ik de doorloopkop, toen ik laatst een keer snel moest instappen had ik geen andere keus en toen zat ik in een vol treinstel en kon alleen maar staan.

Om terug te komen op de DDZ, ik heb mijn twijfels bij het energiebesparende karakter van de modernisering, ik bedoel je voorziet de stellen van airco en dat neemt nogal wat energie. Weliswaar installeert men ook LED-verlichting maar dat weegt denk ik niet op tegen de airco. Bovendien snap ik niet dat men ze ombouwd naar IC-diensten want NS barst geloof ik van het IC-materieel terwijl het in de stoptreindiensten af en toe behelpen is. Wat zal er dan straks gaan gebeuren met alle overgebleven rijtuigen die niet voor revisie in aanmerking komen? Die gaan aan de kant. Zonde! Dat materieel kan met een revisie nog lang mee en kan voor de nodige capaciteit zorgen die in de stoptreindiensten zeker nodig zijn. In ieder geval ben ik heel benieuwd naar het comfort van de DDZ. Dan zien we wel verder. Dat er camerabewaking is geinstalleerd is in ieder geval wel een goed gegeven. Ik baal nu af en toen van die ingekraste ruiten of beschilderingen bij veel treinen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 02 October 2011, 12:16:09 door Koploper4240 »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #565 Gepost op: 02 October 2011, 12:29:28 »
Goedkoop gedaan!!! Om de oude raamstijlen niet weg te halen. Maar ik zie dat er ook geen ledlampen in zitten. Is dit niet het prototype?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...
Zie ook mijn onderschrift op Flickr bij de link onder de foto.

Interieur is heel er ruim op gezet, zelfs ik kan met mijn bijna 2 meter heb meer dan genoeg been ruimte in de tweede klas.
Meer detail foto's van de buitenzijde zijn hier te vinden
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #566 Gepost op: 02 October 2011, 12:33:49 »
Hoe zitten de stoelen eigenlijk? Of mag je daarover nog niks uit de doeken doen? ;D
Mvgr Jan Wiebrand

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3271
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #567 Gepost op: 02 October 2011, 12:36:15 »
Bovendien snap ik niet dat men ze ombouwd naar IC-diensten want NS barst geloof ik van het IC-materieel terwijl het in de stoptreindiensten af en toe behelpen is.
Noem het stoptreinbeestje voortaan intercity, probleem opgelost.
Citaat
Dat er camerabewaking is geinstalleerd is in ieder geval wel een goed gegeven.
Vind jij, ik wordt niet zo vrolijk van al die camera-"bewaking".  ;)

Huub

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #568 Gepost op: 02 October 2011, 13:00:08 »
Hoe zitten de stoelen eigenlijk? Of mag je daarover nog niks uit de doeken doen? ;D
Mvgr Jan Wiebrand
Stoelen zitten goed, zowel in de tweede als in de 1ste klas, beide voorzien van skye, de lounge banken zijn voorzien van stof 1 in de 1ste klas en 2 in de tweede klas.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Dosto

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #569 Gepost op: 02 October 2011, 13:54:50 »
[quo
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...
Zie ook mijn onderschrift op Flickr bij de link onder de foto.

Interieur is heel er ruim op gezet, zelfs ik kan met mijn bijna 2 meter heb meer dan genoeg been ruimte in de tweede klas.
Meer detail foto's van de buitenzijde zijn hier te vinden

Konden ze niet nieuwe raamstijlen lassen? Dan had dat er een stuk beter uitgezien. De duitse dubbeldek DABbuzf van de DB AG (oorspronkelijk van de DR) heeft een geheel nieuwe front gekregen. En ook de Ge 4/4 I 601-610 van de Rhätische Bahn heeft in de 80er jaren andere raamstijlen gekregen.