Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 00:09:10
Lemke 2025 door arnaud-ns/htm
Vandaag om 00:05:10
CIWL of toch niet?? Maar wat dan wel? door Dennis1984
27 October 2025, 23:54:05
De Projecten van RetroJack door RetroJack
27 October 2025, 23:37:19
Had de NS4903 rangeerlicht? door prutser
27 October 2025, 23:21:06
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Arjen52
27 October 2025, 22:52:56
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Ronzol
27 October 2025, 22:25:58
Rondom Charlois door Alewijn
27 October 2025, 22:25:57
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
27 October 2025, 22:04:19
Yet Another Servo Decoder door Dennis1984
27 October 2025, 22:00:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MathynK
27 October 2025, 21:59:16
Da's Daz 2 door Huup
27 October 2025, 21:47:59
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Eric B
27 October 2025, 21:46:40
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
27 October 2025, 21:46:22
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
27 October 2025, 21:17:04
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Noordster
27 October 2025, 20:32:24
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Stefan88
27 October 2025, 20:31:18
Line-up foto's van modellen door Jeroen95
27 October 2025, 20:12:18
Digitaal-delta door Biesje
27 October 2025, 20:07:34
Minibaan Visserskaai H0 door NS264
27 October 2025, 19:59:28
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
27 October 2025, 19:58:39
Project seaside Germany door Ronald Halma
27 October 2025, 19:30:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Gerrit H
27 October 2025, 19:17:08
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
27 October 2025, 19:16:31
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door spoorijzer
27 October 2025, 18:53:13
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
27 October 2025, 18:52:43
TAMS PZS-2.2 door bask185
27 October 2025, 18:49:53
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door hervé
27 October 2025, 18:28:25
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door maartenvdb
27 October 2025, 18:23:36
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
27 October 2025, 16:55:39
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 215967 keer)

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #555 Gepost op: 01 October 2011, 19:07:58 »
Heeft Arzens het kleurenschema van de 1300 bedacht dan? Hij heeft de CC 7100 ontworpen (naast nog veel meer locs), en de daarbij behorende tweetonig groene kleurstelling. Maar de nummerschilden bijvoorbeeld, of de kleur turkoois, die heeft-ie echt niet bedacht ;D.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2091
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #556 Gepost op: 01 October 2011, 19:34:10 »
Ik ben heel benieuwd of DDZ wel weer een armleuning in het midden van de bank heeft. Dat is van IRM een zoveelste minpunt...

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #557 Gepost op: 01 October 2011, 21:02:51 »
Al even in de DDZ geweest: In de eerste klas wel armleuningen, in de 2 de klas geen armleuningen..... (zover ik me nog kan herinneren  ;) )
Ook Engelse treinen zijn leuk

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 973
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #558 Gepost op: 01 October 2011, 21:39:38 »
Maar wel een zee van beenruimte in de 2e klas  ;).

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #559 Gepost op: 02 October 2011, 00:49:48 »
Vandaag even wezen buurten op Llso:

DDZ

Frontaaltje
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

1202

  • Offline Offline
  • Berichten: 197
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #560 Gepost op: 02 October 2011, 07:45:04 »
Weet iemand of er in de oude raamstijlen ook nog glas zit? Jammer dat die er niet uit zijn gehaald, zit je als machinist nog door drie raampjes te kijken.

Ze waren al lelijk en ze konden er alleen maar op vooruit gaan, als ze maar lekker zitten.

Marc

Dosto

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #561 Gepost op: 02 October 2011, 08:33:22 »
Weet iemand of er in de oude raamstijlen ook nog glas zit? Jammer dat die er niet uit zijn gehaald, zit je als machinist nog door drie raampjes te kijken.

Goedkoop gedaan!!! Om de oude raamstijlen niet weg te halen. Maar ik zie dat er ook geen ledlampen in zitten. Is dit niet het prototype?

sander1985

  • Offline Offline
  • Berichten: 1867
  • Team Mitropa *
    • -- Team Mitropa --
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #562 Gepost op: 02 October 2011, 08:59:59 »

Mischien heeft het wel met een stukje veiligheid te maken dat die stijlen er nog in zitten, je kan natuurlijk niet zomaar van alles en nogwat weg gaan snijden in de neus.
Bouw: OHMB - Krommeveer
In de planning: een stukje Gouda

Machinist Johan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1804
  • gevorderd beginner
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #563 Gepost op: 02 October 2011, 09:56:59 »
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #564 Gepost op: 02 October 2011, 12:06:27 »
ICM is een geslaagde integratie van vormgeving en functie. En rijdt nog lekker ook.
Het rijdt wel lekker en ik vind ze ondanks het verdwijnen van de doorloopkop één van de mooiere treinen maar het zitcomfort is sinds de modernisering erop achteruitgegaan. Die oude banken zaten echt een stuk beter. Bovendien willen ze de stoelen in de 2de klas nu ook nog gaan voorzien van kunstleer in plaats van stof. Ik zie het al gebeuren dat je in de zomer met een bezwete rug op je bestemming aankomt. Het zou nog beter zijn geweest als ze de individuele luchtdouches hadden laten zitten. Op de balkons is het als het warm is ook niet echt uit te houden. Verder mis ik de doorloopkop, toen ik laatst een keer snel moest instappen had ik geen andere keus en toen zat ik in een vol treinstel en kon alleen maar staan.

Om terug te komen op de DDZ, ik heb mijn twijfels bij het energiebesparende karakter van de modernisering, ik bedoel je voorziet de stellen van airco en dat neemt nogal wat energie. Weliswaar installeert men ook LED-verlichting maar dat weegt denk ik niet op tegen de airco. Bovendien snap ik niet dat men ze ombouwd naar IC-diensten want NS barst geloof ik van het IC-materieel terwijl het in de stoptreindiensten af en toe behelpen is. Wat zal er dan straks gaan gebeuren met alle overgebleven rijtuigen die niet voor revisie in aanmerking komen? Die gaan aan de kant. Zonde! Dat materieel kan met een revisie nog lang mee en kan voor de nodige capaciteit zorgen die in de stoptreindiensten zeker nodig zijn. In ieder geval ben ik heel benieuwd naar het comfort van de DDZ. Dan zien we wel verder. Dat er camerabewaking is geinstalleerd is in ieder geval wel een goed gegeven. Ik baal nu af en toen van die ingekraste ruiten of beschilderingen bij veel treinen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 02 October 2011, 12:16:09 door Koploper4240 »

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #565 Gepost op: 02 October 2011, 12:29:28 »
Goedkoop gedaan!!! Om de oude raamstijlen niet weg te halen. Maar ik zie dat er ook geen ledlampen in zitten. Is dit niet het prototype?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...
Zie ook mijn onderschrift op Flickr bij de link onder de foto.

Interieur is heel er ruim op gezet, zelfs ik kan met mijn bijna 2 meter heb meer dan genoeg been ruimte in de tweede klas.
Meer detail foto's van de buitenzijde zijn hier te vinden
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #566 Gepost op: 02 October 2011, 12:33:49 »
Hoe zitten de stoelen eigenlijk? Of mag je daarover nog niks uit de doeken doen? ;D
Mvgr Jan Wiebrand

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #567 Gepost op: 02 October 2011, 12:36:15 »
Bovendien snap ik niet dat men ze ombouwd naar IC-diensten want NS barst geloof ik van het IC-materieel terwijl het in de stoptreindiensten af en toe behelpen is.
Noem het stoptreinbeestje voortaan intercity, probleem opgelost.
Citaat
Dat er camerabewaking is geinstalleerd is in ieder geval wel een goed gegeven.
Vind jij, ik wordt niet zo vrolijk van al die camera-"bewaking".  ;)

Huub

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #568 Gepost op: 02 October 2011, 13:00:08 »
Hoe zitten de stoelen eigenlijk? Of mag je daarover nog niks uit de doeken doen? ;D
Mvgr Jan Wiebrand
Stoelen zitten goed, zowel in de tweede als in de 1ste klas, beide voorzien van skye, de lounge banken zijn voorzien van stof 1 in de 1ste klas en 2 in de tweede klas.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

Dosto

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #569 Gepost op: 02 October 2011, 13:54:50 »
[quo
Ik meen ergens gelezen te hebben dat de oude raamstijlen te maken hebben met de kooiconstructie van de kop...
Zie ook mijn onderschrift op Flickr bij de link onder de foto.

Interieur is heel er ruim op gezet, zelfs ik kan met mijn bijna 2 meter heb meer dan genoeg been ruimte in de tweede klas.
Meer detail foto's van de buitenzijde zijn hier te vinden

Konden ze niet nieuwe raamstijlen lassen? Dan had dat er een stuk beter uitgezien. De duitse dubbeldek DABbuzf van de DB AG (oorspronkelijk van de DR) heeft een geheel nieuwe front gekregen. En ook de Ge 4/4 I 601-610 van de Rhätische Bahn heeft in de 80er jaren andere raamstijlen gekregen.