Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

lampjes in huizen willekeurig schakelen door bask185
Vandaag om 00:15:11
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Bahn-AG
21 July 2025, 23:59:53
Sfeer op je modelbaan door René 4312
21 July 2025, 23:25:13
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
21 July 2025, 23:03:58
Raadplaatje door Huup
21 July 2025, 22:39:08
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35
Station Roodeschool door Torikoos
21 July 2025, 21:59:55
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door wob
21 July 2025, 21:59:52
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door 741230
21 July 2025, 20:44:16
Microstepper motoren voor armseinpalen door AP3737
21 July 2025, 20:39:50
Bentheimer Eisenbahn Stations gebouwen "Laarwald" door borotof
21 July 2025, 20:26:55
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Martijn193
21 July 2025, 20:06:38
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
21 July 2025, 20:05:19
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door 741230
21 July 2025, 20:04:49
NS 1700 transfers door Rick
21 July 2025, 19:51:29
Overstap naar HTM door GerardvV
21 July 2025, 19:50:12
Spooraccessoires in diverse schalen, 3D-geprint. door spoorfreak
21 July 2025, 19:48:41
BNLS Rijweekend 19 en 20 juli 2025 door MOVisser
21 July 2025, 18:59:34
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door Rob Hagg
21 July 2025, 18:40:47
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
21 July 2025, 18:18:39
Br 38 Piko Superen. door Silvolde
21 July 2025, 17:32:46
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
21 July 2025, 17:32:02
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door marco
21 July 2025, 17:15:33
Da's Daz 2 door BartvD
21 July 2025, 17:06:02
Stationsplein Baden Baden door Dion
21 July 2025, 17:00:00
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
21 July 2025, 16:07:49
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci door Hollandserhbfan
21 July 2025, 15:38:11
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door tothebeach
21 July 2025, 15:29:18
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
21 July 2025, 14:40:06
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 210673 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9885
    • belse roestkraam
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #495 Gepost op: 19 September 2011, 09:19:02 »
UTERECHT BRUUTERECHT. Las net op de lokale TV dat er gister hier voor de deur een lijk in het kanaal dreef. Blijft mooi wonen hierzo!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11645
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #496 Gepost op: 19 September 2011, 09:24:18 »
En dat lijkt heeft niks met de grafdampen om jullie huisje te maken? Het staat daar namelijk opvallend alleen in een verder volslagen volgeplempt Canaille-eiland...  ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10759
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #497 Gepost op: 19 September 2011, 09:26:40 »
Nee, Floris heeft gewoon een vreemde kostganger in huis  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #498 Gepost op: 19 September 2011, 10:57:16 »
Hallo,

Ik weet niet of dit al ergens gemeld is, maar afgelopen donderdag zag ik op Amersfoort Centraal een stuurstandrijtuig staan van de nieuwe DDZ.
Wat deze daar doet is me onbekend, mogelijk voor instructie.
Helaas kon ik geen foto maken van het rijtuig.

Mvg Maikel van Velzen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8473
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #499 Gepost op: 19 September 2011, 14:07:25 »
Nee, dat is het prototype dat uit Haarlem is weggehaald.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #500 Gepost op: 21 September 2011, 13:21:36 »
Staat dat ding nu nog in Amersfoort? Of is ie daar al weer vandaan?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 465
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #501 Gepost op: 21 September 2011, 14:37:33 »
Staat inmiddels samen met andere DD-AR schaderijtuigen op het terrein van de voormalige werkplaats, tussen de wadlopers.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1 icm MacBook Air M4

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #502 Gepost op: 21 September 2011, 14:55:28 »
DDZ (complete stam) staat niet in Amersfoort, maar in Leidschendam.

Er staan idd wel enkele losse bakken DD-AR in Amf achter de hekken tussen de wadlopers.

mvg,
Robin
« Laatst bewerkt op: 21 September 2011, 14:57:25 door robin binsbergen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #503 Gepost op: 21 September 2011, 14:57:13 »
Robin,

Het gaat hier niet om de 7503, maar om de proefbak en kennelijk nu ook nog een aantal andere schadebakken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1015
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #504 Gepost op: 21 September 2011, 15:00:38 »
zie mijn aanpassing 15sec later ;D

mvg,
Robin

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5373
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #505 Gepost op: 21 September 2011, 15:12:13 »
 (y) (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Panoz

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #506 Gepost op: 22 September 2011, 20:49:30 »
Het treinstel wordt nog niet gepresenteerd dit gaat nog enkele weken duren. Het is op transport gegaan omdat men op een onderhouds locatie de nieuwe ingebouwde technieken wil leren kennen. Dit is wel handig alvorens hij in dienst gesteld gaat worden na de presentatie. Het dak is grijs echter bij de motorwagen is de beplating aan de zijkant blauw.  ::) ::)
De drukknoppen zitten naast de deur zoals het was. De pictogrammen dienen nog aangebracht te worden.

Rectificatie:HET DAK  iS BLAUW  :'(
« Laatst bewerkt op: 22 September 2011, 21:26:08 door Gert van den Heuvel. Reden: Nieuwe bericht en citaat gescheiden, zodat duidelijker is wat nieuw is. Overigens vriendelijk verzoek om voortaan geen gebruik meer te maken van kapitalen = schreeuwen op internet! »

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #507 Gepost op: 23 September 2011, 11:28:27 »
Een nette foto van de nieuwe DDZ staat alhier:

http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=1693&start=16

Nu duidelijk te zien zijn de spijlen achter de grote frontruit van de machinistencabine.
Ook Engelse treinen zijn leuk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #508 Gepost op: 23 September 2011, 12:49:37 »
Ben erg benieuwd hoe machinisten het zicht nu ervaren...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #509 Gepost op: 23 September 2011, 13:04:04 »
Ik denk niet veel anders dan in ander materieel met 'oogkleppen", zoals de VIRM, SLT en nu dus ook de DDZ.
Het zicht zal prima zijn naar voren, comform de richtlijnen, naar opzij wat minder, maar het is nu eenmaal "mode" om de zijkanten van de cabine dicht te maken, kijk ook maar eens bij de ontwikkelingen in het buitenland.
Ook Engelse treinen zijn leuk