Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Probleem met Trix wagon door henk
Vandaag om 08:31:52
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:25:47
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door ES44C4
Vandaag om 07:02:26
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Maartenw
Vandaag om 07:00:36
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Resin kits best met of zonder grondlaag door Svenn
Vandaag om 04:25:57
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 00:12:39
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Steven Loosman
Vandaag om 00:07:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door roadster36
17 December 2025, 23:56:22
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
17 December 2025, 23:45:49
Contact gegevens Roco NL door Rob Ellerman
17 December 2025, 22:48:29
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Probleem met inloggen door Ronald Halma
17 December 2025, 22:25:08
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
17 December 2025, 22:13:57
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
17 December 2025, 21:24:20
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
Treinbaan (winterlandschap) in winkeletalage door WimC
17 December 2025, 20:18:10
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Frank 123
17 December 2025, 20:09:27
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
17 December 2025, 19:47:21
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 219704 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9896
    • belse roestkraam
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #495 Gepost op: 19 September 2011, 09:19:02 »
UTERECHT BRUUTERECHT. Las net op de lokale TV dat er gister hier voor de deur een lijk in het kanaal dreef. Blijft mooi wonen hierzo!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11768
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #496 Gepost op: 19 September 2011, 09:24:18 »
En dat lijkt heeft niks met de grafdampen om jullie huisje te maken? Het staat daar namelijk opvallend alleen in een verder volslagen volgeplempt Canaille-eiland...  ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10776
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #497 Gepost op: 19 September 2011, 09:26:40 »
Nee, Floris heeft gewoon een vreemde kostganger in huis  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #498 Gepost op: 19 September 2011, 10:57:16 »
Hallo,

Ik weet niet of dit al ergens gemeld is, maar afgelopen donderdag zag ik op Amersfoort Centraal een stuurstandrijtuig staan van de nieuwe DDZ.
Wat deze daar doet is me onbekend, mogelijk voor instructie.
Helaas kon ik geen foto maken van het rijtuig.

Mvg Maikel van Velzen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8636
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #499 Gepost op: 19 September 2011, 14:07:25 »
Nee, dat is het prototype dat uit Haarlem is weggehaald.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #500 Gepost op: 21 September 2011, 13:21:36 »
Staat dat ding nu nog in Amersfoort? Of is ie daar al weer vandaan?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 489
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #501 Gepost op: 21 September 2011, 14:37:33 »
Staat inmiddels samen met andere DD-AR schaderijtuigen op het terrein van de voormalige werkplaats, tussen de wadlopers.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #502 Gepost op: 21 September 2011, 14:55:28 »
DDZ (complete stam) staat niet in Amersfoort, maar in Leidschendam.

Er staan idd wel enkele losse bakken DD-AR in Amf achter de hekken tussen de wadlopers.

mvg,
Robin
« Laatst bewerkt op: 21 September 2011, 14:57:25 door robin binsbergen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #503 Gepost op: 21 September 2011, 14:57:13 »
Robin,

Het gaat hier niet om de 7503, maar om de proefbak en kennelijk nu ook nog een aantal andere schadebakken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1018
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #504 Gepost op: 21 September 2011, 15:00:38 »
zie mijn aanpassing 15sec later ;D

mvg,
Robin

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5433
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #505 Gepost op: 21 September 2011, 15:12:13 »
 (y) (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Panoz

  • Offline Offline
  • Berichten: 85
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #506 Gepost op: 22 September 2011, 20:49:30 »
Het treinstel wordt nog niet gepresenteerd dit gaat nog enkele weken duren. Het is op transport gegaan omdat men op een onderhouds locatie de nieuwe ingebouwde technieken wil leren kennen. Dit is wel handig alvorens hij in dienst gesteld gaat worden na de presentatie. Het dak is grijs echter bij de motorwagen is de beplating aan de zijkant blauw.  ::) ::)
De drukknoppen zitten naast de deur zoals het was. De pictogrammen dienen nog aangebracht te worden.

Rectificatie:HET DAK  iS BLAUW  :'(
« Laatst bewerkt op: 22 September 2011, 21:26:08 door Gert van den Heuvel. Reden: Nieuwe bericht en citaat gescheiden, zodat duidelijker is wat nieuw is. Overigens vriendelijk verzoek om voortaan geen gebruik meer te maken van kapitalen = schreeuwen op internet! »

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #507 Gepost op: 23 September 2011, 11:28:27 »
Een nette foto van de nieuwe DDZ staat alhier:

http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=1693&start=16

Nu duidelijk te zien zijn de spijlen achter de grote frontruit van de machinistencabine.
Ook Engelse treinen zijn leuk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #508 Gepost op: 23 September 2011, 12:49:37 »
Ben erg benieuwd hoe machinisten het zicht nu ervaren...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #509 Gepost op: 23 September 2011, 13:04:04 »
Ik denk niet veel anders dan in ander materieel met 'oogkleppen", zoals de VIRM, SLT en nu dus ook de DDZ.
Het zicht zal prima zijn naar voren, comform de richtlijnen, naar opzij wat minder, maar het is nu eenmaal "mode" om de zijkanten van de cabine dicht te maken, kijk ook maar eens bij de ontwikkelingen in het buitenland.
Ook Engelse treinen zijn leuk