Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:42:25
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM door Ronald69
Vandaag om 16:36:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Eric B
Vandaag om 16:32:59
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 16:29:54
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 16:29:12
Line-up foto's van modellen door spoorijzer
Vandaag om 16:08:27
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Sebastiaan Pot -- Big Scale Trains
Vandaag om 16:06:29
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Pauldg
Vandaag om 15:58:39
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:53:51
mDDM, waarom 3 draaistellen? door Pauldg
Vandaag om 15:53:30
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:45:59
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R1954
Vandaag om 15:33:08
Rijnstraat door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:32:33
1865/68 aanleg kreekrakdam Bergen op Zoom / goes. door TonM
Vandaag om 15:21:17
Piko 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 15:16:37
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door bask185
Vandaag om 15:15:50
NS huisstijl jaren zeventig / jaren tachtig door Luc2000
Vandaag om 14:40:25
3D/RM-IG: CTA bakken (H0) (met texture!) door Luc2000
Vandaag om 14:38:25
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Loki
Vandaag om 14:34:14
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 14:30:52
PBM/PWM met joystick door BR41
Vandaag om 14:21:41
Piko TT 2025 door Bartje81
Vandaag om 14:16:26
vrijgavecode z21 centrale door Theiske
Vandaag om 13:53:22
Onshape gebruikersgroep door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:45:26
Vele baanplannen online gezet door BramFokke
Vandaag om 13:27:36
Rondom Charlois door hervé
Vandaag om 12:29:01
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door meino
Vandaag om 12:17:58
Da's Daz 2 door spoorijzer
Vandaag om 12:07:48
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door VAM65
Vandaag om 11:57:57
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door Gerrit H
Vandaag om 11:54:11
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 216442 keer)

johnny-VIRM

  • Offline Offline
  • Berichten: 520
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #165 Gepost op: 18 August 2011, 13:52:04 »
en voor het bedienend personeel zoals machinsten er veranderd voor jullie totaal niks, had voor mijn ziekte al instructie gehad op het ding.

Dennis83

  • Offline Offline
  • Berichten: 631
    • DPhoto
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #166 Gepost op: 18 August 2011, 13:58:08 »
De DDZ bedoel je? ???

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #167 Gepost op: 18 August 2011, 14:04:35 »
Andreus, Frederico heeft dat stel ook gemaakt. Dat kan je hier zien.
Overduidelijk dat dit een betere ontwerp is van een (semi) amateur dan die prutsers bij de NS.
Ik hoop dat ze er spijt van gaan krijgen met die lelijke dak in het blauw. Denk toch na maak dat grijs zoals bij de ICM / IRM.
Zo oud is die DD-AR niet eens begin jaren 90 en de MDDM 1997/98 en nu al slopen/renoveren.

En waarom dat zijraam nu ineens weer wegslopen? die zat er toch niet voor niks ?
Ehh Mddm met 5/6 bakken ;D volgens mij heeft de mDDM net genoeg power voor 2 rijtuigen en een kopbak.

Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Anoniem

  • Gast
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #168 Gepost op: 18 August 2011, 14:08:34 »
Overduidelijk dat dit een betere ontwerp is van een (semi) amateur dan die prutsers bij de NS.

Hoezo "overduidelijk"? Ten eerste hebben we al een paar keer hier vastgesteld "zoveel mensen, zoveel meningen" en ten tweede is Frederico's ontwerp gestoken in het kleurenschema voor stoptreinmaterieel, waar DDZ bedoeld is voor Intercitydiensten...

En omdat de NS iets ontwerpt wat JIJ niet mooi vindt, zijn het (daarom, dus) meteen "prutsers"? ::)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 911
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #169 Gepost op: 18 August 2011, 14:13:13 »
Ehh Mddm met 5/6 bakken ;D volgens mij heeft de mDDM net genoeg power voor 2 rijtuigen en een kopbak.
Dat ie maar drie rijtuigen nu aan de haak heeft is vanwege het feit dat korte stammen gewenst zijn om snel op te trekken. Het is tenslotte nu nog een stoptrein. Maar bij Intercity-diensten is dat niet van belang dus kunnen er makkelijk nog 2 bakken bij. Die motorwagen heeft kracht zat. Waar het eerder om gaat is het feit of de wielen dan nog wel genoeg grip hebben als de sporen glad zijn. Je moet tenslotte wel meer massa op gang brengen.
Mvgr Jan Wiebrand

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #170 Gepost op: 18 August 2011, 14:16:28 »
Hmm, ik weet nu al dat er een paar mensen op het forum zijn die de term 'prutsers' inderdaad niet zullen waarderen, en ik ken er enkele, en kan ze echt geen 'prutsers' noemen.
Ik bedoel, ik krijg geen deuk uit een gecrashte Sprinter, en las er niet 123 een nieuwe kop op.  ;D

Dus ook al is het design niet geheel jou wens, ik zou me toch wat handiger uitdrukken  8)

Overigens is het design en kleurschema voor mij toppie.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2011, 14:18:16 door Chris van Diesen »

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #171 Gepost op: 18 August 2011, 14:17:58 »
Miss kort door de bocht maar de huidige kleurschema ik denk dat de doorsnee NS reiziger dat mooier vind dan dat IRM achtige kleurschema op een stoptrein hoewel die dat straks niet meer is maar toch.
Wel is het een duidelijk IC beeld en vlavlip als stoptrein maar doe mij toch maar de vlavlip ddm als stoptrein :)

En ja ik vind het prutsers als ze dat dak grijs hadden gemaakt ipv blauw (op de kop) gaf het al een veel beter beeld.
Jammer dat ze daar niet bij nadenken de IRM heeft dat ook.

En ja het is inderdaad een stoptrein maar daar hebben we juist meer materieel voor nodig na de plan V blijft alleen de slt over en die is niet zo betrouwbaar en die DDM was juist ontworpen voor stations waar weinig (perron) lengte zat en nu gaatie weg (ddm-1 zien we zometeen bij sloperij koek jammer).
« Laatst bewerkt op: 18 August 2011, 14:22:17 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #172 Gepost op: 18 August 2011, 14:19:09 »
Ik denk dat de doorsnee reiziger het alleen maar belangrijk vind dat het stel op tijd langs het perron staat.  :)

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #173 Gepost op: 18 August 2011, 14:23:06 »
Ja dat is waar :(
Maar als die gifgroen zou zijn met pimpelpaarse stippen dan klagen ze wel denk ik  ;)

Achja een kwetsie van accepteren dit is het eerste treinstel dat compleet van funtie gaat veranderen van Stoptrein naar IC. Op de hanzelijn zou die wel mooi staan modern op een moderne spoorbaan :).

Maar waarom is dat zijraampje verdwenen? google laat niks los enige wat ik me kan bedenken is zonlicht.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2011, 14:25:44 door Bastaard »
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #174 Gepost op: 18 August 2011, 14:24:39 »
Nou, men stapte ook in die vreselijke Wadloper  ;D (die groene met zijn rode neus)
« Laatst bewerkt op: 18 August 2011, 14:26:28 door Chris van Diesen »

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11730
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #175 Gepost op: 18 August 2011, 14:26:55 »
In mijn beleving is een trein een vervoermiddel waarmee ik (in elk geval in theorie) van A naar B kom. welke kleur ze het materieel dan geven, zal mij worst zijn. En ik denk dat het de NS ook worst zal zijn wat de hobbyisten er van vinden...

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #176 Gepost op: 18 August 2011, 14:28:20 »
De wensen top 3 van de doorsnee reiziger:*

  • 1
Op tijd (inclusief haalbare overstaptijden)
  • 2
Regelmatig
  • 3
Een zitplaats


De kleur interesseert ze geen barst.

* niet wetenschappelijk bewezen ;D
« Laatst bewerkt op: 18 August 2011, 14:30:21 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18609
    • Het Groterdam Project
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #177 Gepost op: 18 August 2011, 14:29:24 »
En ik denk dat het de NS ook worst zal zijn wat de hobbyisten er van vinden...

 ;D

Ik denk dat BNLS in de kantine tijdens de pauze op staat.

Hee, Joop, moet je kijken wat ze nou schrijven, lache joh !

ZwolsBas

  • Offline Offline
  • Berichten: 3139
  • NL/NS vanaf 1945
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #178 Gepost op: 18 August 2011, 14:30:02 »
Grrrr...bij autos vinden ze kleuren dan ineens wel heel belangerijk.
Treinen Vissen Katten Liefhebber, bouw modelbaan op zolder gestart, nu nog 3 plaatsnamen verzinnen, help je mee?

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8245
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #179 Gepost op: 18 August 2011, 14:33:16 »
Die staat dan ook s'avonds voor je deur ;D

Maar waarom is dat zijraampje verdwenen? google laat niks los enige wat ik me kan bedenken is zonlicht.
Minder kans dat de machinist een sein mist?
Bij de meeste treinstellen/locomotieven zitten er in de cabine geen zijramen.
Vr. groeten,
Bob