Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door mitchell2000
Vandaag om 20:39:32
Modelspoorbaan van Einte door Jelmer
Vandaag om 20:37:42
NS 8800 in spoor 0 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:22:05
Piko 2025 door Rob Moerkerken
Vandaag om 20:20:17
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
Vandaag om 20:09:46
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Robert vh Prutsert
Vandaag om 19:56:30
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
Vandaag om 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
Vandaag om 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
Vandaag om 19:49:01
Pfarrerwinkel bahn door einte
Vandaag om 19:44:05
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 19:24:37
Veevervoer ss/ ns door Huup
Vandaag om 18:42:03
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 18:40:32
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door william_2
Vandaag om 18:28:02
Rheinburg, TP V/VI door william_2
Vandaag om 18:26:14
Treinsamenstelling vooroorlogse D treinen door antoni-a
Vandaag om 18:12:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank 123
Vandaag om 17:59:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 17:40:30
Halling aandrijvingen door Silvolde
Vandaag om 17:28:10
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door 008200
Vandaag om 17:13:39
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 16:14:28
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door 5166
Vandaag om 16:07:51
Rangeerbaan Molenhoek door Juroen
Vandaag om 16:04:28
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 15:21:42
Kibri station CALW ingekort als NS station door Pauldg
Vandaag om 14:52:17
Exact-Train 2025 door grossraumwagen
Vandaag om 14:36:59
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door tothebeach
Vandaag om 14:25:35
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
Vandaag om 14:23:34
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 14:22:00
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Sam
Vandaag om 14:19:46
  

Auteur Topic: DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers  (gelezen 213340 keer)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9889
    • belse roestkraam
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #495 Gepost op: 19 September 2011, 09:19:02 »
UTERECHT BRUUTERECHT. Las net op de lokale TV dat er gister hier voor de deur een lijk in het kanaal dreef. Blijft mooi wonen hierzo!

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11668
    • Mijn fotoarchief
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #496 Gepost op: 19 September 2011, 09:24:18 »
En dat lijkt heeft niks met de grafdampen om jullie huisje te maken? Het staat daar namelijk opvallend alleen in een verder volslagen volgeplempt Canaille-eiland...  ;D

Marc tramt

  • Offline Offline
  • Berichten: 10771
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #497 Gepost op: 19 September 2011, 09:26:40 »
Nee, Floris heeft gewoon een vreemde kostganger in huis  ;D
No dress rehearsel, this is our life.

Maikel van Velzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 440
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #498 Gepost op: 19 September 2011, 10:57:16 »
Hallo,

Ik weet niet of dit al ergens gemeld is, maar afgelopen donderdag zag ik op Amersfoort Centraal een stuurstandrijtuig staan van de nieuwe DDZ.
Wat deze daar doet is me onbekend, mogelijk voor instructie.
Helaas kon ik geen foto maken van het rijtuig.

Mvg Maikel van Velzen

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8534
  • Spoor N
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #499 Gepost op: 19 September 2011, 14:07:25 »
Nee, dat is het prototype dat uit Haarlem is weggehaald.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #500 Gepost op: 21 September 2011, 13:21:36 »
Staat dat ding nu nog in Amersfoort? Of is ie daar al weer vandaan?

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

kar

  • Offline Offline
  • Berichten: 474
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #501 Gepost op: 21 September 2011, 14:37:33 »
Staat inmiddels samen met andere DD-AR schaderijtuigen op het terrein van de voormalige werkplaats, tussen de wadlopers.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 | iTrain 5.1 icm Mac

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #502 Gepost op: 21 September 2011, 14:55:28 »
DDZ (complete stam) staat niet in Amersfoort, maar in Leidschendam.

Er staan idd wel enkele losse bakken DD-AR in Amf achter de hekken tussen de wadlopers.

mvg,
Robin
« Laatst bewerkt op: 21 September 2011, 14:57:25 door robin binsbergen »

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #503 Gepost op: 21 September 2011, 14:57:13 »
Robin,

Het gaat hier niet om de 7503, maar om de proefbak en kennelijk nu ook nog een aantal andere schadebakken.

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1017
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #504 Gepost op: 21 September 2011, 15:00:38 »
zie mijn aanpassing 15sec later ;D

mvg,
Robin

Jeroen Water

  • Offline Offline
  • Berichten: 5383
  • NS tijdperk IV (1973/1974)
    • Flickr Fotostream Jeroen Water
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #505 Gepost op: 21 September 2011, 15:12:13 »
 (y) (y) (y)

Jeroen
Bouwt aan Ermehuizen met het dienstregelingsjaar 1973/1974

Panoz

  • Offline Offline
  • Berichten: 84
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #506 Gepost op: 22 September 2011, 20:49:30 »
Het treinstel wordt nog niet gepresenteerd dit gaat nog enkele weken duren. Het is op transport gegaan omdat men op een onderhouds locatie de nieuwe ingebouwde technieken wil leren kennen. Dit is wel handig alvorens hij in dienst gesteld gaat worden na de presentatie. Het dak is grijs echter bij de motorwagen is de beplating aan de zijkant blauw.  ::) ::)
De drukknoppen zitten naast de deur zoals het was. De pictogrammen dienen nog aangebracht te worden.

Rectificatie:HET DAK  iS BLAUW  :'(
« Laatst bewerkt op: 22 September 2011, 21:26:08 door Gert van den Heuvel. Reden: Nieuwe bericht en citaat gescheiden, zodat duidelijker is wat nieuw is. Overigens vriendelijk verzoek om voortaan geen gebruik meer te maken van kapitalen = schreeuwen op internet! »

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #507 Gepost op: 23 September 2011, 11:28:27 »
Een nette foto van de nieuwe DDZ staat alhier:

http://www.spoorforum.com/spoorforum/phpBB3/viewtopic.php?f=18&t=1693&start=16

Nu duidelijk te zien zijn de spijlen achter de grote frontruit van de machinistencabine.
Ook Engelse treinen zijn leuk

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #508 Gepost op: 23 September 2011, 12:49:37 »
Ben erg benieuwd hoe machinisten het zicht nu ervaren...
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

Treinhobbijist

  • Offline Offline
  • Berichten: 616
Re:DDZ, de gemoderniseerde dubbeldekkers
« Reactie #509 Gepost op: 23 September 2011, 13:04:04 »
Ik denk niet veel anders dan in ander materieel met 'oogkleppen", zoals de VIRM, SLT en nu dus ook de DDZ.
Het zicht zal prima zijn naar voren, comform de richtlijnen, naar opzij wat minder, maar het is nu eenmaal "mode" om de zijkanten van de cabine dicht te maken, kijk ook maar eens bij de ontwikkelingen in het buitenland.
Ook Engelse treinen zijn leuk