Overheen gelezen?
Als ie klaar is, kom je maar een keer kijken in Ermehuizen. Nadeel is voorlopig alleen nog wel dat er straks een brug in een kale vlakte komt te liggen. Voorloipig ben ik nog lang niet toe aan het aankleden van de baan. Sterker nog, door die rotbrug, ligt het baanwerk momenteel helemaal stil.... Binnenkort staat er thuis een verbouwing aan te komen, waar ik veel tijd in zal moeten gaan steken. Als dat klaar is, hoop ik dat de brug ook een eind gevorderd is en kan ik weer verder met het schaduwstation. Daar moeten nog een zooi wissels aangesloten worden en daarna gaat het een tijdje testen worden. Pas als dat naar tevredenheid werkt, gaat er een complete verdieping op het schaduwstation komen en dat wordt pas het eerste stukje baan waar landschap in komt. Nog een niveau hoger komt de brug pas op zijn plek te liggen..... Feiko,De nieuwe brug van Zwolle is een hele andere constructie dan de brug die ik aan het bouwen ben. Deze nieuwe brug heeft een veel zwaardere en grovere constructie. Als je hem nog niet in huis hebt, zou ik voort die brug Railmagazine 277 eens aanschaffen. Daar staat een aardig artikel in. Ik gebruik zoals Ronald al aangaf, styreen voor mijn brug. Maar styreenprofielen zijn er niet in grote maten zoals jij veel meer nodig zult hebben. Dan moet je die zaken gaan maken uit styreen platen en alles uit gaan snijden. Ik denk dat ik voor de nieuwe brug van Zwolle eerder zou kiezen voor hout, maar dat is maar net hoe goed je met dat materiaal overweg kunt. Ik ben er wel hgeel benieuwd naar, want op een moderne baan zal die brug ook zeker een blikvanger zijn! Begin anders een eigen topic en ga die brug gewoon bouwen. Stel je vragen in dat topic en je zult zien dat je vanzelf tot een bevredigend resultaat komt!Succes!Jeroen
Oke, je krijgt nog 6 weken.Is het niet klaar ben ik 50 € armer.Wedden op het forum mag niet, maar onder spoorvrienden wel.Dus doe je best.Matheus.
...oplosmiddelen uit de lijm bij verdamping het omliggende styreen verzwakken...