De later geleverde mat '46 kregen wel de volledige veerpakketten, waardoor deze beter liepen.
Zijn andere stellen nooit "geupdate" dan, na die tijd?
dienstregelingsnelheid 90Km/h en maximumsnelheid 125Km/h.
Wat alle (hobby-)boeken dus schrijven komt meer uit een grote duim heb ik het vermoeden. (o.a. 8min voor 140Km/h lijkt me erg rooskleurig...)
een DE-2 heeft simpelweg het motorvermogen niet om ooit de 140 km/u te halen.
Ik meen mij uit een Stibansbulletin uit 1984/1985 te herinneren dat de 273 één of meerdere draaistellen heeft gewisseld met die van de 285.
Vind ik een beetje denigrerende opmerking. Die jongens hebben ook hun bronnen, maar wellicht gebruiken ze andere bronnen dan jij.Waarom? Qua motorvermogen is het haalbaar.
@Floris, alleen de DE-5 heb ik terug kunnen vinden dat deze geschikt was voor 160km/u, er is zelfs 172 km/u mee gereden ergens in Drente. Mat. 36 heb ik helaas niets van kunnen vinden.Gr Hans
Maar de DE1-en hadden relatief gezien toch bijna 2x zoveel vermogen als de de2-en, met hun twee motoren?