Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
Vandaag om 13:08:52
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:03:35
Site Uhlenbrock door Michaël dB
Vandaag om 12:53:27
Piko EUROCITY 2969 traxx door Rob Ellerman
Vandaag om 12:34:56
Probleem met inloggen door Gerrit H
Vandaag om 12:21:21
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Pauldg
Vandaag om 11:48:59
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 11:30:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 11:26:02
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
Resin kits best met of zonder grondlaag door Ronald Halma
Vandaag om 11:05:30
Ervaringen met Van Perlo ( DinaSys ) draaischijfbesturing door Ronald Halma
Vandaag om 10:22:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:20:24
Probleem met Trix wagon door klusser
Vandaag om 09:17:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 08:40:48
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door tothebeach
Vandaag om 07:50:19
ratelende 1300 van Electrotren door Ferdinand Bogman
Vandaag om 07:38:10
EifelBurgenBahn door Eric B
Vandaag om 07:31:26
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Martijn193
Vandaag om 06:09:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 05:00:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald Halma
17 December 2025, 22:27:56
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door 1200blauw
17 December 2025, 21:55:27
Toon hier je (model)TRAM foto's. door ChrisH
17 December 2025, 21:44:48
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
17 December 2025, 21:25:45
interface RocRail en fysiek rijweg gestuurd bedieningspaneel door Eric v C
17 December 2025, 21:14:33
Minibaan Visserskaai H0 door gdh
17 December 2025, 20:54:05
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door Pukkie
17 December 2025, 20:51:00
ESU V5 Decoder setting door ATSF2
17 December 2025, 20:48:10
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
17 December 2025, 20:32:43
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 21523 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #135 Gepost op: 16 June 2010, 20:55:27 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #136 Gepost op: 16 June 2010, 21:32:12 »
Wie zegt dat dat uren zijn. Dan moet je echt beter naar de verkeersinformatie luisteren. Zoveel sneller is de trein niet, omdat je vaak nog een stuk moet hobbelen om bij je definitieve eindbestemming te komen en de trein niet op tijden rijdt, die jij zou willen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #137 Gepost op: 16 June 2010, 23:42:54 »
Is dat zo? Ik dacht dat ze juist op het einde wel betrouwbaar(der) waren.
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...


Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #138 Gepost op: 16 June 2010, 23:57:51 »
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...



Dit klopt.
SM'90 had wielassen die speciaal ontwikkeld waren als proef.
O.a. met gelijmde binnenwielen.
Dit heeft bij het rebandageren van de wielen altijd al problemen opgeleverd.
Er zouden dus compleet nieuwe wielassen gemaakt moeten worden, inclusief tandwielkasten en aandrijving.
Voeg daarbij nog aanpassingen aan het draaistel en dan de kosten vergelijken met kompleet nieuwe draaistellen.
Kortom, hoge revisiekosten, afvoer leek logischer.

Ook de ICM-0 treinstellen zijn mede door hun afwijkende Wegmann draaistellen vroegtijdig afgevoerd.
Het enige treinstel ICM-0 wat ooit voor draaistellen omgebouwd is naar ICM-1 draaistellen (de 4007) leeft als middenbak van de 4044 nog voort.

Henk Boshuyzen

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #139 Gepost op: 17 June 2010, 00:24:10 »
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...

De ICM-0 serie heeft anders toch ruim 25 jaar dienst gedaan (in dienst gesteld in 1977, uit dienst 2003) Bij een normale levensduur van 30 jaar is dat denk ik helemaal geen slechte score voor een proto-serie.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #140 Gepost op: 17 June 2010, 00:31:20 »
Zou bij deze protoserie het gevaarlijke arbo onverantwoorde trapje achter de machinistenstoel ook hebben meegeteld bij de afvoer?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #141 Gepost op: 17 June 2010, 11:01:49 »
ICM-0 is naast de machinistenstoel, ICM-1/2/3/4 is achter de machinistenstoel

Henk

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #142 Gepost op: 17 June 2010, 17:44:53 »
Voor meer info over ICM-0 moet je eens op spionkop.nl kijken, heel mooie foto's enzo

Gr Timo

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #143 Gepost op: 18 June 2010, 18:20:38 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?

Ik zeg motor :P
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #144 Gepost op: 18 June 2010, 18:24:52 »
Ik zeg gratis parkeerplek voor de Randstad en met de trein de Randstad in. Geen last van file en milieuvriendelijk! ;D
Mvgr Jan Wiebrand

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22757
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #145 Gepost op: 18 June 2010, 18:35:58 »
Ik zeg in de buurt van een behoorlijk station gaan wonen en werken.
Hier vier intercities per uur zo'n beetje van deur tot deur. SLT zie ik alleen op opstelterreinen staan en een enkele keer voorbij komen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.