Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Minibaan Visserskaai H0 door Sikko
Vandaag om 14:23:55
Bevestigen Digikeijs DR7111 lichtsein door BertOK
Vandaag om 14:23:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 13:59:06
Revier Rheinbrenner (H0) door spoorijzer
Vandaag om 13:55:33
De spoorhaven van Zuidbarge. door BramFokke
Vandaag om 13:40:32
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Eric B
Vandaag om 13:32:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 12:52:37
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 12:52:02
Roco traxx 'Eurocity': suggestie 2e nummer doorgeven door the_gold
Vandaag om 12:51:24
Oersik etsplaat spoor 0, bouwverslag door moonlicht
Vandaag om 12:45:01
Rondom Charlois door Benelux795
Vandaag om 12:38:17
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door bask185
Vandaag om 11:27:19
ESU V5 Decoder setting door Ben
Vandaag om 11:23:27
Koemo ballastlijm; welk alternatief? door Ronald69
Vandaag om 11:22:16
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
Vandaag om 11:18:35
3D print wagons: de benodigde onderdelen door Floris Dilz
Vandaag om 11:17:02
Modellbau Lingen 2026 door Ronald69
Vandaag om 11:14:54
Goede wensen voor 2026 door AdLoc
Vandaag om 11:01:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Erwin 054
Vandaag om 10:56:58
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 10:45:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door System-M
Vandaag om 10:45:07
Beginnersvraag Märklin Delta "Circus Mondolino" door henk
Vandaag om 10:19:09
RhB modelbaan in Aanbouw die Scalettabahn Davos-Dürrboden door Hollandserhbfan
Vandaag om 10:09:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 09:55:45
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 09:40:29
Resin kits best met of zonder grondlaag door cor_b
Vandaag om 09:39:51
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:20:23
EifelBurgenBahn door Jelmer
Vandaag om 09:02:12
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Jelmer
Vandaag om 08:55:09
Railion 1606 Harderwijk. door spoorijzer
Vandaag om 08:45:34
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 21344 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #135 Gepost op: 16 June 2010, 20:55:27 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4605
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #136 Gepost op: 16 June 2010, 21:32:12 »
Wie zegt dat dat uren zijn. Dan moet je echt beter naar de verkeersinformatie luisteren. Zoveel sneller is de trein niet, omdat je vaak nog een stuk moet hobbelen om bij je definitieve eindbestemming te komen en de trein niet op tijden rijdt, die jij zou willen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4088
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #137 Gepost op: 16 June 2010, 23:42:54 »
Is dat zo? Ik dacht dat ze juist op het einde wel betrouwbaar(der) waren.
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...


Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #138 Gepost op: 16 June 2010, 23:57:51 »
Daarnaast was SM´90 toe aan een revisie.
Echter zouden daarbij componenten vervangen moeten worden die inmiddels niet gangbaar meer zijn, en dus vervangen zouden moeten worden door een alternatief.

Dat is nou eenmaal ook een nadeel van een proto serie, dat deze uitgerust zijn met techniek in ontwikkeling, en dat kan soms al snel achterhaald zijn weer.
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...



Dit klopt.
SM'90 had wielassen die speciaal ontwikkeld waren als proef.
O.a. met gelijmde binnenwielen.
Dit heeft bij het rebandageren van de wielen altijd al problemen opgeleverd.
Er zouden dus compleet nieuwe wielassen gemaakt moeten worden, inclusief tandwielkasten en aandrijving.
Voeg daarbij nog aanpassingen aan het draaistel en dan de kosten vergelijken met kompleet nieuwe draaistellen.
Kortom, hoge revisiekosten, afvoer leek logischer.

Ook de ICM-0 treinstellen zijn mede door hun afwijkende Wegmann draaistellen vroegtijdig afgevoerd.
Het enige treinstel ICM-0 wat ooit voor draaistellen omgebouwd is naar ICM-1 draaistellen (de 4007) leeft als middenbak van de 4044 nog voort.

Henk Boshuyzen

JAB van Ree

  • Offline Offline
  • Berichten: 3796
    • Stichting Historisch Dieselmaterieel
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #139 Gepost op: 17 June 2010, 00:24:10 »
Daarnaast zijn prototypes zowieso al een kortere levensduur toebehouden, zie zo bijvoorbeeld ook ICM-0...

De ICM-0 serie heeft anders toch ruim 25 jaar dienst gedaan (in dienst gesteld in 1977, uit dienst 2003) Bij een normale levensduur van 30 jaar is dat denk ik helemaal geen slechte score voor een proto-serie.
1:1 Locomotor, Plan C/E/L/U/W en 2200 prutser, G1206 bestuurder
1:87 verzamelaar NS periode 1968-heden

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #140 Gepost op: 17 June 2010, 00:31:20 »
Zou bij deze protoserie het gevaarlijke arbo onverantwoorde trapje achter de machinistenstoel ook hebben meegeteld bij de afvoer?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Henk Boshuyzen

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
    • Modeltram Toulon sur Arroux
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #141 Gepost op: 17 June 2010, 11:01:49 »
ICM-0 is naast de machinistenstoel, ICM-1/2/3/4 is achter de machinistenstoel

Henk

2010

  • Offline Offline
  • Berichten: 305
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #142 Gepost op: 17 June 2010, 17:44:53 »
Voor meer info over ICM-0 moet je eens op spionkop.nl kijken, heel mooie foto's enzo

Gr Timo

Private SNAFU

  • Offline Offline
  • Berichten: 1744
  • Member of the 1(to)87 gang
    • project "Nijkerk:87"
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #143 Gepost op: 18 June 2010, 18:20:38 »
Gemiddelde weg binnen de randstad (is ook het inzetgebied van SLT) in spitsrichting staat toch wel aardig vast/langzaam rijdend hoor... Hoe vaak hoor je de A1, A2, A4, A8, A9 of A10, om maar wat te noemen, niet langskomen in de fileberichten?

Ik zeg motor :P
Website
NS - IVa (1968 - 1978) / Koploper / LocoNet / IB+ProfiBoss / Modulebouw

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 912
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #144 Gepost op: 18 June 2010, 18:24:52 »
Ik zeg gratis parkeerplek voor de Randstad en met de trein de Randstad in. Geen last van file en milieuvriendelijk! ;D
Mvgr Jan Wiebrand

henk

  • Online Online
  • Berichten: 22756
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #145 Gepost op: 18 June 2010, 18:35:58 »
Ik zeg in de buurt van een behoorlijk station gaan wonen en werken.
Hier vier intercities per uur zo'n beetje van deur tot deur. SLT zie ik alleen op opstelterreinen staan en een enkele keer voorbij komen.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.