Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Marklin Telexkoppelingen blijven hangen door MRdirect
Vandaag om 15:33:14
Zoekfunctie ? door VAM65
Vandaag om 15:22:08
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Keska
Vandaag om 14:48:26
Werps Soldeerworkshop door Marco Staartjes
Vandaag om 14:47:12
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Peter Kleton
Vandaag om 14:27:30
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 14:25:44
FFA koelwagen door Duoblock
Vandaag om 14:19:55
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
Vandaag om 14:03:01
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door sncf231e
Vandaag om 13:45:43
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
  

Auteur Topic: Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen  (gelezen 17932 keer)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Gepost op: 06 juni 2010, 08:34:02 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQs
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:42:12 door Bob Rodenburg »

Bruce!!!

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
  • MK III
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2010, 08:42:10 »
Passat driver:)

NS 1855

  • Offline Offline
  • Berichten: 371
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #2 Gepost op: 06 juni 2010, 09:02:49 »
Ik zat laatst te denken over de revisie van de DD-AR's. Als dit materieel in de werkplaats staat voor de revisie rijdt dit materieel niet. En het zijn er behoorlijk wat. Dus de DD-AR's zouden tijdelijk een vervanger moeten hebben. Anders is er een tekort aan materieel.

Gr. Iven

Chiel

  • Offline Offline
  • Berichten: 1077
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #3 Gepost op: 06 juni 2010, 09:36:50 »
Denk dat ze dat op kunnen vangen met de instroom van SLT.

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #4 Gepost op: 06 juni 2010, 10:01:46 »
Dat is nu juist het probleem. SLT biedt echt niet genoeg capaciteit om die van de DD-AR op te vangen. Zoals al in mijn eerdere bericht werd gezegd. Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #5 Gepost op: 06 juni 2010, 10:07:25 »
Dat zal wel meevallen:

Capaciteit DD-AR met 1700: 606
Capaciteit DD-AR met mDDM: 495
Capaciteit SLT-6: 610

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #6 Gepost op: 06 juni 2010, 10:09:05 »
Waat? :o Zitplaatsen hebben we het nu over hé? Even voor de duidelijkheid. Hoe is dat nou mogelijk?
Mvgr Jan Wiebrand

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #7 Gepost op: 06 juni 2010, 10:12:59 »
Nee, capaciteit, dus hoeveel mensen er vervoer kunnen worden.
SLT heeft inderdaad wel minder zitplaatsen, maar meer ruimte voor staanplaatsen.
Maar dat er mensen moeten staan wil nog niet betekenen dat er Japanse taferelen onstaan, misschien wel meer mensen die niet tevreden zijn dat ze moeten staan, maarja, ze hebben een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs (tenzij je 1e klas reist) ;)

Streamliner

  • Offline Offline
  • Berichten: 908
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #8 Gepost op: 06 juni 2010, 10:21:56 »
Goed de Japanse taferelen zet ik dan uit mijn hoofd, maar ik heb er nog altijd mijn bedenkingen bij. Het is natuurlijk een heel andere strategie; meer staanplaatsen. Ik moet het nog zien.
Back on topic, wat gaat er straks gebeuren met de 1700'en? Die zullen straks met de DD-AR revisie ook minder werk krijgen.
Mvgr Jan Wiebrand
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:23:58 door Dubbeldekkerjw »

Bob R.

  • ***
  • Team Beurzen en PR
  • Offline Offline
  • Berichten: 8140
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #9 Gepost op: 06 juni 2010, 10:32:19 »
@ Bruno,
En die mensen die ieder ochtend moeten staan kiezen weer voor een ander manier van transport :P

NS reizigers heeft toch een contract met de overheid wat zitplaats capaciteit betreft ?
Erg veilig is het ook niet, staand vervoert worden :-X

Sommige treinen worden ingezet onder de noemer  "intercity" maar stoppen op alle station, bijvoorbeeld de intercity tussen Leiden en Utrecht via Alphen aan de Rijn.
Nu probeert de NS al jaren om voor intercity treinen een toeslag te mogen vragen (wordt regelmatig via enquêtes voorgelegd).
Dus als je DD-AR ombouwt naar intercity materieel en die laat je toch als initercity overal stoppen...
Met de OV-chip kaart merk je als reiziger niet eens dat je dan meer betaald :-X

@Jan
Ik heb maar een nieuwe topic hierover gemaakt, maar je bericht was te snel...sorry.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2010, 10:41:12 door Bob Rodenburg »
Vr. groeten,
Bob

Dave81

  • Offline Offline
  • Berichten: 550
  • Curaçao ->zucht<-
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #10 Gepost op: 06 juni 2010, 10:40:45 »
Ben benieuwd hoe het er uit ziet als de deuren van die Japanse trein open gaan ;D

MVG Dave
Trossingen Tp 2 Duitsland

Kijk bij wat zijn we aan het bouwen

Bart Mestrom

  • Offline Offline
  • Berichten: 1495
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #11 Gepost op: 06 juni 2010, 10:48:02 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4133
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #12 Gepost op: 06 juni 2010, 11:00:34 »
Zodra de DD-AR in revisie is geweest en als IC-materieel wordt ingezet weet ik wel een nieuwe inzetplek voor de DDM-1. In de spitsdienst als stoptrein Utrecht-Zwolle en andersom.
Ik wil daar geen SLT zien. Dan krijgen we Japanse taferelen: http://www.youtube.com/watch?v=X9nnXw_6WQsMvgr Jan Wiebrand

Volgens mij zag ik iemand als een van de eersten instappen, maar die moest er bij de eerste halte al weer uit.  ;D
Haagse deurbel, wat een volk zeg  :o

Marco

Alexander

  • Offline Offline
  • Berichten: 774
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #13 Gepost op: 06 juni 2010, 11:04:11 »
Als dat gebeurt krijgen we Japanse taferelen.
Mvgr Jan Wiebrand

Voor zover mij bekend mag in Nederland een machinist weigeren om een trein te rijden die naar zijn mening niet veilig is voor de passagiers. Wat er van dat recht van de machinist nu nog over is, en wat de consequenties voor m zijn weet ik niet.

Groeten, Alexander

Anoniem

  • Gast
Re:Materieel Beleid Nederlandse spoorwegen
« Reactie #14 Gepost op: 06 juni 2010, 11:04:42 »
Ze hebben zat ICRm stammen over. Waarom halen ze de VIRM dan niet weg uit de (20)800, en zetten ze er ICRm in.
De VIRM kun je dan ergens anders gebruiken.

Omdat je met ICRm lastig kunt combineren en splitsen. Of zou je met 2 (kortere) stammen ICRm gekoppeld kunnen rijden, à la DDAR?