Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Project seaside Germany door Ronald Halma
Vandaag om 17:59:44
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:45:25
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 17:43:34
Retrobahn goes to the States: Bergamot Creek door Frits C
Vandaag om 17:40:54
Zoutkamp 1921 - 1942, Het plan door ArjanB
Vandaag om 17:22:10
Problemen met rookgenerator KM1 materiaal in spoor 1 door Biesje
Vandaag om 16:55:39
Bf Kibronn door Jelmer
Vandaag om 16:51:50
TAMS PZS-2.2 door Japie
Vandaag om 16:33:57
Vraag over vervangmotor Lima-locomotief door Rico [momfer]
Vandaag om 16:30:35
mDDM, waarom 3 draaistellen? door GD
Vandaag om 16:20:24
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Eric B
Vandaag om 15:58:10
Fleischmania Nostalgia door Scratchbuilt
Vandaag om 15:32:16
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 15:23:17
15 November Modelspoorbeurs en Houten digitaal door AlbertG
Vandaag om 15:21:13
Seinen programeren met de Pro-Link naar de 10837 dec. door n-driver
Vandaag om 15:08:20
Minibaan Visserskaai H0 door hervé
Vandaag om 15:05:38
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 15:02:46
Schroefkoppeling voor H0. door Bahn-AG
Vandaag om 14:58:20
Had de NS4903 rangeerlicht? door marco
Vandaag om 14:31:18
Crème daken mitropa rijtuigen epoche 2 door Bahn-AG
Vandaag om 14:26:37
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:24:31
Roco modellen op aliexpress door Dirk
Vandaag om 14:18:55
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Gerrit H
Vandaag om 13:43:32
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 13:29:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door nighttrain1
Vandaag om 13:01:15
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door spoorijzer
Vandaag om 12:53:02
PB Models, ICR-rijtuigen door saskia
Vandaag om 11:13:09
Yet Another Servo Decoder door Menno
Vandaag om 11:04:59
Scandinavië-IG: Skandinavisk bangården. Voor op Scandinavië gerichte spoorzaken door Karben
Vandaag om 10:58:54
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:54:58
  

Auteur Topic: 25 kV en de brandweer  (gelezen 4750 keer)

Simon Stenneberg

  • Offline Offline
  • Berichten: 1762
  • Dieselpower rules!
Re:25 kV en de brandweer
« Reactie #15 Gepost op: 01 June 2010, 07:20:11 »
Een uitleg is hier te vinden: http://www.nifv.nl/web/show/id=158790
Diesel- en smalspoorliefhebber. Modelbaan: Grensstation Broeksittard-Tüddern met Selfkantbahn (H0m) en ZLSM (H0): https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90136.msg3222058526#msg3222058526

Klaas Zondervan

  • Offline Offline
  • Berichten: 26872
    • Pagina van klaas
Re:25 kV en de brandweer
« Reactie #16 Gepost op: 01 June 2010, 08:58:29 »
Ik vermoed dat de echte test ook wel heet plaatsvind,
Nee, dat kan niet. De hete test moet altijd plaatsvinden onmiddellijk voor en na het testen van de spanningsloosheid. Je kunt hem dus niet b.v. in de werkplaats testen en er dan mee naar de plaats van de calamiteit rijden.
Het probleem in dit geval is dat er in de omgeving van de calamiteit geen spanning aanwezig is omdat de bovenleiding op alle sporen is uitgeschakeld. Daarom vermoed ik dat het hier om een ander type tester gaat waarbij een koude test betrouwbaar genoeg is.
Projecten:
Dubbelom
Halte Assel
Geluk, dat is vooraan staan als de overweg gesloten is.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4567
Re:25 kV en de brandweer
« Reactie #17 Gepost op: 01 June 2010, 09:08:09 »