Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

zelfbouw diesel vijf (DE-5) door FritsT
Vandaag om 10:22:10
De Hondsrugbaan door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:22:09
Verschil leveranciers DCC decoders? door spoorijzer
Vandaag om 10:19:50
Kranenberg, een exercitie in code 70 door meino
Vandaag om 10:18:27
01TREFF 2024, 26&27 OKTOBER door Besselspoor
Vandaag om 10:15:20
US diorama in H0 door ES44C4
Vandaag om 10:09:14
Zee. Land. door AB 7216
Vandaag om 10:05:01
Schneidersein door W.Broere
Vandaag om 10:04:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:02:34
Perronhoogte TP3 door Rob Ellerman
Vandaag om 10:00:51
On traXS 15 t/m 17 maart Spoorwegmuseum Utrecht door MOVisser
Vandaag om 09:56:58
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 09:52:10
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 09:36:22
Foto's gevraagd Den Haag CS, oude toestand door Pauldg
Vandaag om 09:22:33
Handmatige bediening van wissels d.m.v. stangen door spoorijzer
Vandaag om 09:04:33
Vraag over 20 voets container met vlakke zijwanden door henk
Vandaag om 09:02:16
Modelbaan Beltheim. door Hans GJ
Vandaag om 08:39:25
De spoorhaven van Zuidbarge. door mass am see
Vandaag om 08:25:21
BR 44 1263 UK Mit Borsig versuchs Wannentender 2'2'T 34. door Basilicum
Vandaag om 08:12:20
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door NS264
Vandaag om 07:49:38
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Thom
Vandaag om 02:40:57
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 00:54:59
Bouw Bührtal III door Schachbrett
Vandaag om 00:36:33
NS/32 door RK
18 maart 2024, 23:49:38
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
18 maart 2024, 23:03:28
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
18 maart 2024, 22:07:31
Loconet over TCP/IP door bask185
18 maart 2024, 22:00:49
bezetmelder aantal lengte en treinstellen door Bobos
18 maart 2024, 21:36:41
Les Billards du Vivarais door Hans1963
18 maart 2024, 21:36:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
18 maart 2024, 21:34:50
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 473834 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1260 Gepost op: 16 november 2019, 13:02:55 »
Tussendoortje.


680 De Goedheiligman heeft met zijn Zwarte Pieten wederom Vlieringen kunnen vinden.


681 Amigo, de schimmel van Sinterklaas, loopt nog wat onwennig over de ponton. Niet zo verwonderlijk na een lange zeereis!


682 De Sint staat hier zoekend op de laad- en losplaats te zoeken naar zijn zwarte knechten. Hij heeft wel een paar ongewassen blanken met een smerig gezicht voorbij zien komen, maar die zoekt hij niet.


683 Gelukkig daar zijn zijn trouwe helpers. Zij waren alvast opzoek naar een alternatief vervoermiddel voor als de stoomtrein niet mocht arriveren.


684 Niet alle Zwarte Pieten passen, samen met de cadeautjes, in het snelle vervoermiddel. Enkele zijn veroordeeld tot het oerdegelijke en welbekende stalen ros.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

BartvD

  • Offline Offline
  • Berichten: 1769
  • Relax, it is only a hobby.
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1261 Gepost op: 16 november 2019, 13:06:26 »
 (y)
Bart
Groeten uit Zeeuws Vlaanderen

www.flickr.com/photos/bvdoorn

De Fabriek een avontuur in spoor 0; https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=90042.0

Bij voorkeur in Schaal 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1262 Gepost op: 18 november 2019, 20:37:55 »




Als tussendoortje, een 2e nieuwbouw voor op de werf aan het maken
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1263 Gepost op: 19 november 2019, 12:28:50 »
Deze horen er nog bij 8)

688


689


690 Als tussendoortje, een 2e nieuwbouw voor op de werf aan het maken
« Laatst bewerkt op: 21 november 2019, 14:04:59 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1264 Gepost op: 21 november 2019, 14:57:10 »

692 Denk je dat je het lek boven hebt, even een paar schakelaartjes aansluiten, blijkt het toch niet zo eenvoudig te zijn. Heb je een stroomloosstuk onder de schakelaar, blijkt het daar opvolgende deel geen voeding te krijgen!


693 Dat wordt dus weer afbreken en draadjes trekken. Nu stelde een forumlid al voor de baan op zijn kant te zetten, maar daar heeft mijn vrouw grote bezwaren tegen. Het hele huis op zijn kant is nu net iets te veel van het goede.


694 Overzicht van werkzaamheden heden middag. Het heeft zo weinig van een modelbaan weg


695 Maar aan alles komt een eind. Draadjes gelast en alles weer op zijn plek


696 Hier moet ik binnenkort ook weer een verhaaltje over maken.


697 Een sleperswagen moet ook nog een plekje aan de haven krijgen


698 net zoals deze kolenhulk
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5799
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1265 Gepost op: 21 november 2019, 16:08:08 »
Ik vind de helling geslaagd
Ook die kolen bunker(dekschuit)
Doet me aan mijn jeugd denken
Amsterdam mauritskade
Firma DRENT uit de (tegenoverligende)pietervlamingstraat
Die had een 5 of 6 tal van die schuiten daar liggen
En (toen) werdt er niets gestolen  (y)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1266 Gepost op: 26 november 2019, 20:50:29 »

699  Zoals ik al in het draadje “nieuw gekocht”heb aangegeven heb ik vandaag 5 kg ballast ingekocht. Rond de feestdagen loont het altijd de moeite om bij tuincentra en prullaria winkels eens rond te neuzen wat zij bij de kerstversieringen te koop hebben liggen.
Bij “Posten Börse’hier in het dorp was net een lading decoratie materiaal binnen gekomen met daar tussen div zakjes met steentjes die voor de modelspoorbouwer zeer interessant zijn.


700  Hier zie je diverse zakjes Erdbraun en Antraciet van 500 gram met een korrelgrootte van 0.1—0.5 mm voor een prijs van 0.99 cent per zakje. Zoals gezegd, ik heb gelijk maar 5 kilogram van die stuff gekocht. Kan ik voorlopig weer vooruit.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1267 Gepost op: 29 november 2019, 12:31:42 »

703 Er klinkt een luid gebrom boven Vlieringen. Een Neptune van de Kon. Marine is zojuist van vliegveld Valkenburg opgestegen voor een patrouillevlucht langs onze kustwateren.


704 Boven de panden van een plaatselijke rederij en haringhandel, draait de 213 over bakboord richting zee


705 Duidelijk zijn de nationaliteit- en herkenningstekens op de romp te onderscheiden.
Zoek nog een toestel in een op zevenentachtig welke gerechtigd is om een D op het staartvlak te mogen voeren.


706 De lockheet P-2V, later P2 Neptune was een maritiem langeafstandspatrouillevliegtuig bestemd voor onderzeebootverkenning en -bestrijding. Het toestel werd door de firma Lockheet voor de Amerikaanse Marine ontworpen als vervanger van de verouderde typen PV-1 Ventura en PV-2 Harpoon. Hoewel een klein aantal toestellen werd aangepast voor gebruik aan boord van vliegdekschepen was het ontwerp primair geschikt voor gebruik vanaf bases aan land. Dit vliegtuigtype was een succesvol exportartikel en heeft wereldwijd dienstgedaan in diverse krijgsmachten. Ook bij de Nederlandse Marine luchtvaartdienst heeft de Neptune lange tijd dienstgedaan. De MLD-toestellen waren eerst nog van het type P-2V5 (12 stuks in de periode 1958-1962) en later van het type P-2V7 (in de periode 1962-1984, aanvankelijk 15 stuks, later aangevuld met vier exemplaren overgenomen van de Franse marine). De P-2V7's zijn later verbouwd tot SP-2H. Ze waren destijds ingedeeld bij het 320 en het 5 squadron en gelegerd op de basissen Valkenburg bij Katwijk en Hato op Curaçao. Het oorspronkelijke ontwerp stamde al uit de eerste jaren van de Tweede Wereldoorlog maar raakte vanaf 1944 in een stroomversnelling toen duidelijk werd hoe gemakkelijk de productie was en hoe onderhoudsvriendelijk het toestel in gebruik was. Deze beide factoren bleken later ook van cruciaal belang bij de wereldwijde export en bij de lange operationele levensduur van het toestel. De eerste vlucht vond plaats in 1945 en de productie startte al 1946. In 1947 werden de eerste Amerikaanse squadrons operationeel. De latere versie van de Neptune werd een van de eerste toestellen die zowel met zuigermotoren als straalmotoren was uitgerust.
Bestemd voor Onderzeebootbestrijding
Bemanning maximaal 11. Afhankelijk van de missie
Gebruikt in Argentinië, Australië, Brazilië, Canada, Chili, Engeland, Taiwan, Frankrijk, Japan, Nederland, Portugal en de USA
Lengte 23.7 meter, hoogte 8.6 meter, spanwijdte 30.6 meter, vleugeloppervlak 92.92 meter
Leeggewicht 15820 Kg
Maximaal gewicht 29080 kg
Motoren 2 x Wright R3350 Cyclone zuigermotoren 2 w Westinghouse J34 straalmotoren
Kruissnelheid 300 km/h
Topsnelheid 515 km/h
Actieradius 6400 km
Dienstplafond 6700 meter
Bommen maximaal 3630 kg aan bommen, torpedo’s of dieptebommen
Raketten 2.75 inch in monteerbare rekken


707 Ook nachtvluchten behoorde tot het vluchtpatroon, want je weet het; “De vijand slaapt nooit”
« Laatst bewerkt op: 30 november 2019, 12:43:46 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1268 Gepost op: 29 november 2019, 14:35:55 »
Mooi Hans, helemaal met da aanvullende informatie  (y)
Die kist met een "D" op het kielvlak die je noemde, dat moet dan een boordvliegtuig van de Hr.Ms. Karel Doorman zijn?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1269 Gepost op: 29 november 2019, 15:25:30 »
Ja, V staat voor Valkenburg, D voor Doorman R81 en de H voor Hato in de West.
« Laatst bewerkt op: 30 november 2019, 12:45:18 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

ronald1956

  • OHMB Team Mitropa
  • Offline Offline
  • Berichten: 1627
  • Tram&Trein NL- H0
    • Haagse Modelbouw Club
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1270 Gepost op: 29 november 2019, 15:39:14 »
Weer wat geleerd.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1271 Gepost op: 29 november 2019, 15:41:55 »
En in welk jaar moet die "D" kist passen/vliegen Hans?
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1272 Gepost op: 29 november 2019, 15:44:19 »
Weer wat geleerd.

Je bent nooit te oud om te leren ;D
« Laatst bewerkt op: 30 november 2019, 09:45:31 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12298
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1273 Gepost op: 29 november 2019, 16:08:45 »
En in welk jaar moet die "D" kist passen/vliegen Hans?


In 1948 kwam de "Verboden te rooken" Karel Doorman, ter vervanging van de van de Britten gehuurde QH1 Nairana, in dienst bij de Koninklijke Marine. Daar de taken van de KM in de loop der tijd veranderde, de KM moet zich meer gaan bezig houden met de onderzeeboot bestrijding in de Atlantische Oceaan, was een langeafstandsvliegtuig meer op zijn plaats dan een aanvalsvliegdekschip. Om die reden heeft de politiek besloten de Karel Doorman tot 1970 in dienst te houden en hem daarna af te stoten. In 1968, tijdens groot onderhoud bij Wilton Feyenoord in Schiedam, branden zowel het voorste als het achterste ketelruim uit. Daar de KD toch op de nominatie stond om in 1970, dat is over twee jaar, afgevoerd te worden, achte men reparatie van de ketelruimen niet meer verantwoord en ging het schip vervroegt de verkoop in. Op 14 oktober 1968 is de KD daadwerkelijk verkocht aan de Argentijnse Marine en gaat daar als de 25ste mei door het leven. Een opmerkelijk wapenfeit is dat zij slecht een maal is ingezet tijdens de Falkland oorlog. In 1999 is de  ex Karel Doorman R81 gesloopt op het strand van Alang in India.

R81

Op het strand van Alang

Wat ik zoek zijn dus de toestellen die zo rond de Nieuw Guinea tijd in 1960 aan boord stonden. 
« Laatst bewerkt op: 04 december 2019, 19:54:22 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1274 Gepost op: 29 november 2019, 16:27:52 »
Dan heb je 3a4 opties volgens mij...
- Fairey Firefly Mk.4 (1946-1961)
- Fairey Firefly Mk.5 (1949-1961)
- Grumman TBF Avenger (1954-1960)
- Grumman S-2 Tracker (1960-1974)

Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.