Doel:€250.00
Donaties:€345.00

Per saldo:€95.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 21-01-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

3D/RM: GVB 12G (Amsterdamse gelede tram in H0) door WeKra
Vandaag om 01:56:12
Digitaliseren oude Rivarossi 1312 uit de tachtigerjaren. door Biesje
Vandaag om 01:06:25
Modeltreinen gestolen door Hendrik Jan
Vandaag om 00:31:15
NCS 7/8 tot NS 61 62 Maffei lok in spoor 0 door FritsT
Vandaag om 00:16:32
Philotrain HSM 726, de grote verbouwing door ingenium
26 januari 2020, 23:56:09
NS 6100 van GM&S door ingenium
26 januari 2020, 23:52:57
Line-up foto's van modellen door Nulspul
26 januari 2020, 23:34:41
Class 66 van Märklin/Trix of van ESU? door Rondje_HO
26 januari 2020, 23:30:38
Oude vervallen treinen in Belgie door Klaas Zondervan
26 januari 2020, 23:19:16
Webcam van Zeist -Driebergen. door Thom
26 januari 2020, 23:02:44
GATX zans knikketelwagon H0 door Michiel 80
26 januari 2020, 22:46:25
Videoserie: Rocrail voor beginners door Patrick Smout
26 januari 2020, 22:30:53
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
26 januari 2020, 22:10:39
EifelBurgenBahn door Modellbahnwagen
26 januari 2020, 22:08:19
(BNLS modulebaan) BNLS-Forumbaan algemeen door nighttrain1
26 januari 2020, 22:06:33
Nieuwe baan, nieuwe schaal van N naar H0e door Daniel Caso
26 januari 2020, 22:06:19
De bouw van Schellenbach door Martin Domburg
26 januari 2020, 22:04:02
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door d.vanaalst
26 januari 2020, 21:56:03
Serie over London Paddington Station op RTL Z door Bartje81
26 januari 2020, 21:43:44
Het 01TREFF 2020: Spoor 0 en 1 puur! door bernhard67
26 januari 2020, 21:40:22
Projekt 083-338 door wob
26 januari 2020, 21:37:59
Modelspoorbeurs Groningen 25 januari 2020 door Noordernet
26 januari 2020, 21:34:23
BNLS-Module: "Saalbach-Hinterglemm" [ÖBB] door nighttrain1
26 januari 2020, 21:33:04
Frans loodsje door Noordernet
26 januari 2020, 21:28:41
Artitec 2020, raad-draadje door CKLX
26 januari 2020, 21:07:21
Hulp gezocht! OntraXS! 2020 Kinderworkshop huisjes plakken! door Marc tramt
26 januari 2020, 20:36:20
BNLS-module: "Werkspoor-Kathedraal" door St00mboy
26 januari 2020, 20:27:53
Van Swarzach naar Swarzburg door Wim Vink
26 januari 2020, 20:27:13
Oorzaak ontsporen postrijtuig Liliput door EricZmS
26 januari 2020, 20:21:19
Den Overslag & Marchan'Dix door basjuh1981
26 januari 2020, 19:54:26
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 16494 keer)

Bertholdowitsch

  • Nieuwe gebruiker
  • Offline Offline
  • Berichten: 6
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #90 Gepost op: 14 oktober 2019, 08:31:31 »
Wat betreft de wissels: de meeste wissels zijn inderdaad nog steeds handbediend, maar velen zijn wel vanwege de hervatting van het personenvervoer opgeknapt. Zo ook de wissel op afbeelding 154: het sein dat eraan vast zit is nieuw, wat je ook kunt zien aan de code die erop staat. In de vorige jaren stonden er niet zulke lange code's op die seinen bij de Bentheimer Eisenbahn.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #91 Gepost op: 06 november 2019, 15:06:23 »
Reportage van bentheimer eisenbahn door  de ndr  helaas alleen in duits.
https://www.youtube.com/watch?v=tM_KrdshRqI

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #92 Gepost op: 06 november 2019, 16:08:54 »
Met enorm plezier naar gekeken. Past perfect in dit draadje.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Karben

  • Offline Offline
  • Berichten: 438
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #93 Gepost op: 06 november 2019, 19:39:04 »
Dank voor de tip; een interessante film. Aanbevolen!
Belangstelling onder andere in de Luxemburgse spoorwegen (CFL en voorgangers) en de Zuiderzeestoomtram. Verder een modelbaan in spoor 0.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2019, 11:29:37 »
Tweede Kamer akkoord met haalbaarheidsonderzoek Nedersaksenlijn
Gepubliceerd op 05-12-2019 om 10:28

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat een haalbaarheidsonderzoek laten doen naar de aanleg van een rechtstreekse spoorverbinding tussen Enschede en Groningen, de zogenaamde Nedersaksenlijn. De Tweede Kamer ging deze week akkoord met een motie voor dit onderzoek. Volgens de indiener van de motie, Kamerlid Stieneke van der Graaf, kan een doorgetrokken spoorverbinding aan de oostelijke grens van Nederland tussen Enschede en Groningen via Coevorden en Emmen zorgen voor versterking van de leefbaarheid en sociaaleconomische ontwikkelingen in de regio.Daarnaast kan het een impuls zijn voor het goederenvervoer. In het onderzoek moet de aansluiting voor goederen- en personenvervoer op de Bentheimer Eisenbahn mee worden genomen.Treinreizigers die vanuit Twente naar Groningen willen, moeten nu via Zwolle en Meppel reizen. Tussen Emmen en Stadskanaal ligt nu geen spoor. Het gaat om een traject van ongeveer 18 kilometer. De kosten voor de aanleg van de verbinding worden geschat op 250 miljoen euro. In het verleden lag er wel een spoorlijn tussen Emmen en Stadskanaal. Deze begin vorige eeuw aangelegde spoorverbinding is na de Tweede Wereldoorlog in gedeeltes gesloten en opgebroken. De tijdswinst zou circa 20 minuten zijn, maar daarnaast is een van de argumenten dat de drukke lijn Zwolle-Meppel er mee wordt ontlast. Een directe verbinding tussen de universiteitssteden Groningen en Enschede wordt ook als voordeel genoemd. Naar verwachting is het onderzoek in het najaar van 2020 afgerond en kan de Kamer worden geïnformeerd over de uitkomsten.
In 2016 is er al onderzoek gedaan naar de haalbaarheid van de verbinding door de Universiteit Twente. Ondanks de lovende resultaten bleken de geschatte kosten van de aanleg, 250 miljoen euro, een te groot struikelblok. Afgelopen jaar kreeg de Christenunie in de Provinciale Staten van Overijssel wel weer een meerderheid bereid tot het uitvoeren van een nieuwe haalbaarheidsstudie.

« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 11:32:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1171
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2019, 12:12:00 »
Is er een hoofdreden waarom het 250 miljoen zou kosten,afgezien van het spoor dan.
Ik ken dat traject niet maar welke (bijzondere) kunstwerken/bruggen zijn er dan nodig/op welke plaats?
groet dennie
« Laatst bewerkt op: 05 december 2019, 14:27:10 door dennie »

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10588
    • sleutelspoor
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.