Doel:€250.00
Donaties:€172.50

Per saldo:€-77.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 12-01-2021
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Magnorail in grotere schalen door Scratchbuilt
Vandaag om 10:43:06
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Wim Vink
Vandaag om 10:42:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 10:38:07
Heen, En en Weer: de tram. door Tulpendaal
Vandaag om 10:37:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 10:21:07
Lima locs, welke antislipbanden kun je gebruiken? door Carl
Vandaag om 10:21:04
Stadtstrecke in spoor 1 door Marc tramt
Vandaag om 10:16:40
Havenbaantje, Duitse havenstad, periode 2e wereldoorlog. door MOVisser
Vandaag om 10:16:37
Raccordement diorama door Jeroenproj
Vandaag om 10:03:10
Drukke spoorlijn Den Dolder? door henk
Vandaag om 10:02:54
De bouw van een 5e klasse station in H0 door MOVisser
Vandaag om 09:57:24
Baanbouw Frycio; eindelijk ruimte door Frycio82
Vandaag om 09:48:06
Baan in Los Angeles door bosje77
Vandaag om 09:46:15
Uit en Thuis, de bouw door 72sonett
Vandaag om 09:44:20
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Bram w
Vandaag om 09:25:22
Artitec 2021 HO (vooralsnog geen railmateriaal) door edwin1974
Vandaag om 09:08:53
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Falkenberg
Vandaag om 09:05:38
Artitec Hondekop IC-uitvoering, model 2020, materieelbespreking. door Arnold
Vandaag om 08:55:46
Artitec: Plan E, serie 2007 door Esperopt
Vandaag om 05:15:38
LTM-51 Garratt in messing, Spoor-0 door roadster36
Vandaag om 01:20:13
Bruggen-IG: de Hef in N schaal... door Martin Hornis
Vandaag om 00:39:09
Roco OBB 1089 krokodil rijdt slecht. door Dwergsein
Vandaag om 00:36:06
Test: rails reinigen met RVS-reiniger. door Menno
Vandaag om 00:05:27
Richtingsafhankelijke detectie / melding door TBBW
Vandaag om 00:01:40
Piko h0 NS 2200 door KNed
16 januari 2021, 23:58:20
Projekt 083-338 door Huup
16 januari 2021, 23:55:01
NS 2200 zonder en met demper door Erik Baas
16 januari 2021, 23:29:40
Restauratie TEE treinstel door ingenium secundus
16 januari 2021, 23:18:11
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door St00mboy
16 januari 2021, 22:54:38
WSUM Waalwijk door Hasenwald
16 januari 2021, 22:32:15
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 336915 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1230 Gepost op: 11 oktober 2019, 09:35:46 »

606 Het vaderland kan weer verdedigd worden!
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2019, 09:41:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1231 Gepost op: 16 oktober 2019, 09:41:05 »

607 Afgelopen week toch nog iets kunnen doen. Ik heb tussen de bedrijven door een huisje van Artitec en een van Pola wat veranderd. Ze zijn nog niet klaar. De daken moeten nog voorzien worden van nokpannen, meeuwensporen, schoorstenen, kabels en nog wat ongemakken. Let eens op het verschil tussen de Duitse bouw en de Nederlandse! Een wereld van verschil Kijk of ik hier nog iets aan kan veranderen?


608 Het verschil is duidelijk te zien.


609 Dit is maar voor de foto. De juiste setting moet ik nog uitzoeken. Onderste deel is/moet een winkel in scheepsbenodigheden worden.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1232 Gepost op: 21 oktober 2019, 16:21:52 »

608 Maar eens aan een ander project begonnen. Ik had nog een aangebroken bouwdoos uit mijn railhobbytijd staan. Eens kijken wat ik hier nog mee kon doen.


609 Ik had al een gedeelte van de huizen gebruikt om er dit diorama van te maken.


610. Deze molen staat geduldig te wachten tot dat ook hij een plekje op de baan kan vinden.


611 In mijn archief over Vlaardingen kwam ik deze prent tegen van een voormalig brandspuithuisje aan de Arnold Hoogvlietstraat. Dit leek mij wel een project wat te maken is uit de overgebleven delen van de Zaanse Schans.


612 De overgebleven delen versneden tot dat een redelijke weergave van zo’n huisje te voorschijn kwam.


613 De vorm zit er al in nu de accessoires nog aanbrengen


614 Vooral de kleur niet vergeten op te brengen. Dit is zo wel erg nieuw. We gaan verder, maar eerst dit nog even afwerken


615 Ik kwam vorige week hier in de buurt deze draaistellen tegen. Heb een afspraak gemaakt om eerdaags de rest, dan schijnen nog twee blauwe, twee gele en een voormalig “SISI”rijtuig te zijn, voor wat dit mag inhouden. We zullen zien. We houden u op de hoogte!
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 127
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1233 Gepost op: 21 oktober 2019, 17:08:55 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder gewijgerd wordt .

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 1807
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1234 Gepost op: 21 oktober 2019, 17:23:40 »
Hoi Hans,

Jij schreef " Heb een afspraak gemaakt om eerdaags de rest........te bekijken, te fotograferen, te kopen ?  ;D

Groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 833
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1235 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:09:55 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder gewijgerd wordt .


Uit nieuwsgierigheid. Om welke redenen zouden ze dan geweigerd worden?

Arjan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1236 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:13:18 »
Hoi Hans,

Jij schreef " Heb een afspraak gemaakt om eerdaags de rest........te bekijken, te fotograferen, te kopen ?  ;D

Groet Ruud B.

Ik krijg info over al mijn openstaande vragen. Ik hoop dat ik ze mag platen maar kopen doe ik zeker niet. Bemiddelen wel :laugh:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1237 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:17:01 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder geweigerd wordt .

Mijn info komt van foto 567! Ik geloof niet, gezien het aantal kolenbakken welke hier geladen worden, dat Defensie zich deze keer schromelijk aan het vergissen is?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1238 Gepost op: 21 oktober 2019, 18:24:15 »
Hoeveelheden die vervoerd werden: zelfs op een doodgewone, inmiddels zeer antieke YA 314, een standaard drietonner van de KL,  pasten volgens mij 137 jerrycans. Toch bijna 3.000 l, over de weg, wel te verstaan.

Tegen die achtergrond kan 8.000 l brandstof in een oorlogssituatie prima over het spoor worden vervoerd. Eventueel met tussenvoeging van schutwagens.

Wolter

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2139
  • Really old handsome bastard
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1239 Gepost op: 26 oktober 2019, 10:57:48 »
Over het gewicht van de vol beladen wagon. De foto die je hier gebruikt, laat een wagon zien met lege jerrycans.

Zo zie je een soldaat lopen met twee cans in één hand. Dat werkt alleen als ze leeg zijn. Ik kan het weten. Ik heb 14 maanden in het legergroen met lege en volle cans 'geslingerd' zoals we dat noemden in de jaren '80. Zelfs de sterkste jongens bij ons (de bodybuilders) konden alleen met één can in elke hand tegelijkertijd slingeren. En zelfs dat hou je niet erg lang vol.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 1244
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1240 Gepost op: 26 oktober 2019, 11:22:03 »
Ik moest als dienstplichtig sergeant in 1988 op herhaling bij een mobilisabel onderdeel. ‘Wij’ hadden een flink stuk Duitsland in een uitgiftepunt van Klasse III, en daar ging met de bevoorrading wel eens iets mis. Te veel vraag en te trage aanvoer, samengevat. Weinig slaap gehad in die periode.

Wolter

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1241 Gepost op: 27 oktober 2019, 12:13:34 »
In de herkansing


616 De pandjes aan de haven nog enige kleur gegeven. De kleur van de pannen moet nog iets afgezwakt worden.


617  Voor de scheepswerf met glijhelling moeten nog wat werkplaatsen gebouwd worden. Als voorbeeld heb ik de  Werf Figee aan de Havenstraat en Oude Haven in Vlaardingen genomen. Het is geen exacte kopie, maar moet er wel op gaan lijken.


618 De wanden van deze loods bestaan hoofdzakelijk uit hout en glas. Als basis heb ik schrijfblokkarton genomen en deze aangekleed met planken balsahout van 6 meter lengte. Het glas is gemaakt van insteekmappen van de Hema en alles, is gefixeerd met de bekende witte houtlijm van Bison en Pattex.


619 Het waterfront (achter doe ik niet, daar deze zijde niet zichtbaar is) is ook gesneden uit etalagekarton en bekleed met Balsa latjes. De ramen zijn versneden exemplaren die eerst dienst hebben gedaan in het nu gesloopte Kazernegebouw.


620 Als proef een wandje provisorisch op zijn plaats gezet.
« Laatst bewerkt op: 27 oktober 2019, 12:37:15 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1242 Gepost op: 01 november 2019, 16:29:49 »

621  Lekker rustig weekeinde! Gisteren de gedenkdag der Kerkhervorming, dan i8s alles maar dan ook alles hier gesloten! Vandaag is het Allerheiligen, dan doet men ook niet veel en morgen, zaterdag, is het Allerzielen en dan leg de vloot ook tegen de kant. Gelukkig komt er nog een zondag achteraan zodat we goed uitgerust weer aan de nieuwe week kunnen beginnen.


622 Zoals misschien al opgevallen is heb ik de helling met werf negentig graden gedraaid. Komt nu weer met de vroegere situatie overeen.


623 De loods inwording. Is nog even uitzoeken hoe of dat het interieur eruit gezien kan hebben.


624 Overzichtje


625 De tegenovergestelde wand staat er nu ook in


626 In eerste instantie dacht ik dat het een loods met een verdieping was gezien de bovendeuren, maar het zijn bordessen die boven langs de zijkant zijn aangebracht


627 Deur in wording.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10933
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1243 Gepost op: 01 november 2019, 18:12:05 »





628—630 De werkzaamheden van vandaag.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 950
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1244 Gepost op: 01 november 2019, 18:48:20 »
Hans,

De plaatjes/foto's geven al een goede sfeer weer  (y)

M.v.g. Ronald Hofmeester.