Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

S88n bus splitsen door bask185
Vandaag om 17:01:24
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 16:46:54
De Projecten van RetroJack door RetroJack
Vandaag om 16:43:45
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 16:39:08
Roco gebogen wissels 2,5 mm door Albert de Heer
Vandaag om 16:20:42
Artitec DE2 instellingen in Lokpilot 3 .5 MTC decoder door 008200
Vandaag om 16:05:08
betreft de YD7001 door Dirk
Vandaag om 15:51:14
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 15:03:37
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Gert Arkema
Vandaag om 15:01:14
Philotrain 3737 rijeigenschappen verbeteren door Rico [momfer]
Vandaag om 14:59:51
Sfeer op je modelbaan door MOVisser
Vandaag om 14:44:58
20 jaar BNLS door MOVisser
Vandaag om 14:43:28
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 14:34:32
Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 14:31:27
365 "Het is weekend foto's" door Montanbahn
Vandaag om 13:49:21
Yet Another Servo Decoder door bask185
Vandaag om 13:40:46
Piko 2025 door Blausee-Mitholz
Vandaag om 13:17:14
Roco Plan T door NL-modelspoor
Vandaag om 11:41:48
Pfarrerwinkel bahn door Wim Vink
Vandaag om 11:03:36
Roco 290 digtaliseren door Ronald Halma
Vandaag om 10:56:24
Piko 51916 NS 1100 blauw botsneus door spoorijzer
Vandaag om 10:43:16
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 10:24:01
NZH A 1001 - 1004 door Dave.......
Vandaag om 09:20:11
Intermittende kortsluiting door Klaas Zondervan
Vandaag om 08:54:20
Yamorc YD6016LN en diodeschakeling door Overet
Vandaag om 08:13:20
PB Models, ICR-rijtuigen door PBModels
07 July 2025, 23:43:49
"Kolenbakken" voor achter Railion 6400-en? door ES44C4
07 July 2025, 23:37:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
07 July 2025, 22:48:21
LTM 51 Garratt op basis van Harry Kaffa† ets door FritsT
07 July 2025, 21:31:10
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bask185
07 July 2025, 18:28:20
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 506173 keer)

j.ossebaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 254
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1230 Gepost op: 21 October 2019, 17:08:55 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder gewijgerd wordt .

Forever Rocofan

  • Online Online
  • Berichten: 2483
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1231 Gepost op: 21 October 2019, 17:23:40 »
Hoi Hans,

Jij schreef " Heb een afspraak gemaakt om eerdaags de rest........te bekijken, te fotograferen, te kopen ?  ;D

Groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

ArjanB

  • Offline Offline
  • Berichten: 1624
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1232 Gepost op: 21 October 2019, 18:09:55 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder gewijgerd wordt .


Uit nieuwsgierigheid. Om welke redenen zouden ze dan geweigerd worden?

Arjan

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1233 Gepost op: 21 October 2019, 18:13:18 »
Hoi Hans,

Jij schreef " Heb een afspraak gemaakt om eerdaags de rest........te bekijken, te fotograferen, te kopen ?  ;D

Groet Ruud B.

Ik krijg info over al mijn openstaande vragen. Ik hoop dat ik ze mag platen maar kopen doe ik zeker niet. Bemiddelen wel :laugh:
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1234 Gepost op: 21 October 2019, 18:17:01 »
Ik wil geen commentaar leveren ,maar als de jerrycans , in dit geval gevuld zijn , dan kom ik op ongeveer 8000 liter benzine . Ik denk dat deze hoeveelheid door de vervoerder geweigerd wordt .

Mijn info komt van foto 567! Ik geloof niet, gezien het aantal kolenbakken welke hier geladen worden, dat Defensie zich deze keer schromelijk aan het vergissen is?
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 3330
  • Bricolage français.
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1235 Gepost op: 21 October 2019, 18:24:15 »
Hoeveelheden die vervoerd werden: zelfs op een doodgewone, inmiddels zeer antieke YA 314, een standaard drietonner van de KL,  pasten volgens mij 137 jerrycans. Toch bijna 3.000 l, over de weg, wel te verstaan.

Tegen die achtergrond kan 8.000 l brandstof in een oorlogssituatie prima over het spoor worden vervoerd. Eventueel met tussenvoeging van schutwagens.

Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

VFR

  • Offline Offline
  • Berichten: 2326
  • Really old handsome bastard
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1236 Gepost op: 26 October 2019, 10:57:48 »
Over het gewicht van de vol beladen wagon. De foto die je hier gebruikt, laat een wagon zien met lege jerrycans.

Zo zie je een soldaat lopen met twee cans in één hand. Dat werkt alleen als ze leeg zijn. Ik kan het weten. Ik heb 14 maanden in het legergroen met lege en volle cans 'geslingerd' zoals we dat noemden in de jaren '80. Zelfs de sterkste jongens bij ons (de bodybuilders) konden alleen met één can in elke hand tegelijkertijd slingeren. En zelfs dat hou je niet erg lang vol.
Groet, Hijlco
----------------------------------------------------
Het mag morgen ook af
Geureon sanai

De Wadlander

Noordernet

  • Offline Offline
  • Berichten: 3330
  • Bricolage français.
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1237 Gepost op: 26 October 2019, 11:22:03 »
Ik moest als dienstplichtig sergeant in 1988 op herhaling bij een mobilisabel onderdeel. ‘Wij’ hadden een flink stuk Duitsland in een uitgiftepunt van Klasse III, en daar ging met de bevoorrading wel eens iets mis. Te veel vraag en te trage aanvoer, samengevat. Weinig slaap gehad in die periode.

Wolter
Prutsen aan spoor, tram en omgeving.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1238 Gepost op: 27 October 2019, 12:13:34 »
In de herkansing


616 De pandjes aan de haven nog enige kleur gegeven. De kleur van de pannen moet nog iets afgezwakt worden.


617  Voor de scheepswerf met glijhelling moeten nog wat werkplaatsen gebouwd worden. Als voorbeeld heb ik de  Werf Figee aan de Havenstraat en Oude Haven in Vlaardingen genomen. Het is geen exacte kopie, maar moet er wel op gaan lijken.


618 De wanden van deze loods bestaan hoofdzakelijk uit hout en glas. Als basis heb ik schrijfblokkarton genomen en deze aangekleed met planken balsahout van 6 meter lengte. Het glas is gemaakt van insteekmappen van de Hema en alles, is gefixeerd met de bekende witte houtlijm van Bison en Pattex.


619 Het waterfront (achter doe ik niet, daar deze zijde niet zichtbaar is) is ook gesneden uit etalagekarton en bekleed met Balsa latjes. De ramen zijn versneden exemplaren die eerst dienst hebben gedaan in het nu gesloopte Kazernegebouw.


620 Als proef een wandje provisorisch op zijn plaats gezet.
« Laatst bewerkt op: 27 October 2019, 12:37:15 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1239 Gepost op: 01 November 2019, 16:29:49 »

621  Lekker rustig weekeinde! Gisteren de gedenkdag der Kerkhervorming, dan i8s alles maar dan ook alles hier gesloten! Vandaag is het Allerheiligen, dan doet men ook niet veel en morgen, zaterdag, is het Allerzielen en dan leg de vloot ook tegen de kant. Gelukkig komt er nog een zondag achteraan zodat we goed uitgerust weer aan de nieuwe week kunnen beginnen.


622 Zoals misschien al opgevallen is heb ik de helling met werf negentig graden gedraaid. Komt nu weer met de vroegere situatie overeen.


623 De loods inwording. Is nog even uitzoeken hoe of dat het interieur eruit gezien kan hebben.


624 Overzichtje


625 De tegenovergestelde wand staat er nu ook in


626 In eerste instantie dacht ik dat het een loods met een verdieping was gezien de bovendeuren, maar het zijn bordessen die boven langs de zijkant zijn aangebracht


627 Deur in wording.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1240 Gepost op: 01 November 2019, 18:12:05 »





628—630 De werkzaamheden van vandaag.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald1974

  • Gast
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1241 Gepost op: 01 November 2019, 18:48:20 »
Hans,

De plaatjes/foto's geven al een goede sfeer weer  (y)

M.v.g. Ronald Hofmeester.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5915
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1242 Gepost op: 01 November 2019, 18:57:58 »
Komt het smalspoor nog in het wegdek,of blijft het zo
Helling ziet er gaaf uit
Alleen weet ik van vroeger bij mijn vader op de werf(de vrieschlens) dat de schepen altijd zo werden gehellingd dat ze recht lagen

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12435
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1243 Gepost op: 01 November 2019, 21:27:34 »
Helaas, het smalspoor is maar tijdelijk en blijft op de keien leggen. Alleen daar waar het overige verkeer er last van heeft, komt een zandbed te liggen.
Ik begrijp niet goed wat je pressies bedoeld met rechtliggen. Een schip komt onder een hoek uit het water en blijft deze hoek ook op de helling houden. Nieuwbouw staat ook achterover anders komt dat stuk ijzer nooit uit zijn groenezeepbad los. (De wet van de zwaartekracht.)  :P


Kijk maar alle drie onder een hoek
« Laatst bewerkt op: 01 November 2019, 21:31:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

jerrytrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 5915
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1244 Gepost op: 01 November 2019, 22:52:45 »
Ik bedoel,
zegingen op die karrenmet een soort juk onder de romp
En dan was de 2e en volgende steeds iets hoger om te zorgen dat zr op de helling zeg maar waterpas lagen
Misschien omdat het (meest) zeilschepen waren
En er werden schepen gebouwd,en veel onderhoud
Maar ze lagern op de helling net als in het water