Doel:€250.00
Donaties:€102.50

Per saldo:€-147.50

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 23-07-2020
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ervaringen met veilingsites en webshops (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door ingenium
Vandaag om 00:25:28
Baan in Los Angeles door AndrevdG
Vandaag om 00:15:25
Fremo module - Boerderij van Meurs door Henry Visser
03 augustus 2020, 23:39:35
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door AndréDev
03 augustus 2020, 23:38:40
beginnen met digitaal door FHJ Seller
03 augustus 2020, 23:26:53
MODELSPOOR 2020 by MTD - Ook wij zijn slachtoffer door Ronald Halma
03 augustus 2020, 23:20:48
Piko NS1100, materieelbespreking door Mug
03 augustus 2020, 23:19:37
Automatische koppeling door Freek Jonkers
03 augustus 2020, 23:07:49
RSU Stapje 2 een NS goederenwagen van MK: de 18 Luiker door FritsT
03 augustus 2020, 22:35:22
NAM oliewagons, wat is de juiste maat. door henk
03 augustus 2020, 22:33:33
Globale ruimteindeling nieuwe H0 NL baan door Patrick Smout
03 augustus 2020, 22:26:14
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
03 augustus 2020, 22:13:59
Lijnbaanassistent (1930-1945), wat houdt de functie in? door v140
03 augustus 2020, 22:07:15
Beginnersvragen ivm koppelingen, encyclopedie geeft geen duidelijkheid door wpinkhof
03 augustus 2020, 22:04:53
Mauritsburg (H0) door mcnjasper
03 augustus 2020, 21:47:20
Fleischmann contact-pin, waar wordt deze voor gebruikt? door coldforged
03 augustus 2020, 21:44:44
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Twinkie
03 augustus 2020, 21:43:14
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door cor_b
03 augustus 2020, 21:34:15
NS: NCS Kleuren toegepast door FritsT
03 augustus 2020, 20:38:10
Bad Harzwald een fictieve havenbaan in spoor 0 door Erik Baas
03 augustus 2020, 18:54:09
Raadplaatje door eemstede
03 augustus 2020, 18:46:41
Projekt 083-338 door 44
03 augustus 2020, 18:45:28
ho baan 514 cm bij 262 door kimi07
03 augustus 2020, 18:17:32
Roco 2020, nieuws van de fabrikant door barry1972
03 augustus 2020, 18:11:05
Oersik etsplaat spoor 0 van Erwin, beginnersbouwverslag door BartvD
03 augustus 2020, 18:06:25
Model Car World plant 100 nieuwe H0-auto's door barry1972
03 augustus 2020, 17:56:28
Deining in Dönsdorf door tijgernootje
03 augustus 2020, 17:28:52
Railtalk Magazine Latest Issue door Erik Mijd
03 augustus 2020, 17:03:53
EPCargo limestone trein naar Oss door Falcon10
03 augustus 2020, 16:37:56
Verlichting in loc programmeren door BartvD
03 augustus 2020, 15:57:29
  

Auteur Topic: Depot + vervolg Vlieringen-2  (gelezen 310951 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1200 Gepost op: 29 augustus 2019, 18:01:52 »

531 Het tunneldienstgebouw wat verder aangekleed. Ook een gedeelte van het "HERAS" hekwerk geplaatst.


532 De Pieter Karel Drosseartstraat in wording.


533 Als er een kleurtje op zit krijgt het gelijk een andere uitstraling, en, niet geheel onbelangrijk, je ziet de fouten en oneffenheden duidelijk naar boven komen.


534 Zeker als het beeld wat meer naar voren gehaald wordt.


535 Met het blote oog nauwelijks waartenemen, maar de plaat laat duidelijk zien dat een tweede laag verf geen overbodige luxe is.

Er komt nu ook een ander probleem om de hoek kijken! Dit probleem heeft meer met een principe te maken. Ik heb altijd gezegd dat als je met materieel rijd wat uitgerust is met een pantograaf, dan moet deze ook tegen de draad geplaatst worden. Hier word ik dus slachtoffer van mijn eigen principe. Haven en raccordement sporen zijn in de regel niet uitgerust met een waslijn. Dus zit ik met het dilemma, wat doe ik met mijn Mat24,46, 54, 56 plan V en alle elektrische locomotieven van 1100 tot 1800? Ik blijf met een groot dilemma achter.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1201 Gepost op: 01 september 2019, 19:57:27 »

536 In deze toestand beviel het oude kazernegebouw mij niet zo. Er moest wat veranderen ::)


537 Uiteindelijk maar weer een deel van het gebouw afgesneden zodat er ook wat meer ruimte aan de voorzijde van het gebouw kwam. Ik had uit een erfenis nog een Duits gebouw liggen. Ook dit enigszins aangepast.


538 Dit houd je dus over! Ook dit zal weer een herbestemming vinden al of niet op deze baan.


539 Wat verder met het aankleden van de tunnel en de sporen. Al het groen en de ballast is nog afkomstig van mijn vorige baan.


540 Dit voertuig houd de rail lekker schoon zodat er probleemloos gereden kan worden.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Joto

  • Offline Offline
  • Berichten: 167
    • Tollens
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1202 Gepost op: 01 september 2019, 20:25:59 »
Hans,

Zijn de "bewerkte huizen" papier-modellen ?

Zo Ja, bevalt dat ? Cq hebben de gevels  enige diepte werking/profiel ?

Succes
John

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1203 Gepost op: 01 september 2019, 22:29:32 »
De achtergrondhuizen zijn papieren bouwplaten zoals die ooit door railhobby zijn uitgegeven. Het is platte druk, dus zonder enig reliëf. Ik heb bij enkele ramen en deuren uitgesneden zodat deze open gezet konden worden. Ook zijn vensterbanken, balkons en regenpijpen aangebracht. Met pastelkrijt van o.a. conte de Paris is wat verwering aangebracht. Om enige diepte aan te brengen is de voorgevel en zijkant opgedikt met het alom bekende piepschuim. Het kazerne gebouw is kompleet eigenbouw.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1204 Gepost op: 05 september 2019, 20:53:49 »


541 Die is wat nog over is van een blokhuizen welke moesten wijken voor de bouw van de spoortunnel. Naast dit pand is nog net een deel van de verbouwde kazerne te zien welke nu dienst doet als administratiegebouw van de spoortunnel. Dit zal later ook wel weer weg gesaneerd worden.


542 Langs de haven en de oude stad komt deze smederij met dubbele travalje. Naar voorbeeld van Burgh-Haamstede, te staan. De Belgische knollen staan al ongeduldig te wachten op hun nieuwe schoenen.


543 Een beetje opgeruimd en alles provisorisch neer gezet zodat ik wat zicht op de toekomst heb. Wil wel weten hoe of dat het er ongeveer uit gaat zien.


544 De loggers wat verder aangekleed en afgewerkt. De 114 heeft nu ook een fokkezeiltje gekregen. De 1 mist nog aan zijn bezaansmast het gatzeiltje.


545 Het is de zevende dag, de dag des Heren, en alles is in schijnbare rust.


546  De smetteloze eiken dekbalken uit de nieuwbouw tijd van de loggers zijn in de praktijk van alledag snel veranderd in een grauwe onbestendige kleur. Psalmen-zingen is de enige remedie om de dekbalken weer spierwit te krijgen. In de goede oude tijd werd Psalmen zingen altijd op zondag gedaan. Je weet wel  “Ledigheid is des duivels oorkussen”, dus “in het zweet des aanschijn zal gij u brood verdienen en de reder gelukkig maken” Immers Psalmen zingen valt onder behoud van schip en lading en zal daarom niet als overwerk uitbetaald worden. Bij dit eentonige werk wat knieën en handen verslijten deden, werd op de maat van een gezongen psalm de lanen met zand en soda geschuurd. Het langzame ritme van de psalm gaf de maat aan van het schuren. Het schuren werd gedaan met een zandsteen ook wel psalmboek genoemd. Eigenlijk deden de vissers aan het Psalmen zingen niet mee. Was meer voor de Marine en Koopvaardij. Ik zelf heb het op de zeesleepvaart nog wel mee gemaakt. "Six days shall you work and be able. The seventh, stones the decks and scrape the cable."
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 6390
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1205 Gepost op: 05 september 2019, 21:03:28 »
Interessante anekdote, een hele andere wereld dan dat wij nu kennen. Soms lijkt het wel of elk tijdperk zijn eigen wereld had  :)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1206 Gepost op: 14 september 2019, 20:06:34 »

547 Ik wil mijn havenkade wat meer “smoel” geven en ben op zoek naar wat (ouder)smalspoormaterieel.


548 Om een trein van een redelijke lengte onder mijn zandtrechter te krijgen ben ik op zoek naar 3 tot 6 (of meer) Decauville kiepwagentjes zoals op de foto te zien.


549. Een typische smalspoorloc voor dit werk


550  In model heb ik al twee van deze industrie locjes, daar zit ik niet op te wachten


551 Wel leuk maar eigenlijk veel te kort voor het werk



552 Ik bedoel dus deze Decauville kiplorries. Wie kan mij hier aan helpen.

Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3787
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in H0 op Facebook
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1207 Gepost op: 14 september 2019, 20:11:41 »
« Laatst bewerkt op: 14 september 2019, 20:13:57 door Eric B »
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1208 Gepost op: 14 september 2019, 22:22:18 »
Het moet wel kunnen rijden en dan is Artitec geen optie
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

EricZmS

  • Offline Offline
  • Berichten: 814
  • Buiten de lijntjes is veel meer ruimte
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1209 Gepost op: 14 september 2019, 22:26:35 »
Met vriendelijke groet, Eric

ZmS staat voor mijn koffie, Zwart met Suiker.
3x links is ook rechtsaf

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1210 Gepost op: 14 september 2019, 22:43:04 »
Inderdaad dat is er een! :)
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 3787
  • NS tijdperk III b/c
    • Obdam in H0 op Facebook
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1211 Gepost op: 14 september 2019, 22:46:40 »
Kijk hier: https://www.veldbaanshop.nl/ eens Hans.
Fotodijk(je)
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 10752
    • sleutelspoor
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1212 Gepost op: 27 september 2019, 11:21:00 »
Na lange tijd weer eens aan de knutsel geslagen. Ik had dringend 2 stootjukken, blokken en/of heuvels nodig. Daar er geen winkel om de hoek is en ik geen Duits aandoende exemplaren wilde hebben komt het aan op zelf maken. Nu heeft Ronald Hofmeeste laten zien in het draadje “NS Modelbaan Hoekdam”en wel op de pagina’s 10 en 57 (berichten #135 en #849 dat zo iets met een beetje goede wil redelijk snel zijn te bouwen. Voor het spoor waar de trein absoluut niet mag doorschieten heb ik een ander type juk gebouwd. Zie hiertoe pagina 29 met bericht 422 in dit draadje.


553 De bijeen geraapte onderdelen die gezamenlijk een stootjuk moeten gaan vormen.


554 De haakse en styreen onderdelen zoals Ronald die beschreven heeft. Het stuk rail met de ingevijlde gleuven is voor het standvastige juk met de vertikaal in de grond gedreven railstaven.


555 Het begint er al op te lijken, deze stavast!


556 de beide jukken in een vergevorderd stadium van afbouw. In model gaan de railstaven van het voorste juk niet de ondergrond in. Vast lijmen moet voldoende zijn.!


557 Beide jukken nog zonder stoot of bufferbalk


558De stootbalken worden uit een plankje balsahout gesneden en tegen de staanders gelijmd


559 Bij het Stavast wordt de bufferbalk volgens de methode “Ronald”aan het juk bevestigd

Gaan straks weer verder.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ronald1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 909
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1213 Gepost op: 27 september 2019, 12:16:21 »
Hans  (y)

Piggelmee

  • Offline Offline
  • Berichten: 220
Re: Depot + vervolg Vlieringen-2
« Reactie #1214 Gepost op: 27 september 2019, 20:55:30 »
Hans,

Foto's 547 en 548, Vlaardingen resp West- en Oosthavenkade.
Wanneer zijn de foto's genomen en waar reed het smalspoor naar toe?

Alvast bedankt,

Ronald