Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 5/600 Hippel 2025 door prutser
Vandaag om 00:22:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Syb030
Vandaag om 00:01:32
Klompentrein door grossraumwagen
04 October 2025, 23:17:25
Zelfbouw HSM stoomloc Argus-Vesta serie door Tomasso
04 October 2025, 23:14:03
Da's Daz 2 door Huup
04 October 2025, 22:50:57
Mijn eerste baan, Hexental in ho. 380x 120cm door Paul1969
04 October 2025, 22:45:46
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E) door _Sjors_
04 October 2025, 22:37:43
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Klaas Zondervan
04 October 2025, 22:36:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
04 October 2025, 22:33:52
4 oktober modelspoorbeurs Houten door Rob Ellerman
04 October 2025, 22:26:24
Afscheidsrit ICR rijtuigen 27 september 2025 door Thom
04 October 2025, 22:18:32
Brandstofportaal in Spoor 0 (B. Semblat) door sncf231e
04 October 2025, 21:50:39
Stalen rijtuigen van NS door Modellbahnwagen
04 October 2025, 21:12:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
04 October 2025, 20:49:44
Tram reageert niet door phdirk
04 October 2025, 20:47:32
Pendel module door Golden Oldie
04 October 2025, 20:03:45
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's door Rob Bennis
04 October 2025, 19:52:47
Mehano/Lemke Class66 Decoder instellingen door Chrisjantje
04 October 2025, 18:51:06
Probleem met Trix 6409 (22762) door Chrisjantje
04 October 2025, 18:24:01
Problemen met Marklin Startup 29124 door Wumpus
04 October 2025, 17:36:11
Märklin 2025 door Rob Ellerman
04 October 2025, 17:33:50
TurnControl: aansluiting verwijderen door Eenerspoor
04 October 2025, 16:37:19
Modelspoor Dagen bij de ModelSpoorgroep 's-Hertogenbosch 2025 door Caterpillar
04 October 2025, 15:58:29
Station Roodeschool door Torikoos
04 October 2025, 14:57:19
De wijntrein door Frits C
04 October 2025, 14:43:27
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door thevandijks
04 October 2025, 14:17:40
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
04 October 2025, 14:10:21
Baan weer opgebouwd na vervangen dakraam door bmwpiet
04 October 2025, 13:51:04
NS-1000 in spoor-1 door FritsT
04 October 2025, 13:31:41
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Ronald69
04 October 2025, 13:28:44
  

Auteur Topic: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's  (gelezen 6318542 keer)

Arjen-V

  • Offline Offline
  • Berichten: 760
  • Internationaal Cargo-MCN
    • https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6330 Gepost op: 09 August 2013, 17:23:05 »
Ad heeft toch gelijk geloof ik. Ik kon me herinneren dat een andere spotter zei dat het een ertstrein was, maar dit was een andere trein die iets later binnen kwam rijden (dat was ook een dubbeltractie, dus dat lijkt me logischer). Ik zal het aanpassen (y).
Niet perse rijden lege erts treinen met dubbeltractie, vaak genoeg dat lege kolen of erts treinen bestaande uit Falns'n met een enkele loc worden gereden. En alle kolen/erts/cokes-treinen uit duitsland zijn leeg.
Schaal 1:1 analoog Tijdperk V/VI. En Duisterhuizen  1:87 digitaal Tijdperk V/VI met Multimaus.
Bekijk ook eens de door mij gemaakte en gereden Cabineritten op: https://www.youtube.com/channel/UChuGR8MaMjYiE29gUXZpKQA

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6331 Gepost op: 09 August 2013, 18:03:29 »
Leuk al deze reacties maar toch nog de volgende vraag:

Heeft er iemand foto's van 'n lege ertstrein met 1 lok ervoor?

Mvg Ad

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6332 Gepost op: 09 August 2013, 18:40:49 »
Als een foto op het Duitse deel van de route goed is.

groet, Huub

Bruno

  • Offline Offline
  • Berichten: 612
    • Spoorpunt.nl
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6333 Gepost op: 09 August 2013, 19:42:57 »
Dank, weer wat geleerd :-)
Lees ik het goed en verklapt flickr het gebruik van photoshop? Zoja, wat is er gedaan?
Groet
Huibert
Ik fotografeer met mijn camera in RAW, in tegenstelling tot JPG wordt de foto dan bijna niet gecomprimeerd.
De bestanden zijn een stuk groter, maar bevatten ook meer detail, om deze bestanden te openen en te converteren heb je echter wel een bewerkingsprogramma nodig zoals Photoshop.
Het voornaamste wat ik met mijn foto's doe in Photoshop is dus het importeren uit RAW formaat, indien nodig rechtzetten en wat bijsnijden, het kader eromheen plaatsen en opslaan als JPG.
Als een foto soms wat donker uitgevallen is, licht ik hem nog iets op, dat is ook een voordeel van RAW, want dat kan in beperkte mate zonder verlies van kwaliteit.
Waarschijnlijk nog wel meer, want bij ten minste een foto ben ik iets storends "kwijt"  ;D
Wat dat betreft was de fotografie voor de digitale tijd een stuk leuker....
Dan ben ik wel benieuwd op welke foto jij wat mist, want bij de foto's die ik hier heb geplaatst is in ieder geval niets digitaal "verwijderd". ;)
« Laatst bewerkt op: 09 August 2013, 19:47:05 door Bruno »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6334 Gepost op: 09 August 2013, 19:49:50 »
Leuk al deze reacties maar toch nog de volgende vraag:

Heeft er iemand foto's van 'n lege ertstrein met 1 lok ervoor?

Mvg Ad

Of in NL van Floris:  KLIK
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Magnus Souverein

  • Offline Offline
  • Berichten: 48
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6335 Gepost op: 10 August 2013, 10:50:23 »
De NIAG 9 passeert op vrijdag 26 juli 2013 het voormalig station Lintorf met een zestal graanwagens richting Duisburg.
Nee, lege wagens voor het vervoer van soda. De wagens komen uit Düsseldorf Reisholz en gaan naar Rheinberg.

ad.M

  • Offline Offline
  • Berichten: 752
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6336 Gepost op: 10 August 2013, 10:51:43 »
 Leuk,nooit eerder gezien.

 Dank.

Mvg Ad

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6337 Gepost op: 10 August 2013, 11:01:26 »
Niet perse rijden lege erts treinen met dubbeltractie, vaak genoeg dat lege kolen of erts treinen bestaande uit Falns'n met een enkele loc worden gereden. En alle kolen/erts/cokes-treinen uit duitsland zijn leeg.
De dappere heren van Rheincargo rijden zelfs volle kolentreinen met één loc ::)

Rubedino

  • Gast
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6338 Gepost op: 10 August 2013, 11:58:21 »
Museum spul:


kroko_001 by Rail-Kees, on Flickr


ital_electro by Rail-Kees, on Flickr

Meer hier.

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6339 Gepost op: 10 August 2013, 12:14:08 »
De dappere heren van Rheincargo rijden zelfs volle kolentreinen met één loc ::)
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1921
    • Flickr pagina
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6340 Gepost op: 10 August 2013, 12:28:05 »
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
Rheincargo rijdt met Class 66, daar is weinig luxe in te vinden. Met 40 volle kolenwagens wel een hoop geluid...

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6341 Gepost op: 10 August 2013, 13:11:05 »
Vergeleken met een class is bijna al het andere luxe ;)
Multiple rijden(dus beide locs bediend door één machinist) is zo vergeleken wel luxe ja, maar om een beetje normale dienstregelingssnelheid te kunnen rijden ook soort van noodzakelijk. De class 66 kan ook multiple rijden,maar heeft hier schijnbaar de toelating niet voor. Overigens kan een br 189/186 ook alleen een kolentrein kunnen trekken,maar voor je dan op snelheid bent, vraag maar niet hoe ik dit weet  ;)
Is dat voor een machinist echt werken of is een DT echt luxe?
De enige die hard moet werken is de loc ;), loc rijd continue in volle tractie, voor de machinist alleen erg oncomfortabel vanwege het overmatig aanwezig zijn van geluid en andere ongemakken.
« Laatst bewerkt op: 10 August 2013, 13:14:58 door Remco vM »

reMARKable

  • Offline Offline
  • Berichten: 2086
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6342 Gepost op: 10 August 2013, 13:51:30 »
 (y) Tnx! Als ik het goed begrijp hoeft de machinist dus niets meer of minder te doen maar is het puur het optrekken ed. wat beter gaat waardoor de dienstregeling makkelijker te halen is ed.
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Remco vM

  • Offline Offline
  • Berichten: 3249
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6343 Gepost op: 10 August 2013, 14:14:53 »
Met multiple rijden hoeft de machinist niet echt veel extra's te, wel bij e-loccen extra op het vermogensverbruik letten dat je niet te veel vermogen gebruikt en eventueel de trein in stukken trekt door te grote krachten, of te veel spanning uit de bovenleiding trekt.
Hoeveelheid werk hangt ook af van het type loc. Een machinist  vroeger op bijvoorbeeld de 1200,moest meer handelingen verrichten dan tegenwoordig op het modernere materieel.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 939
Re: Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
« Reactie #6344 Gepost op: 10 August 2013, 22:08:48 »
Rheincargo rijdt met Class 66, daar is weinig luxe in te vinden. Met 40 volle kolenwagens wel een hoop geluid...
Leuk is anders om zo'n zware trein te rijden met een Class66, maar aan de andere kant is het wel weer een uitdaging om de trein te proberen op tijd te laten rijden zonder de ampèremeter lang in het rode vlak te houden. Tevens is het nog meer vooruit kijken zeker als je een paar kleine heuveltjes tegen kom, want met zo'n zware trein en 1 loc blijf je al snel hangen........