Tsja,sic transit gloria mundi Zo kom je er achter, dat deze wagens ook al weer "op leeftijd zijn", maar je zélf ook al weer een best aantal jaren meedraait... Ik weet nog dat de GTL's kwamen, behoorlijk afwijkend van wat de rest van trammend Nederland had net zoals in 1957 ofzo die PCC's iets behoorlijk nieuws, vernieuwends, innoverends waren: Ik weet in ieder geval, dat ik als geboren Amsterdammer er al heel snel achter kwam, dat Haagse trams geluidloos, snel en "deftig" waren, behalve lijn 11: wél déftig (lederen bankjes) maar toch twee-assers die ik in Amsterdam nog legio zag...En jaren later leerde ik, dat je een perfect functionerende tram totaal onbruikbaar kunt maken door er politici op los te laten: wilt u mij geloven, dat de GTL8 van HTM en de 'trapkarren (11G en 12G)' van GVBA een hele nauwe verwantschap hebben? Maar HTM mocht toen nog zélf beslissen en GVBA had mijnheer v/d Vlis... (de rest is geschiedenis en overdadig bekend)Ik vind het jammer, dat deze wagens nu gaan verdwijnen: de Hofstad verliest dus haar échte trams en wordt steeds meer overgeleverd aan lagevloerellende... Hoog tijd dus voor een museumstuk van de GTL8-1: mét de oorspronkelijke vouwdeuren en de "echte" richtingfilms...